Σχεδόν 50 χρόνια η AMG προσφέρει σπορ εκδόσεις σε παρά πολλά μοντέλα της Mercedes, δημιουργώντας πιο ισχυρές εκδόσεις στα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας με βελτιώσεις σε εμφάνιση, αλλά και στους κινητήρες και τα μηχανολογικά μέρη.

Ειδικότερα, η AMG ιδρύθηκε το 1967 ως βελτιωτικός οίκος κινητήρων και ονομάστηκε έτσι από συντομία των αρχικών των ιδρυτών της, Hans Werner Aufrecht (A) και Erhard Melcher (M), δύο πρώην μηχανικών της Mercedes-Benz. Το τελευταίο γράμμα (G) προέρχεται από τον τόπο καταγωγής του πρώτου, το Großaspach, κοντά στη Στουτγάρδη.

Τo 1990 ξεκίνησε η συνεργασία με τη Mercedes, ενώ το 1999 η Mercedes απέκτησε τον πλήρη έλεγχό της, μετατρέποντάς τη σε Mercedes-AMG GmbH.

Σήμερα μάλιστα εργάζονται σε αυτήν περίπου 700 υπάλληλοι. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες που κατασκευάζει η AMG συναρμολογούνται στο χέρι, και κάθε ένας φέρει πλακέτα με το όνομα του μηχανικού που τον συναρμολόγησε.

Μάλιστα, ο πρώτος σημαντικός σταθμός της AMG ήταν η 300 SEL 6.8 AMG, (1968-1972) ένα σπορ μοντέλο με κινητήρα V8 6,3 λτ. και ανώτατη ταχύτητα τα 265 χλμ./ώρα.

Το 1980 επίσης λανσάρεται η 50 SLC AMG που συμμετέχει στο European Touring Car Championship και αναδεικνύεται νικήτρια, ενώ το 1987 η Mercedes 300 E 5.6 AMG γνωστή ως «The Hammer» αγγίζει τα 303 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Επιπλέον, σημαντικό έτος για την AMG ήταν το 1992, όπου η Ellen Lohr οδήγησε την AMG Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II και νίκησε στο ράλι DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), ενώ από το 1994 ως το 1996 η AMG Mercedes C-Class DTM πέτυχε 34 νίκες στα ράλι DTM/ITC.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η AMG το 2001 λανσάρει την SL55 AMG, με τον 5,5 λτ. υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 και τις εξελιγμένες αναρτήσεις της εταιρείας.

Τέλος ερχόμαστε στο 2014, όπου η AMG ετοιμάζεται να παρουσιάσει επίσημα στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης τη νέα πολυαναμενόμενη Mercedes S63 AMG Coupe.

Πηγή: autotriti.gr