Το Juke Hybrid Rally Tribute πέρασε από το σχεδιαστικό σκίτσο στο πλήρως λειτουργικό όχημα, μετά την θετική αντίδραση του κοινού στην κυκλοφορία των εικόνων του πρωτότυπου. Η αποκάλυψή του έρχεται λίγο πριν από το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα του υβριδικού Juke, αυτό το καλοκαίρι, με το πρωτότυπο να έχει στην «καρδιά» του το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της έκδοσης παραγωγής.

Yβριδικός κινητήρας 143 ίππων  

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Παράγει 94 ίππους και 148 Nm ροπής.

Στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, η Nissan ενσωμάτωσαν τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που παράγει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ η Renault τροφοδότησε το σύστημα με τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό.

«Έξυπνο» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Το κλειδί για την οδηγική ευχαρίστηση του υβριδικού Juke είναι ένα προηγμένο πολυτροπικό κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει καλύτερη χρήση της ισχύος, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.

Για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες «ICE» (του Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης) και τις 2 ταχύτητες «EV». Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση. Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, που διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την σειριακή – παράλληλη αρχιτεκτονική. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού. Σαν αποτέλεσμα, ο οδηγός θα επωφελείται στην επιτάχυνση, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων. 

Αλλαγές εμπνευσμένες από τα ράλι

Το Juke Hybrid Rally Tribute παίρνει τα σχεδιαστικά του στοιχεία από το εμβληματικό 240Z, που αγωνίστηκε με επιτυχία στα ράλι της ερήμου, πριν από μισό αιώνα. Η πιο εμφανής τροποποίηση είναι οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών, προκειμένου να χωρέσουν τα ειδικής κατασκευής off-road ελαστικά, ενώ τα πρόσθετα φώτα τοποθετημένα στο καπό και στην οροφή υπογραμμίζουν τον χαρακτήρα του οχήματος ως ανταγωνιστικού off-roader.

Ομοίως, το μαύρο καπό  και οι μαύρες ζάντες είναι ένα είδος «φόρου τιμής»  στο 240Z του 1971,  που αγωνίστηκε στο Ράλι της Ανατολικής Αφρικής. Η χρήση vintage λογότυπων χορηγών και ο αριθμός 11 αντικατοπτρίζουν επίσης πτυχές του αυτοκινήτου ράλι 240Z, όπως και οι πρόσθετες ενισχυμένες ποδιές κάτω από το μπροστινό μέρος  και πίσω από το  πορτμπαγκάζ, που προσφέρουν προστασία στο κάτω μέρος του οχήματος. Η ενισχυμένη ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές έρχεται για να δώσει στο Juke Hybrid Rally Tribute την απαιτούμενη ισορροπία στο δύσκολο έδαφος που θα οδηγηθεί. Τα ελαστικά διαστάσεων 265/70 R16, υπόσχονται κράτημα και πρόσφυση, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Το εσωτερικό του οχήματος  έχει τροποποιηθεί με την τοποθέτηση ενός σωληνωτού πλαισίου για την απαιτούμενη ακαμψία και για να προσφέρει προστασία σε περίπτωση ατυχήματος στο απαιτητικό περιβάλλον της ερήμου. Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί προκειμένου να φιλοξενηθούν οι εφεδρικοί τροχοί, ενώ έχουν προστεθεί και ζώνες ασφαλείας με ιμάντες τεσσάρων σημείων, για να ασφαλίσουν τον οδηγό και τον πλοηγό στα αγωνιστικά τους καθίσματα.

Στις λοιπές τροποποιήσεις του εσωτερικού περιλαμβάνεται η τοποθέτηση του απαιτούμενου συστήματος πυρόσβεσης, ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας με ένα ζευγάρι ακουστικών για την απλούστευση της επικοινωνίας μεταξύ οδηγού και πλοηγού, η τοποθέτηση Alcantara επένδυσης στο τιμόνι και ένα υδραυλικό χειρόφρενο με λαβή μεγάλης απόστασης για γρήγορη και εύκολη ενεργοποίηση.

Ως μέρος του εγχειρήματος που αφορά το  Juke Hybrid Rally Tribute και το πλαίσιο της εξερεύνησης του ενθουσιασμού των αγώνων ράλι με όσο το δυνατόν πιο οικολογική διάσταση, το σύστημα μετάδοσης κίνησης του μοντέλου χρησιμοποιεί λιπαντικά και βιοκαύσιμα που παρέχονται από τη Shell, συνεργάτη της μάρκας στο Ράλι Ανατολικής Αφρικής του 1971.

Η Nissan στο Σαφάρι

Το 1971, το θρυλικό 240Z κατέκτησε τη νίκη στο εξαντλητικό Ράλι Σαφάρι στην Κένυα, με οδηγό τον Edgar Herrmann και συνοδηγό τον Hans Schüller. Αναμφισβήτητα, το ράλι αυτό ήταν μια εξαιρετική επιτυχία για την μάρκα, με τα 240Z να τερματίζουν στην δεύτερη και έβδομη θέση. Επιπλέον, η νίκη αυτή αντιπροσώπευε τη δεύτερη συνεχόμενη της στο ράλι.

Το 240Z κινείτο  από έναν 6κύλινδρο κινητήρα 2,4 λίτρων, που αποδίδει 210 ίππους και με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το νικηφόρο αυτοκίνητο αναπαλαιώθηκε σε καλή κατάσταση το 2013 και είναι μέρος της συλλογής ιστορικών αυτοκινήτων της Nissan που στεγάζεται στη Zama, κοντά στο  παγκόσμιο στρατηγείο της αυτοκινητοβιομηχανίας,  στην περιφέρεια Kanagawa της Ιαπωνίας.