Η Škoda Motorsport αποκάλυψε το νέο της αγωνιστικό μοντέλο Fabia RS Rally2, που αναμένεται να συνεχίσει στον δρόμο της νίκης όπως και ο προκάτοχός του.

Το νέο Škoda Fabia RS Rally2 βασίζεται στην 4η γενιά του μοντέλου και έχει υποστεί τις απαραίτητες μετατροπές, όπως την παρουσία ενισχυμένου σασί, βελτιωμένου κινητήρα και προηγμένου συστήματος μετάδοσης, που έχουν εξελιχθεί από το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας, με στόχο τη μέγιστη αντοχή στους απαιτητικούς αγώνες ράλι.

Πέρσι και φέτος η Škoda Motorsport δοκίμασε με εντατικούς ρυθμούς το νέο της μοντέλο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, σε ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές, σε ευρωπαϊκές χώρες όπως Τσεχία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και Φινλανδία, με απολύτως αποτελέσματα.

Το καινούριο Fabia RS Rally2 αντικαθιστά τα Fabia Rally2 και Fabia Rally2 evo, τα οποία συμμετείχαν σε 13.091 αγώνες ανά την Υφήλιο, σημειώνοντας συνολικά 1.714 πρώτες θέσεις, εκ των οποίων οι τέσσερις στο θρυλικό Ράλι Μόντε Κάρλο. Από το 2015, το συγκεκριμένο αγωνιστικό αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την κατηγορία WRC2, κατακτώντας πάνω από 20 τίτλους για εργοστασιακά πληρώματα και ιδιώτες στην Ευρώπη, αλλά και σε άλλες ηπείρους (Αφρική, Κεντρική και Νότια Αμερική, Ασία και Μέση Ανατολή).

Skoda Fabia

Με δυνατές βάσεις

Η 4η γενιά του Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group, η οποία οδήγησε σε μία σειρά αλλαγών τόσο στις αναλογίες του αυτοκινήτου όσο και στην τεχνική του σχεδίαση. Οι μηχανικοί της ομάδας χρησιμοποίησαν αυτές τις αλλαγές προς όφελός τους και αξιοποίησαν στο έπακρο τα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Η σχεδίαση του νέου αγωνιστικού το φέρνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην έκδοση παραγωγής. Το Fabia RS Rally2 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου παραγωγής, προσθέτοντας νέα χαρακτηριστικά, όπως τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες, πληθώρα αεραγωγών και την ευμεγέθη πίσω αεροδυναμική πτέρυγα. Τα αεροδυναμικά στοιχεία της έκδοσης παραγωγής αποτέλεσαν την βάση πάνω στην οποία εργάστηκαν οι μηχανικοί, έχοντας μεγαλύτερα περιθώρια για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική απόδοση του αγωνιστικού μοντέλου, με αποτέλεσμα την επίτευξη υψηλότερης κάθετης δύναμης σε σχέση με το Fabia Rally2 evo, κάτι που σημαίνει βελτιωμένη πρόσφυση και συνεπώς μεγαλύτερη ταχύτητα στην είσοδο της στροφής.

Επίσης, στο επίπεδο ασφάλειας υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις. Το Fabia RS Rally2 δεν χρησιμοποιεί κανένα από τα συστήματα υποβοήθησης ή τους αερόσακους που γνωρίζουμε από το μοντέλο παραγωγής. Ωστόσο βασίζεται στην εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος, η οποία κατέστησε δυνατή την περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου προστασίας του πληρώματος σε περίπτωση ατυχήματος. Το μοντέλο διαθέτει το υποχρεωτικό από την FIA rollcage που είναι ατσάλινο, έχει μήκος 35,8 μέτρα και έχει κατασκευαστεί με έμφαση έχει δοθεί στην απορρόφηση των πλευρικών συγκρούσεων. Οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας έχουν επίσης αξιοποιήσει τις μεγαλύτερες διαστάσεις του νέου Fabia, οι οποίες όμως διατηρούν το βάρος σε χαμηλά επίπεδα.

Skoda Fabia

Οι νέες αναλογίες του αυτοκινήτου βελτίωσαν την κατανομή του βάρους, συνδυάζοντας την ίδια στιγμή το αυξημένο μεταξόνιο, τη βελτιωμένη αεροδυναμική και τις νέες ρυθμίσεις του πλαισίου, με αποτέλεσμα καλύτερη οδική συμπεριφορά. Επίσης ο μεγαλύτερος διαθέσιμος χώρος για την τοποθέτηση του νέου μοτέρ επέτρεψε αλλαγές και στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης.

Πιο δυνατός κινητήρας

Ο κινητήρας κάτω από το καπό του νέου Fabia RS Rally2 ακολουθεί τους κανόνες που έχει θέσει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) για τη συγκεκριμένη κατηγορία, οι οποίοι ορίζουν ότι η υπερτροφοδοτούμενη 4κύλινδρη μονάδα ισχύος πρέπει να έχει μέγιστη χωρητικότητα 1,6 λίτρων. Το νέο θερμικό σύνολο βασίζεται στον 2.0 TSI με απόδοσή 291 ίππους και 430 Nm ροπής. Η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιώντας δύο μηχανικά διαφορικά (εμπρός-πίσω), μέσω ενός σειριακού κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος του συμπλέκτη μεταξύ των δύο αξόνων, που επιτρέπει με τη βοήθεια του χειρόφρενου την απεμπλοκή είτε του εμπρός είτε του πίσω, μία τεχνική που χρησιμοποιείται συχνά στους αγώνες ράλι για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές.

Skoda Fabia

Διαφορετικό από την έκδοση παραγωγής είναι και το πλαίσιο. Το Fabia RS Rally2 διαθέτει ανάρτηση εμπρός-πίσω με γόνατα MacPherson, τα οποία, όπως και το κιβώτιο, έχουν σχεδιαστεί με βασικό στόχο την αντοχή τους κάτω από κάθε μορφής πίεση. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενα δισκόφρενα, προσαρμοσμένα για διαφορετικά οδοστρώματα. Στην άσφαλτο χρησιμοποιούνται τροχοί 18 ιντσών με δισκόφρενα διαστάσεων 355 χλστ. (εμπρός) και 300 χλστ. (πίσω), ενώ στο χώμα οι τροχοί είναι 15 ιντσών, με τους εμπρός και πίσω δίσκους να έχουν τις ίδιες διαστάσεις (300 χλστ.).

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας του μοντέλου είναι το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο είναι κατασκευασμένο από νάιλον και καουτσούκ, σύμφωνα πάντα με τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζει η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Το υλικό κατασκευής έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζεται η μέγιστη αντοχή του χωρητικότητας 82,5 λίτρων ρεζερβουάρ είτε στα τρυπήματα, είτε στην περίπτωση ατυχήματος.

Για επιπλέον προστασία στο εσωτερικό της δεξαμενής υπάρχει ένας ειδικός αφρός που εμποδίζει πιθανή διαρροή καυσίμου, ενώ δεν λείπει και ένα απορροφητικό στρώμα στην κάτω πλευρά, κατασκευασμένο από kevlar και fibreglass. Τέλος, το νέο Fabia RS Rally2 μπορεί να καταναλώνει αποκλειστικά 100% βιώσιμο καύσιμο.