Έλληνας αστροφυσικός για το ενδεχόμενο ύπαρξης ζωής στην Αφροδίτη: Γι΄ αυτό οι επιστήμονες έχουν ενθουσιαστεί

«Δεν βρήκαμε μικρά πράσινα ανθρωπάκια»

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
16/09/2020

Ο Έλληνας αστροφυσικός, Γιώργος Λελούδας, μίλησε για την ανακάλυψη της φωσφίνης στην ατμόσφαιρα της Αφροδίτης, ενός αερίου που συνδέεται με την ύπαρξη ζωής.

Σύμφωνα με τo National Geographic αστρονόμοι δημοσίευσαν την έρευνά τους στο περιοδικό Nature Astronomy και πλέον το ερώτημα είναι αν η Αφροδίτη φιλοξενεί κάποια μορφή ζωής, αν και το συγκεκριμένο αέριο είναι βλαβερό.

Η φωσφίνη είναι ένα δύσοσμο, εύφλεκτο αέριο και εκμηδενίζει τις πιθανότητες επιβίωσης μορφών ζωής που βασίζονται στο οξυγόνο, κάτι οξύμωρο για το ενδεχόμενο να ευδοκιμεί η ζωή στον πλανήτη Αφροδίτη.

Ο κ. Λελούδας μίλησε στην ΕΡΤ αναφέροντας αρχικά: «Δεν βρήκαμε μικρά πράσινα ανθρωπάκια αλλά βρήκαμε μια λεγόμενη Βιο-υπογραφή, δηλαδή μια ένδειξη ένα χημικό στοιχείο το οποίο θα μπορούσε να συνδεθεί με την ύπαρξη κάποιων μικροοργανισμών ή μικροβίων στην Αφροδίτη. Δεν είναι μια τελική απόδειξη αλλά είναι κάτι πολύ ενθαρρυντικό και σίγουρα αιτιολογεί τον ενθουσιασμό που επικρατεί στην επιστημονική κοινότητα».

«Η Αφροδίτη είναι ο γειτονικός μας πλανήτης. Το περιβάλλον είναι εχθρικό παρόλο που είναι ένας δίδυμος πλανήτης με τη Γη μοιάζει πολύ στη μάζα, στη βαρύτητα, στην ακτίνα παρόλα αυτά είναι διαφορετικός. Είναι ένα γιγάντιο θερμοκήπιο», συμπληρώνει ο Έλληνας αστροφυσικός.

Στη συνέχεια ο Γιώργος Λελούδας είπε: «Αυτό που έχει συμβεί στην Αφροδίτη είναι ένα γεγονός που ευχόμαστε να μην συμβεί στη γη, είναι ένα φαινόμενο του θερμοκηπίου μια πυκνή ατμόσφαιρα η οποία αποτελείται κατά πάνω από 90% διοξείδιο το άνθρακα (σχεδόν όλη η ατμόσφαιρα) το υπόλοιπο είναι τοξικό θειικό οξύ».

Όσο για το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποιος οργανισμός σε αυτές τις συνθήκες: «Δεν ξέρουμε τι οργανισμός μπορεί να δημιουργηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι σίγουρο και έχουμε βρει μικρόβια και μικροοργανισμούς να αναπτύσσονται σε εχθρικές συνθήκες (πολύ κρύο – ζέστη)».