Με μαθήματα Προσανατολισμού συνέχισαν σήμερα τις πανελλήνιες εξετάσεις οι υποψήφιοι στα Γενικά Λύκεια, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Οι υποψήφιοι σήμερα εξετάστηκαν στα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Δείτε εδώ τα θέματα στην Ιστορία




Ο σχολιασμός των θεμάτων της Ιστορίας από την ΟΕΦΕ:
«Τα σημερινά θέματα του μαθήματος της Ιστορίας Ομάδας Προσανατολισμού, κρίνονται σχετικά εύκολα και δεν αναμένεται να δυσκολέψουν γενικά τους υποψηφίους, με εξαίρεση πιθανόν το ερώτημα α στο Θέμα Δ1.
Αναλυτικότερα:
Το Θέμα Α1 περιλαμβάνει ορισμούς που εντοπίζονται στα κεφάλαια των Πολιτικών, του Προσφυγικού Ζητήματος του 20ου αιώνα και της Οικονομίας του 20ου αιώνα.
Το Θέμα Α2 περιλαμβάνει ερώτηση Σωστού-Λάθους και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους υποψηφίους.
Το Θέμα Β1 είναι ερώτηση ανάπτυξης από το Κεφάλαιο «Η ελληνική οικονομία μετά την Επανάσταση» και ζητείται να παρουσιαστούν οι λόγοι της ναυτιλιακής και εμπορικής ανάπτυξης των περιοχών του ελληνικού χώρου κατά τον 18ο αιώνα.
Το Θέμα Β2 είναι επίσης ερώτηση ανάπτυξης και εντοπίζεται στο Κεφάλαιο «Η διαμόρφωση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα» και ζητείται από τους υποψηφίους να παρουσιάσουν το πολιτικό πρόγραμμα του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος.
Το Θέμα Γ1 αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η αγροτική αποκατάσταση των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής και πως προωθήθηκε η στέγασή τους. Εδώ, οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν αξιοποιώντας συνδυαστικά τις γνώσεις τους και τις πληροφορίες από δύο ιστορικά παραθέματα».
Οι απαντήσεις στην Ιστορία εδώ




Δείτε εδώ τα θέματα στη Φυσική

















Δείτε εδώ τα θέματα στην Οικονομία




Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ για τα θέματα στην Οικονομία:
«Τα σημερινά θέματα του μαθήματος της Οικονομίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 κρίνονται πολύ καλά δομημένα και επαρκή, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε ασκησιολογικό επίπεδο. Αναλυτικότερα:
Θέμα Α: Εστίαση σε βασικά στοιχεία της θεωρίας με έμφαση στη μακροοικονομική, σαφώς διατυπωμένα, κατάλληλα για να αξιολογήσουν τη βασική κατανόηση των υποψηφίων.
Θέμα Β: Ανάλυση των αδυναμιών του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) από το 7ο κεφάλαιο της μακροοικονομίας.
Θέμα Γ: Άρτια δομημένη άσκηση από το 1ο κεφάλαιο (μικροοικονομία), η οποία εξετάζει θεμελιώδεις έννοιες και τεχνικές των υποψηφίων. Το υποερώτημα Γ4 ξεχωρίζει για το ενδιαφέρον του, χωρίς να δημιουργεί δυσκολία στους προετοιμασμένους μαθητές.
Θέμα Δ: Κλασική άσκηση από το 5ο κεφάλαιο (μικροοικονομία), με πολύ καλά διατυπωμένα ερωτήματα. Ξεχωρίζει η αλγεβρική μορφής της εξίσωσης ζήτησης, η οποία προσδίδει ένα δημιουργικό χαρακτήρα στο διαγώνισμα. Συμπερασματικά, η θεωρία ήταν επικεντρωμένη στη μακροοικονομική θεωρία, με επίκαιρα και ουσιαστικά ζητήματα. Οι ασκήσεις εστίασαν στη μικροοικονομία, εξετάζοντας βασικές έννοιες και μεθοδολογίες με ακρίβεια και σαφήνεια».
Σημειώνεται πως οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν από τις 14 έως και τις 25 Ιουνίου 2025. Παρομοίως, η διεξαγωγή των Υγειονομικών Εξετάσεων και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) από τις 16 έως και τις 27 Ιουνίου.
Εδώ οι απαντήσεις στην Οικονομία




