Ο εκπρόσωπος της Toyota στην κατηγορία C προσθέτει στυλ και νέους κινητήρες, οι οποίοι παρουσιάζονται για πρώτη φορά αυτές τις μέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Συνδυάζοντας αμαξώματα hatchback και touring sports με μία γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel και υβριδικών, μία ανανεωμένη στρατηγική εκδόσεων και νέο εξοπλισμό ασφάλειας, η οικογένεια του νέου Auris προτίθεται να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της κατηγορίας C.

Με το λανσάρισμα του Auris Hybrid το 2010, η Toyota έγινε η πρώτη και μοναδική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων με τρεις κινητήρες στην κατηγορία C. Σήμερα, έχοντας απέναντί της έναν περιορισμένο και ακριβό ανταγωνισμό, η πολυδιάστατη γκάμα του Auris παραμένει μία μοναδική πρόταση.

Το Auris Hybrid αντιπροσωπεύει μία άριστη σχέση αξίας/τιμής (value for money). Οι εκπομπές CO2 στα 79 g/km και η κατανάλωση μικτού κύκλου των 3,5 l/100 km προσφέρουν στους πελάτες σημαντικά φορολογικά οφέλη και εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Η πλήρως υβριδική τεχνολογία Toyota καθιερώνεται τώρα με τη μορφή ενός κινητήρα ευρείας χρήσης, και η αθόρυβη, ομαλή και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία που προσφέρει το Auris Hybrid αποκτά όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα μεταξύ των πελατών της κατηγορίας C.

Το υβριδικό μοντέλο αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει το 50% των συνολικών πωλήσεων Auris στη Δυτική Ευρώπη, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Από τότε που το υβριδικό σύστημα κίνησης λανσαρίστηκε στη σειρά Auris, έχουν πουληθεί πάνω από 200.000 μονάδες και σήμερα, το Auris είναι πρώτο σε πωλήσεις υβριδικό στην Ευρώπη.

Μετά τις αλλαγές σε αυτό το πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς και λαμβάνοντας υπόψη γνώμες των πελατών Toyota, η σειρά Auris 2015 έχει βελτιωθεί σημαντικά σε πέντε βασικούς τομείς: Σχεδίαση, Αντιληπτή Ποιότητα, Υβριδικό Μοντέλο, Ασφάλεια και, βελτιώνοντας την κάλυψη της κατηγορίας κατά περίπου 40%, Συστήματα Κίνησης.

Ένας νέος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.2 L πλαισιώνει την υπάρχουσα γκάμα βενζινοκινητήρων. Ο 2.0 turbo diesel έχει αντικατασταθεί από ένα νέο 1.6 D-4D, και ο 1.4 D-4D έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, προσφέροντας τις καλύτερες στην κατηγορία εκπομπές CO2 στην κατηγορία 90hp. Όλοι οι κινητήρες της γκάμας πληρούν τώρα τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Νέα, εξωτερικά στυλιστικά στοιχεία είναι το ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα, που προσδίδει στο Auris μεγαλύτερο κύρος και πιο σοφιστικέ παρουσία στο δρόμο. Μέσα στην καμπίνα, η αντιληπτή ποιότητα έχει αναβαθμιστεί αισθητά με ένα ανασχεδιασμένο ταμπλό, υλικά και επενδύσεις premium ποιότητας και μία νέα έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT 4.2″ (από τη μεσαία έκδοση και στάνταρ στο Hybrid).

Η σειρά 2015 Auris ωφελείται επίσης από την αναβάθμιση των συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης με κριτήριο την οδηγική άνεση, την οδική συμπεριφορά και την εμπλοκή του οδηγού. Επίσης, έχουν ληφθεί πολυάριθμα μέτρα για μείωση της μετάδοσης Θορύβων, Κραδασμών & Τριγμών (NVH) μέσα στην καμπίνα.

H δομή εκδόσεων Auris έχει ανανεωθεί με την προσθήκη μοντέλων Hybrid -Entry, Mid, Style και High.

Όλοι οι κινητήρες της γκάμας πληρούν τώρα τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος 1.2T άμεσου ψεκασμού πλαισιώνει τους υπάρχοντες 1.33 Dual VVT-i και 1.6 Valvematic αυξάνοντας τους προσφερόμενους βενζινοκινητήρες σε τρεις. Ο 2.0 turbo diesel έχει αντικατασταθεί από ένα νέο 1.6 D-4D, και ο 1.4 D-4D έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.

Ένας υβριδικός κινητήρας 1.8 lit ολοκληρώνει τη γκάμα που θεωρείται από τις πολυπληθέστερες ανεξαρτήτως μοντέλου στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συνδυάζοντας μία μοναδική ευχάριστη οδηγική εμπειρία με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 79 g/km, η πλήρως υβριδική τεχνολογία της Toyota, που ήδη συγκέντρωσε πάνω από το 50% των ευρωπαϊκών πωλήσεων Auris το 2014(1), έχει τώρα καθιερωθεί σαν μία πρόταση μοντέλου ευρείας κυκλοφορίας.

Λειτουργώντας ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό, ο βενζινοκινητήρας 1.8 VVT-i και ο ηλεκτροκινητήρας του HSD παράγουν μέγιστη ισχύ 136 DIN hp που επιταχύνει το Auris Hybrid από 0 στα 100 km/h σε 10,9 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h.

Το Auris Hybrid παράγει σχεδόν μηδενικές εκπομπές Οξειδίων του Αζώτου (NOx) και Μικροσωματιδίων (Particulate Matter). Επιπλέον, όταν λειτουργεί στο μοναδικό EV mode που δεν διατίθεται για ήπια υβριδικά μοντέλα, το Auris Hybrid παράγει μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και μικροσωματιδίων (ΡΜ), για συνεχή οδήγηση μέχρι 2 km με ταχύτητες μέχρι 50 km/h περίπου, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και τις οδηγικές συνθήκες.

Το σύστημα κίνησης του Auris Hybrid είναι σχεδιασμένο για να περιορίζει τη χρήση του βενζινοκινητήρα όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στην πόλη.

Μετρήσεις της Toyota αποκαλύπτουν ότι η συνολική επίδραση της πλήρως υβριδικής λειτουργίας μεταφράζεται σε υψηλό ποσοστό οδήγησης με μηδενικούς ρύπους.

Ο νέος 1197cc, 16 βάλβιδος, 4-κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού προσφέρει το επίπεδο επιδόσεων ενός κινητήρα 1.6 αλλά με κατανάλωση και εκπομπές CO2 αισθητά μικρότερες.

Ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp, και εντυπωσιακή ροπή 185 Nm από 1500 έως 4000 rpm. Σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, προσφέρει στο νέο Auris 1.2 πολύ ανταγωνιστικό χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h, 10,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 km/h.

Ταυτόχρονα, η μέση κατανάλωση του νέου κινητήρα είναι 4,7 l/100 km, με εκπομπές CO2 μόλις 109 g/km, πετυχαίνοντας σημαντικά οφέλη κόστους ιδιοκτησίας για τους πελάτες. Το κιβώτιο Multidrive S μειώνει περαιτέρω τις τιμές κατανάλωσης και ρύπων, στα 4,6 l/100 km και 106 g/km αντίστοιχα.

Την πρώτη του εμφάνιση στη σειρά Auris κάνει ένας νέος 1598 cc turbodiesel που αντικαθιστά τον προηγούμενο 2.0l.

Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 112 DIN hp και μέγιστη ροπή 270 Nm μεταξύ 1750 και 2250 rpm. Αυτό μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό χρόνο επιτάχυνσης για το Auris 1.6 D-4D: 0-100 km/h σε 10,5 δευτ., 80-120 km/h (με 5η σχέση) σε 10,9 δευτ., και τελική ταχύτητα 190 km/h.

Ο 1364 cc turbodiesel έχει αναβαθμιστεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.

Ο αναβαθμισμένος κινητήρας αποδίδει 66 kW / 90 DIN hp. Το εύρος παραγωγής υψηλής ροπής έχει επεκταθεί προς τα κάτω κατά 400 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm διατίθεται τώρα από τις 1.400 rpm, μέχρι τις 2.800 rpm. Το Auris 1.4D-4D θα επιταχύνει από 0-100 km/h σε 12,5 δευτ., με τελική ταχύτητα έως 180 km/h.

Το σύστημα μετάδοσης Multidrive S που διατίθεται με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 turbo και 1.6 Valvematic του Auris, είναι ένα κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση (CVT), με πλήρως αυτόματο και χωρίς διακοπή πρόγραμμα αλλαγών ή ένα σειριακό 7-τάχυτο Sport mode.

Σε Sport mode, το σύστημα είναι βελτιστοποιημένο για απόκριση και άμεσο έλεγχο του κινητήρα, και η ‘σχέση’ του κιβωτίου μπορεί να επιλέγεται από τον επιλογέα ή τα χειριστήρια του τιμονιού. Το Sport mode περιλαμβάνει επίσης ακριβή έλεγχο στριψίματος. Όταν ανιχνεύσει επιβράδυνση, το σύστημα κατεβάζει σχέση και εφαρμόζει φρένο κινητήρα για να ενισχύσει την πίεση πέδησης. Στην έξοδο από στροφή, ο αλγόριθμος προληπτικού κατεβάσματος ελέγχει το σύστημα για να διασφαλίζεται η επιλογή βέλτιστης σχέσης μετάδοσης για την απαιτούμενη επιτάχυνση.

Η νέα σειρά Auris ωφελείται από περαιτέρω αναβαθμίσεις στα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης που έχουν σχεδιαστεί για βελτίωση της οδηγικής άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς. Εξαρτήματα της εμπρός ανάρτησης γονάτων MacPherson έχουν βελτιωθεί, μεταξύ των οποίων η σχεδίαση ελατηρίων, αμορτισέρ, πάνω μόνωση, σαϊλεντμπλόκ τερματισμού ανάρτησης και αντιστρεπτικής δοκού.

Το Auris χρησιμοποιεί πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια ή ημιάκαμπτο άξονα. Το σύστημα διπλών ψαλιδιών τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα 1.2 turbo, 1.6 petrol, 1.6 diesel και τα πλήρως υβριδικά. Τα μοντέλα με κινητήρες 1.33 petrol και 1.4 diesel υιοθετούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Ο συνδυασμός όλων των μέτρων αναβάθμισης βελτιώνει την απόσβεση των κλίσεων του αμαξώματος, ελαχιστοποιεί τις τριβές και αυξάνει την οδηγική άνεση σε ευθεία πορεία.

Επιπλέον, η χαρτογράφηση του Electric Power Steering (EPS) έχει ρυθμιστεί ώστε να το σύστημα διεύθυνσης να βαραίνει όσο η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται, προσφέροντας βελτιωμένη πληροφόρηση (feedback) σε ταχύτητες πάνω από 60-80 km/h.

Το νέο μοντέλο 2015 ανεβάζει τον πήχη στην ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού με ένα προαιρετικό πακέτο Safety Sense.

Επεξεργαζόμενο πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στην οροφή όπου συνδυάζεται ένα σύστημα λέιζερ και μία κάμερα, το Toyota Safety Sense προσφέρει στους πελάτες τις λειτουργίες Pre-Collision System , Lane Departure Alert , Auto High Beam και Road Sign Assist.