Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης πρόκειται να στείλει επιστολή, μέσω της οποίας θα ζητείται εκ νέου η ενεργοποίηση του Μνημονίου Συμφωνίας που είχαν υπογράψει το 2012 εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης με την Αττικό Μετρό ΑΕ, για την ελάφρυνση και στήριξη των επαγγελματιών, λόγω του πλήγματος που δέχονται συνεπεία της υλοποίησης των έργων του μετρό.

Με την επιστολή, η οποία θα σταλεί στη διοίκηση της εταιρείας και στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων -και θα κοινοποιηθεί στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη- όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, στο πλαίσιο σημερινής συνέντευξης Τύπου, «επαναφέρουμε εκ νέου το αίτημά μας να υλοποιηθεί η απόφαση που είχαμε λάβει το 2012 και η ελληνική κυβέρνηση να φροντίσει και τους “μετρόπληκτους” της Θεσσαλονίκης, πολλοί εκ των οποίων επί σειρά χρόνων δέχονται μεγάλο πλήγμα».

Όπως μεταφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ και απαντώντας σε ερώτηση του Πρακτορείο για το μέγεθος της ζημιάς των «μετρόκπληκτων» καταστηματαρχών, ο κ. Ζορπίδης είπε ότι «δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια». Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι επί της οδού Βενιζέλου έχουν ήδη κατεβάσει ρολά 14 καταστήματα ενώ πολλά ακόμη στην τριγύρω περιοχή φυτοζωούν. Επιπλέον, πρόσθεσε ότι μεγάλο πλήγμα έχουν δεχτεί και δέχονται οι επαγγελματίες στο κέντρο της πόλης, αλλά και σε άλλες περιοχές εργοταξίων, όπως στην οδό Δελφών.

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ, ανέφερε ότι «το Επιμελητήριο είχε προχωρήσει στην κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς το 2009 προβλέποντας ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα τελείωνε το 2024. Αρχικά μας έλεγαν ότι το μετρό θα τελείωνε το 2012. Μετά το 2016 και τώρα μας λένε για το 2023. Είναι και ο πρώην δήμαρχος της πόλης που μιλάει συνεχώς για τα αρχαία….». Για να προσθέσει: «Και εμείς θέλουμε την προστασία των αρχαίων και την ανάδειξή τους, αλλά να υπάρχουν και επιχειρήσεις. Να υπάρχει ζωή στο κέντρο της πόλης».

Η διοίκηση του Επιμελητηρίου είχε θέσει το ζήτημα στον πρωθυπουργό και «μας κατεύθυνε να το συζητήσουμε με τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. Αυτό θα κάνουμε αλλά θα στείλουμε επιστολή και προς τους υπουργούς που εμπλέκονται», επισήμανε ο κ. Ζορπίδης, για να συμπληρώσει ότι καλύτερο θα ήταν η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ που εκπονεί και το έργο στη Θεσσαλονίκη, «να εδρεύει στην πόλη μας και όχι στην Αθήνα».

Τέλος, όσον αφορά την Thomas Cook, ο πρόεδρος του ΕΕΘ είπε πως ερεύνησε, αν υπάρχουν επιπτώσεις. «Κανένα μέλος μας δεν έχει υποστεί ζημιά, το έψαξα», απάντησε χαρακτηριστικά.