Ερευνητές παρατήρησαν πρόσφατα μια παράξενη λάμψη από τη Sagittarius A, την τεραστίων διαστάσεων μαύρη τρύπα στο κέντρο του Milky Way.

Τον Μάιο την είχαν δει να αυξάνει τη φωτεινότητά της και να σβήνει κατόπιν μέσα σε λίγες ώρες.

Τι είναι όλα αυτά τα καμώματα; Όπως μας λέει η μελέτη που δημοσιεύεται στο «Astrophysical Journal Letters», κάτι πρέπει να άλλαξε ξανά στο περιβάλλον γύρω από τη Sagittarius. Η επιστήμη παρακολουθεί τις υπέρυθρες ακτινοβολίες της μαύρης τρύπας του γαλαξία μας τις τελευταίες δύο δεκαετίες και φέτος η δραστηριότητά της αυξήθηκε κατά πολύ.

Η λάμψη του Μαΐου ήταν κατά δύο φορές φωτεινότερη από τη δεύτερη μεγαλύτερη που καταγράφηκε ποτέ. «Δεν έχουμε ξαναδεί τίποτα παρόμοιο στα 24 χρόνια που μελετάμε την τεράστια μαύρη τρύπα», δήλωσε η καθηγήτρια αστρονομίας Andrea Ghez, «είναι συνήθως μια αρκετά ήσυχη, δειλή μαύρη τρύπα σε δίαιτα. Δεν ξέρουμε τι πυροδότησε αυτό το φαγοπότι»!

Οι φετινές αλλαγές κάτι σηματοδοτούν, «σίγουρα» μας λέει η μελέτη, απλώς δεν ξέρουμε για την ώρα τι. «Υπάρχει μόλις πιθανότητα 0,05% να εντάσσονται αυτές οι ανωμαλίες σε μια τυπική και αμετάβλητη συμπεριφορά ενός ουράνιου σώματος», σημειώνεται χαρακτηριστικά…