Με την Προδημοσίευση του Οδηγού για το Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια-Ανταγωνιστικότητα Επιχειρήσεων», που ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μ. Χρυσοχοΐδης, οι ελληνικές επιχειρήσεις με εξωστρεφή προσανατολισμό μπορούν να σχεδιάσουν την επέκτασή τους σε νέες αγορές για την προσεχή διετία, με επιδότηση που αγγίζει ως και το 75%.

Αυτό ανέφερε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, σε δήλωσή της σχετικά με τα μέτρα άμεσης ενίσχυσης της ρευστότητας των εξωστρεφών επιχειρήσεων, υφιστάμενων και νέων, ειδικά των ΜΜΕ, με πόρους ύψους 30 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, που ανακοινώθηκαν χθες στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου για την ενίσχυση της εξωστρέφειας από τον κ. Χρυσοχοΐδη.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος μπορούν να υλοποιηθούν άμεσα δράσεις προώθησης-προβολής, στη βάση σύγχρονων πρακτικών διεθνούς marketing (in store promotion, επιχειρηματικές αποστολές, συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, ηλεκτρονικό επιχειρείν, στοχευμένες έρευνες αγοράς, επανασχεδιασμό προϊόντων και επαναπροσδιορισμό brand names).

«Η ανάδειξη των συλλογικών οργανώσεων, όπως ο ΠΣΕ, ο ΣΕΒΕ και ο ΣΕΚ, σε άμεσους συνομιλητές του Υπουργείου και η συμμετοχή τους στα νέα όργανα λήψης αποφάσεων, όπως το νέο Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών, επιτρέπει την ακόμη πιο αποτελεσματική εφαρμογή μίας αποτελεσματικής Εθνικής Στρατηγικής Εξωστρέφειας», όπως δήλωσε η πρόεδρος του ΠΣΕ, Χριστίνα Σακελλαρίδη.

Να σημειωθεί ότι στο εννεάμηνο του 2010, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 1,8% (σε 11,165 δισ. ευρώ από 10,972 δισ. ευρώ). Εάν η αυξητική αυτή πορεία συνεχιστεί σε ετήσια βάση, οι ελληνικές εξαγωγές προϊόντων (σ.σ. δεν περιλαμβάνονται οι σχεδόν διπλάσιες εξαγωγές υπηρεσιών) θα διαμορφωθούν περίπου στα 15 δισ. ευρώ έναντι 14 δισ. ευρώ το 2009, ήτοι αύξηση κατά 3,5%, έναντι μείωσης 17% του 2009. Το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί στο 6,4% του ΑΕΠ για το 2010, όπως προβλέπεται να διαμορφωθεί στον Προϋπολογισμό (236 δισ. ευρώ).