Η Suzuki παρουσίασε διαδικτυακά το νέο S-Cross, ένα όχημα που συνδυάζει τον δυναμικό χαρακτήρα ενός SUV με άνεση. Το μοντέλο χαρακτηρίζεται επίσης από δυνατές, αλλά κυρίως φιλικές προς το περιβάλλον οδηγικές επιδόσεις, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας.

Το νέο S-Cross είναι το τελευταίο μοντέλο των τετρακίνητων SUV που έχει δημιουργήσει η Suzuki τα τελευταία 50 χρόνια. Η σχεδίαση του αποπνέει την αξιοπιστία ενός στιβαρού SUV από κάθε πλευρά. Μια μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα σε χρώμα μαύρο γυαλιστερό, οι δυναμικοί προβολείς LED υψηλής φωτεινότητας 3 σημείων και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά «φρύδια» στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου. Τα προηγούμενα σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες ασημί χρώματος στο μπροστινό και το πίσω μέρος δημιουργούν μια έντονη πρώτη εντύπωση που δύσκολα ξεχνιέται, και ενισχύουν ακόμα περισσότερο την σιγουριά που εμπνέει συνολικά η εμφάνιση του νέου μοντέλου.

Το S-Cross διαθέτει προηγμένη τεχνολογία ελέγχου. Με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Boosterjet 1,4 λίτρων άμεσου ψεκασμού που προσφέρει άφθονη ροπή και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V SHVS, το καθιστούν αποδοτικό αλλά και δυναμικό ταυτόχρονα. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Select, η οθόνη ηχοσυστήματος 9 ιντσών αλλά και μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας Suzuki Safety Support προσθέτουν μια νότα διασκέδασης και αίσθηση ασφάλειας-άνεσης κατά την οδήγηση.

Το εσωτερικό του οχήματος χαρακτηρίζεται από τρισδιάστατη σχεδίαση που ταιριάζει στον χαρακτήρα ενός SUV. Η ευρύχωρη καμπίνα έχει σχεδιαστεί για έως και 5 ενηλίκες, ενώ ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 430 λίτρων είναι ευέλικτος ώστε να υποστηρίξει πληθώρα υπαίθριων δραστηριοτήτων και ψυχαγωγίας, ενώ η πανοραμική ηλιοροφή με το εξαιρετικά μεγάλο άνοιγμα ενισχύει ακόμη περισσότερο την απόλαυση κάθε διαδρομής.

Στο δεύτερο μισό του επόμενου έτους, το νέο S-Cross θα διατίθεται επίσης και ως strong hybrid και με ακόμα πιο αναβαθμισμένα και προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας (connected services). Το νέο S-Cross θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Suzuki Magyar στην Ουγγαρία και θα πωλείται στη Λατινική Αμερική, την Ωκεανία και την Ασία, με τις πωλήσεις να ξεκινούν στην Ευρώπη στο τέλος του έτους.

Το νέο S-Cross είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, με τιμή εκκίνησης 20.670 ευρώ για την δικίνητη έκδοση και 25.670 ευρώ για την τετρακίνητη.

Strong Hybrid

Το νέο strong hybrid σύστημα της Suzuki συνδυάζει έναν νέο κινητήρα καυσίμου με μία μονάδα γεννήτριας κινητήρα (Motor Generator Unit, MGU) και κιβώτιο αυτόματης αλλαγής σχέσεων (Auto Gear Shift, AGS). Υποστηρίζει δυνατότητα υβριδικής οδήγησης και ηλεκτρικής οδήγησης (με ανενεργό κινητήρα) για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ακόμα και σε χαμηλές στροφές, ο ισχυρός κινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, ενώ μπορεί και να τροφοδοτήσει το όχημα από μόνος του (ηλεκτρική οδήγηση με ανενεργό κινητήρα) κατά τη διάρκεια της έναρξης της κίνησης, της πορείας αλλά και της όπισθεν, για αθόρυβη λειτουργία και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου συστήματος είναι η τοποθέτηση της γεννήτριας MGU στην πλευρά εξόδου του κιβωτίου AGS, ένα σύστημα μετάδοσης που αλλάζει αυτόματα τις χειροκίνητες σχέσεις και λειτουργεί τον συμπλέκτη. Χάρη σε αυτήν τη διαμόρφωση, η ενέργεια της γεννήτριας MGU μεταδίδεται απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ροπής κατά την αλλαγή σχέσεων, για μια ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη. Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία κατά την ηλεκτρική οδήγηση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία Standard και τη λειτουργία Eco. Στη λειτουργία Standard, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Το strong hybrid σύστημα θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη το επόμενο έτος, πρώτα στο μοντέλο Vitara και, στη συνέχεια, στο S-Cross.

Νίκος Τσάδαρης