Το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου

Τι ισχυρίστηκε για την ταχύτητα του σκάφους και γιατί δεν βοήθησε τους επιβάτες του πλοιαρίου


ΕΛΛΑΔΑ
17:06
19/08/2016
Το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου
19
loading

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου», τονίζει στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου.

Ο 77χρονος αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.
Σύμφωνα με το tovima.gr ανέφερε: «Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Ακόμη πρόσθεσε ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα». Όσον αφορά στο γεγονός ότι δεν σταμάτησε να βοηθήσει τους επιβάτες του πλοιαρίου ανέφερε ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

19
σχόλια
  1. avatar DNE1974

    Διάβασα τα παραπάνω σχόλια , με τα περισσότερα των οποίων συμφωνώ και θα προσθέσω τα εξής :
    Πότε άρχισαν τα σοβαρά προβλήματα υγείας του ( εδώ μας λέει ότι καλά καλά δε μπορεί να περπατήσει και ότι έχει προβλήματα καρδιάς ) και ποιοι γιατροί πιστοποίησαν ότι είναι ικανός να οδηγεί είτε αυτοκίνητο είτε ταχύπλοο.
    Είναι γνωστό ότι τα σκάφη αυτού του είδους μπορούν να ανακόπτουν άμεσα ταχύτητα και να σταματούν σχεδόν επιτόπου όταν το χειριστήριο τεθεί στο .
    Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς γνώστης του κανονισμού αποφυγής συγκρούσεων για να κάνει το αυτονόητο. Έστω ότι είχε < προτεραιότητα , είναι σα να οδηγούμε αυτοκίνητο , να έχουμε προτεραιότητα να βλέπουμε τον άλλο να την παραβιάζει , να μπορούμε να αποφύγουμε το θανατηφόρο ατύχημα και εμείς να συνεχίζουμε την πορεία μας επειδή έχουμε προτεραιότητα .

    1. avatar Serapis

      Ο ερευνητης παπαφευγούλης θα εκδόσει πόρισμα μόλις διαλευκάνει την υπόθεση Μαυρίκου.
      Υπομονή μέχρι τότε

  2. avatar megaloagroths

    αντε ας πουμε ηταν η κακια η ωρα,αλλα ρε κ@λ@γερε οι μισοι πνιγοταν και οι ξεψυχαγανε στο νερο και εσυ την κοπανησες?αυτο δεν συγχωρειτε

  3. avatar vasbasil

    Δεν δικαζουμε ούτε καταδικάζουμε κανέναν .απλώς ερωτήματα απευθύνουμε.τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα μπορεί να είναι μεν μέσα στη ζωή απλώς διαφέρει ο τρόπος που τα αντιμετωπίζουμε.άλλοι υπευθυνα και άλλοι ανεύθυνα.

  4. avatar vasbasil

    Το θέμα είναι οτι οι άνθρωποι έφυγαν και αυτοί πάνε να τη βγαλουν τελείως λάδι.και κρίμα δηλαδή.μεγάλοι άνθρωποι ήταν στο ταχύπλοο.μεγάλης ηλικιας.τι φοβουνται να πούνε την αλήθεια? Παιδάκι χαθηκε 5 ετών.δεν πρέπει να κρυφτεί τίποτα μόνο κσι μόνο στη μνήμη αυτού του πσιδιού
    Είναι και αυτός άγραφος κανονας.Αν ήταν το εγγόνι του μέσα στη θάλασσα δεν θα βούταγε μα το σώσει?γιυτό μάλλον έχω τη γνώμη οτι μπορεί και να μην ήταν αυτός μέσα.θα δείξει.

  5. avatar Panagiotis Thalassinos

    Οι ισχυρισμοι' του χειριστη' στερουνται σοβαρο'τητας
    Υπάρχουν κανονισμοί αποφυγής συγκρούσεων COLREG (collision regulations)η εφαρμογή των οποίων αποτρέπει τέτοιου είδους ατυχήματα.
    Και εάν ακόμη υπάρχει άγνοια των προαναφερθέντων κανονισμών είναι αυτονόητο οτι ενα ευέλικτο διπρόπελλο σκάφος πρέπει ,και μπορεί ,να φυλάξει,οπως λέμε στη ναυτική γλώσσα,ενα δυσκίνητο μονοπρόπελλο των 5 κ'ομβων,το οποίο μ΄λιστα μεταφέρει ανθρώπινες ζωές

  6. avatar Coolap

    Ποσο εύκολα γινόμαστε όλοι δικαστές...
    Έλεος, ας αφήσουμε τις αρχές να κάνουν τη δουλειά τους.
    Μάρτυρες υπαρχουν, στοιχεία υπαρχουν και αν ο 77χρονος φταίει θα τιμωρηθεί.
    Μερικές φορές ενα δυστύχημα ειναι απλώς ενα δυστύχημα.
    Γιατι πρεπει απαραίτητα κάποιος να ειναι ο "κακός" ή το "τέρας" που έτρεχε, έκανε επίδειξη ή ήταν σε προχωρημένη ηλικία για να οδηγεί σκάφος;
    Το δυστύχημα αρκεί μια στιγμή να αφαιρεθεις για να γίνει...
    Το λάθος μπορεί να το έκανε και ο μακαρίτης ο καπετάνιος της λαντζας που δεν έστριψε.
    Καθε μέρα σκοτώνονται σε αυτοκινητιστικά τόσοι άνθρωποι για το τίποτα.
    Έλεος πια με όλους που το παίζουν παντογνώστες και δικαστές του καναπέ!

    1. avatar innotrading

      Μα τι λες τώρα αν δεν πούμε εμείς τη γνώμη μας που κρίνουμε από ένα άρθρο στο ΝΒ ποιος θα την πει?

      1. avatar Δε βαριέσαι….

        Είδαμε και τους πραγματικούς δικαστές!

  7. avatar zulu

    Με αφορμή αυτό το τραγικό ατύχημα σπεκουλαρουν πολλοί ,από τσοπαναρεοι γίνανε καπεταναίοι . Αφήστε τις αρχές να κάνουν την δουλειά τους . Και εγώ που λόγο επαγγέλματος και γνώσεων έχω δικαίωμα να έχω άποψη δεν την εκφέρω δημόσια αφήστε το λιμενικό να βγάλει πόρισμα

  8. avatar vasbasil

    Και κάτι αλλο αγαπητέ λούη .Γιατί κστευθύνθηκε μετα τη σύγκρουση προς το νησάκι της μονής όπως τουλαχιστον ακούγεται και δεν πήγε προ το λιμανι της πέρδικας?ήυπήρχε κάποιος λόγος?

  9. avatar αχ λουλιτσα

    δε του περισσεψε ουτε σωσιβιο να πεταξει....
    το πλοιο μου ειχε ρηγμα και θα βουλιαζε γιαυτο δεν εριξα δευτερη ματια.....
    εγω μια χαρα παρκαρισμενο το βλεπω το σκαρι σου τυπε στη παραπανω φωτο ουτε διαβασα πουθενα να εφτασες μισοβυθισμενος,
    Το οτι ηταν ενα σκαφακι γεματο τουριστες με ελαχιστες δυνατοτητες ελιγμων αποφυγης και οτι εσυ το στουκαρες ειναι ψιλολεπτομερειες.....που να χωρεσει η θαλασσα λαρτζ τυπους σα και σενα και την πλουτοκρατια που εκπροσωπεις τυπε,λες και διεπλεαν τον βοσπορο 2 τανκερς και τα χαλασαν στη προτεραιοτητα.
    Εδω εκλεισαν το 2008 σενα βραδυ την 2η ασφαλιστικη και το 2015 τον σεπτεμβρη το ΣτΕ απεφανθει : περιπλεγμενη υποθεση δε μπορουμε να τη διερευνησουμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ολοι λευτεροι,800 εκατομμυρια αφαντα και ενας παππους στο ριζορτ κορυδαλλος φουλ πανσιον μια μεσα δυο εξω.....
    τυφλη κουφη εκφυλη και κυριως πολυεξοδη η πορνη........
    ο ξαδελφος ετσι κιαλλιως τις γνωριμιες θαβαζε..... οι """""νομοι'''''''''' ειναι ιδιοι και μεις ισοι(αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα...)απεναντί τους....... τι παραπανω θα σουκανε....;;; και τωρα τις γνωριμιες...... θα βαλει.

  10. avatar vasbasil

    Αριστερά η δεξιά έπρεπε να προσέχει.το θέμα είναι τι λέει και μετά ξελέει.και αν εχόταν απο αριστερά έπρεπε να τους πάρει φαλλάγκι?έπειτα είπε οτι δεν τους βοήθησε γιατί είχε ρήγμα το ταχύπλοο του και οτι κινδύνευαν να πνιγούν καο οι ίδιοι.το ερώτημα είναι γιατί δεν τους πέταξε σωσίβια και γιατί δεν κάλεσαν βοήθεια αμμέσως απο τα κινητά τους.μήπως δεν ειχαν σήμα?ή μήπως τα είχαν ξεχάσεο σπίτι.

  11. avatar Λούης

    Κι αν ο αλλος οντος ερχοταν απο αριστερά?

  12. avatar vasbasil

    Επίσης ισχυρίζεται οτι δεν βοήθηε τους ναυαγούς γιατι είχε ρήγμα το ταχύπλοο και κινδύνευαν να πνιγούν και σηκώθηκε και έφυγε.Δεν μπορούσε να τους ρίξει σωσίβια?ή γιατί δεν πήρε αμέσως τηλ απο κινητό μέσα απο το ταχύπλοο.τα είχαν ξεχάσει σπίτι?ή μήπως δεν είχαν σήμα τα κινητά τους?Αυτά είναι αστεία πράγματα και φτηνές δικαιολογίες.

  13. avatar vasbasil

    Πως είναι δυνατόν να λέει αρχικά οτι δεν είδε τίποτα οτι δεν κατάλαβε τίποτα και οτι αφερέθηκε και να λέει σήμερα οτι είχε προτεραιότα και οτι εχόταν απο δεξιά και ο άλλος απο αριστερά και να ρίχνει τις ευθύνες στον άλλο το ταλαίπωρο.υπάρχει αντίφαση.τελικά είδε και κατάλαβε η δεν ειδε τίποτα.

  14. avatar Xxllxl

    Σου εύχομαι να ζήσεις αυτά που έκανες στα θύματα σου ,!!!!!,
    Αλλά διαφέρεις απο του άλλους γιατί εσύ εισαι ένας ΠΛΟΥΣΙΟΣ δολοφόνος !!!!!!!!!

  15. avatar σοβαρα ε?

    εγω λεω να το βρει μεσα που θα παει(αν παει)
    ή εξω μολις βγει

  16. avatar kyrik

    Αυτά τού έγραψαν (όσο μπορούσαν πιό αγγελικά) και αυτός απλώς υπέγραψε.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει