Σε συζητήσεις με την Cosco βρίσκονται διεθνείς κολοσσοί για τη μεταφορά των προϊόντων τους μέσω του Πειραιά προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Μετά την Hewlett Packard και άλλες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως κόμβο για τη διακίνηση των προϊόντων κυρίως στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου.

Μοντέλο αποτελεί η κατ’ αρχήν συμφωνία της HP με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που προβλέπει τη μεταφορά των προϊόντων της πρώτης από τη δεύτερη έως τον Πειραιά και από εκεί σιδηροδρομικά προς τους τελικούς προορισμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» ενδιαφέρον για πιθανή συνεργασία με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκδηλώσει επίσης οι εταιρίες IKEA, Dell, LG, Samsung, Lenovo, Sony και Ηyundai.

To ενδιαφέρον τους για τον Πειραιά οφείλεται στο γεγονός ότι λόγω της θέσης του και της αύξησης των τιμών των καυσίμων έχει αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.

Προϋπόθεση πάντως για να υλοποιηθούν αυτές οι συμφωνίες αποτελεί η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο στον Πειραιά. Η γραμμή θα είναι έτοιμη σύντομα και έως το τέλος του μήνα. Ήδη, διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια, στα οποία συμμετέχει και η ΗΡ.

Στο τέλος Φεβρουαρίου και αφού έχει προηγηθεί η παράδοση της γραμμής στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μπορούν να εκτελεστούν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια.

Υπενθυμίζεται, ότι η καταρχήν συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ HP, Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προβλέπει τη δια θαλάσσης διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής από τον Προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ ΑΕ), θυγατρική της κινεζικής Cosco, ενώ η σιδηροδρομική μεταφορά τους θα διεξάγεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.