Ο διαγωνισμός BMW M Award αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του MotoGP. Το 2021, το βραβείο θα δοθεί στον ταχύτερο αναβάτη των κατατακτηρίων δοκιμών του MotoGP κατά τη διάρκεια της σεζόν για 19η φορά.

Ο νικητής του 2021 BMW M Award για μία ακόμα φορά έχει να προσβλέπει σε κάτι συναρπαστικό, μία νέα M5 CS βαμμένη σε Frozen Deep Green metallic. Η BMW M GmbH κατά παράδοση αποκαλύπτει το αυτοκίνητο του νικητή στον πρώτο ευρωπαϊκό γύρο της σεζόν του MotoGP, που φέτος πραγματοποιείται στο Πορτιμάο (Πορτογαλία) για πρώτη φορά. Φίλοι του σπορ από όλο τον κόσμο μπορούν να απολαύσουν ψηφιακά την M5 CS στα κανάλια των social media της BMW M GmbH και του MotoGP.

Η περιορισμένης παραγωγής έκδοση M5 CS συνδυάζει ξεχωριστές επιδόσεις με μία αποκλειστική, πολυτελή εμφάνιση, ενώ ο V8 κινητήρας 4.4 λίτρων με 635 ίππους την καθιστά το πιο δυνατό μοντέλο στην ιστορία της BMW M. Με κινητήρα «M Power» κάτω από το καπό της, η M5 CS έχει επιτάχυνση 0-100 σε 3,0 δευτ., και 0-200 σε 10,3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ./ώρα. Ο δυνατός κινητήρας συνεργάζεται με ένα 8τάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης MxDrive, που επίσης προσφέρει ένα 2WD mode μόνο για πίσω κίνηση.

Με την M5 CS, η BMW M GmbH εφάρμοσε αυστηρά μέτρα σχεδίασης ελαφρού βάρους. Το πλαίσιο έχει επίσης προσαρμοστεί στο βάρος του αυτοκινήτου, που είναι ελαφρύτερο από άλλα μοντέλα M5, φέροντας νέες ρυθμίσεις σκληρότητας ελατηρίων στον εμπρός και πίσω άξονα και βελτιωμένο έλεγχο απόσβεσης. Η σπορ εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι της M5 CS έχει τέσσερις απολήξεις χωρίς διακοσμητικό φινίρισμα. Άλλα χαρακτηριστικά είναι τα φρένα M Carbon με κεραμικούς δίσκους.

Η πολυτελής, σπορ εμφάνιση της M5 CS συνεχίζεται με περισσότερα χαρακτηριστικά μέσα και έξω από το αυτοκίνητο. Το καπό, το εμπρός, τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών, η αεροτομή στο πίσω τμήμα, ο πίσω διαχύτης, το κάλυμμα του κινητήρα M Power και το σιλανσιέ εισαγωγής κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ μερικά εξαρτήματα κατασκευάζονται από γυμνό ανθρακόνημα.

Η M5 CS είναι ιδανική για ταξίδια με 4 επιβάτες, με οδηγό και συνοδηγό σε καθίσματα M Carbon και τους άλλους δύο επιβάτες σε ατομικά πίσω καθίσματα. Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα (με φωτιζόμενα λογότυπα M5 για τα εμπρός καθίσματα) απεικονίζουν την χάραξη της θρυλικής πίστας του Nürburgring και το τιμόνι M Alcantara διαθέτει κόκκινη ένδειξη της ευθείας πορείας. Τα χειριστήρια αλλαγών σχέσεων (gearshift paddles) κατασκευάζονται από ανθρακονήματα. Το μεταλλικό χρώμα Frozen Deep Green του αυτοκινήτου που προορίζεται για το νικητή αναβάτη είναι ίδιο με το βασικό χρωματισμό του M5 CS MotoGP safety car.

Το BMW M Award είναι μία από τις πολλές δραστηριότητες της BMW M ως «Official Car of MotoGP». Από το 2003, ο αναβάτης του MotoGP με τα καλύτερα αποτελέσματα στις κατατακτήριες δοκιμές ανταμείβεται με μία αποκλειστική, εξατομικευμένης σχεδίασης BMW M στο τέλος της σεζόν. Εκτός από την βαθμολογία των αγώνων, οι αναβάτες βαθμολογούνται και σύμφωνα με την κατάταξή τους στη σχάρα εκκίνησης σε κάθε Grand Prix του ημερολογίου.

Ο αναβάτης που έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς στο τέλος της σεζόν κερδίζει το περίοπτο M Award. Το ρεκόρ κατέχει ο Marc Márquez, ο οποίος έχει ήδη κατακτήσει το έπαθλο επτά συνεχόμενες φορές από το 2013 μέχρι το 2019, ενώ πέρσι ο Γάλλος Fabio Quartararo βρέθηκε στη λίστα των νικητών για πρώτη φορά.

Νίκος Τσάδαρης