«Περάσαμε μία δεκαετία κατά την οποία τα προβλήματα ήταν τόσα πολλά, που λογικό ήτανε κάποια πράγματα να μπουν σε δεύτερη μοίρα. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει αυτό που λέμε στην κουλτούρα της τη θεατρική την έξοδο αυτή που υπάρχει στην Αθήνα σε τεράστιο βαθμό», δήλωσε μεταξύ άλλων ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Αστέριος Πελτέκης, στο Newsbeast και τον δημοσιογράφο, Σάββα Γουλόπουλο, στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ, αναφορικά με τη συρρίκνωση του θεατρικού κοινού τα τελευταία χρόνια και το πώς αυτό έχει αλλάξει κατά τη διάρκεια της θητείας του.

«Με μία σειρά επιλογών και με έναν κατάλογο ανοιχτής βεντάλιας θεαμάτων καταφέραμε κατά πολύ να μπει ξανά ο κόσμος στις θεατρικές αίθουσες και να αποκτήσει ξανά μία επαφή με το θέατρο», τόνισε ο κ. Πελτέκης.

Ο κ. Πελτέκης αναφέρθηκε και στο διαβαλκανικό δίκτυο παραστατικών τεχνών που ίδρυσε σε συνεργασία με φίλους και συνεργάτες από τον καλλιτεχνικό χώρο χαρακτηρίζοντάς το σαν το επόμενο βήμα μετά την προσέλκυση του κοινού της πόλης και της χώρας.

«Προσπαθούμε σε ό,τι αφορά στη δική μας τέχνη στο πολιτιστικό κομμάτι να γίνει η Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα των Βαλκανίων», είπε τονίζοντας πως η Θεσσαλονίκη είναι μία πολύ σημαντική πόλη για τα Βαλκάνια και μία έξοδος προς την Ευρώπη.

Αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται τα έργα και οι συντελεστές ο κ. Πελτέκης δήλωσε:

«Δεν υπάρχει κάτι που να μη λαμβάνεται υπόψη. Κατ’ αρχάς γίνονται κάποιες μελέτες και έχουν τοποθετηθεί μηχανήματα για τη γνώμη του κοινού και υπάρχει δυνατότητα όποιος επιθυμεί να απαντάει σε τέσσερις πέντε ερωτήσεις: Αν τους άρεσε η υποδοχή στο θέατρο, ο χώρος, ο θεατρικός, το έργο, το ρεπερτόριο, τι τους αρέσει, τι δεν τους αρέσει».

Στη συνέχεια ο κ. Πελτέκης εξήγησε πως ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός δομείται με βάση ένα όραμα και έναν άξονα.

«Η προσπάθεια λοιπόν είναι να καλύψουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μετά από συζήτηση και μετά από ζυμώσεις με τους ίδιους τους καλλιτέχνες», είπε, συμπληρώνοντας πως προσπάθησε να δημιουργήσει ένα υβριδικό εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, το οποίο σημαίνει περισσότερες παραγωγές για μικρότερη χρονική διάρκεια, ώστε να καλύπτει το κοινό και να έχει άλλες επιλογές.

Αναφερόμενος στο οικονομικό κομμάτι ο κ. Πελτέκης τόνισε πως τα τελευταία δύο χρόνια τα οικονομικά αποτελέσματα του θεάτρου ήταν πάρα πολύ καλά. «Είναι από τις λίγες φορές στην ιστορία του κρατικού θεάτρου που υπάρχουν τέτοια οικονομικά αποτελέσματα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για τον απολογισμό της θητείας του ως καλλιτεχνικός διευθυντής ο κ. Πελτέκης θεωρεί πως αυτός είναι θετικός τόσο σε επίπεδο καλλιτεχνικής παραγωγής όσο και σε οικονομικό επίπεδο και παρουσίασε τις παραστάσεις που θα παίξουν στο θέατρο το επόμενο διάστημα.

«Νομίζω ότι το θέατρο μας δίνει ζωή και παίρνει ζωή από εμάς για να δίνει πίσω στον πολιτισμό. Όποιος έρχεται σε επαφή με το θέατρο μετά γίνεται φίλος του και πιστός θεατής».