Η «μάχη» για τη μείωση της κατανάλωσης καλά κρατεί. Οι πάσης φύσεως υβριδικές διατάξεις με τα περιφερειακά συστήματα που ανακτούν ενέργεια από τη μετάδοση της κίνησης και τα φρένα βρίσκονται ήδη στο «μενού» της αυτοκινητοβιομηχανίας με απτά αποτελέσματα.

Ψάχνοντας οι ερευνητές βρήκαν ότι υπάρχουν κι άλλα εξαρτήματα σε ένα αυτοκίνητο από τα οποία μπορεί να ανακτηθεί ενέργεια.

Οι μηχανικοί της ZF και της Levant Power αποφάσισαν να ασχοληθούν με την ενέργεια που παράγεται όταν αποσβένεται μία ταλάντωση από το κάποιο αμορτισέρ. Κι ενώ μέχρι τώρα είχαμε την αναγεννητική πέδηση, προχωρήσαμε ένα βήμα παρακάτω στην αναγεννητική απόσβεση.

Τα αμορτισέρ αποσβένουν την κίνηση της ανάρτησης μέσω στραγγαλισμού ενός ρευστού με παράλληλη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε θερμότητα.

Το σύστημα βασίζεται σε ένα εξελιγμένο σύστημα υδραυλικών βαλβίδων και περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και μία γραναζωτή αντλία λαδιού. Υπό κανονικές συνθήκες η αντλία λαδιού μπορεί να ρυθμίζει τη ροή ώστε η ανάρτηση να αποσβένει με τον επιθυμητό τρόπο τις ταλαντώσεις από το οδόστρωμα που φτάνουν στο αυτοκίνητο.

Κατά την αντίστροφη λειτουργία το σύστημα θα εκμεταλλεύεται τις ταλαντώσεις της ανάρτησης για να περιστρέψει τον άξονα της γεννήτριας η οποία θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια αντιστεκόμενη στο αίτιο που δημιούργησε την ταλάντωση.

Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα μπορεί να αποθηκεύεται σε κάποια μπαταρία και να αξιοποιείται κατάλληλα.

Σκοπός των εταιριών που εμπνεύστηκαν το σύστημα αυτό είναι να αποδείξουν στην πράξη ότι έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στην οικονομία και ότι το κόστος για τη μαζική του παραγωγή δεν είναι απαγορευτικό.

Πηγή: gocar.gr