Το Ινστιτούτο Καταναλωτών εκτιμά ότι οι πρόσφατες, απαράδεκτες και ληστρικές, όπως τις χαρακτηρίζει, αυξήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα συμβάλλουν στο να διογκωθεί το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα. Αρκετοί πολίτες θα προτιμήσουν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό του αφού σε πολλές περιπτώσεις θα είναι φθηνότερο από τα εισιτήρια των ΜΜΜ, παρά την άνοδο της τιμής των υγρών καυσίμων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 6 lt/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι καταναλώνει περίπου 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο. Με τα στοιχεία αυτά το συγκεκριμένο ΙΧ διανύει 14 χιλιόμετρα με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ευρώ. Δηλαδή η απόσταση Αγία Παρασκευή-Αθήνα θα του κοστίζει 0,90 λεπτά και Καλλιθέα ή Πατήσια – Αθήνα, 0,30 λεπτά.

Αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης θέλει τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει και να επιστρέψει στη δουλειά του, τότε χρειάζεται σε ετήσια βάση 840 ευρώ, δηλαδή περίπου έναν ολόκληρο μισθό.

Το ΙΝΚΑ καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα τις αυξήσεις και να έλθει σε επαφή με όλους τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών για να της παραδώσουν έτοιμες προτάσεις – λύσεις στο ζήτημα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών.

Παράλληλα, υπενθυμίζει την πρόταση του Ινστιτούτου για παράδοση των εισιτηρίων από τον ένα μετακινούμενο στον άλλο με την εναπόθεσή τους σε διάφορα σημεία, ώστε το κράτος να αντιληφθεί τα αδιέξοδα που προκαλεί με τις πολιτικές του και να λάβει ένα ράπισμα για τις ανεύθυνες τακτικές του.

Τέλος, διευκρινίζει ότι κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με την βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε φυσικά μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.

Συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, προγραμματίζουν για αύριο να μπλοκάρουν συμβολικά, τα ακυρωτικά μηχανήματα σε τουλάχιστον 15 σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ.