«Στους δρόμους της Ελλάδος συντελείται η μεγαλύτερη γενοκτονία»

Σοκαριστικά στοιχεία από τις επιπτώσεις της κακής οδικής συμπεριφοράς παρουσίασε ο Ιαβέρης


AUTO
20:57
12/09/2019
«Στους δρόμους της Ελλάδος συντελείται η μεγαλύτερη γενοκτονία»
25
loading

«Το αυτοκίνητο είναι παγκοσμίως, το πιο φονικό όπλο. Είναι τετραπλάσιοι οι αριθμοί θυμάτων από ατυχήματα στους δρόμους σε σχέση με τους πολέμους [...] Στους δρόμους της Ελλάδος συντελείται η μεγαλύτερη γενοκτονία με τα περισσότερα θύματα να είναι ηλικίας 15-30 ετών».

Οι παραπάνω, ήταν δύο από τις πιο χαρακτηριστικές επισημάνσεις που έκανε στην μόνιμη κοινοβουλευτική επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια, ο οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, Τάσος Μαρκουΐζος - γνωστός ως Ιαβέρης - ενημερώνοντας τα μέλη της σχετικά με την οδική συμπεριφορά και προσπαθώντας να εξηγήσει το μέγεθος του προβλήματος στη χώρα μας, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε περίπου 250 θανάτους από σεισμούς, και άλλους τόσους από πυρκαγιές. Όμως, η πιο 'ακίνδυνη' καθημερινή συνήθεια, αυτή της οδήγησης, έχει 130.000 χιλιάδες νεκρούς, 350,000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες. Είμαστε ο πιο επικίνδυνος λαός της Ευρώπης και με βούλα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, η Ελλάδα είναι πρώτη στα ατυχήματα. Το 87% από αυτά, γίνονται με χαμηλές ταχύτητες, μέχρι 40 χιλιόμετρα και τα περισσότερα γίνονται μέσα στη πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τάσος Ιαβέρης, προσπαθώντας να παρουσιάσει τη διάσταση του τεράστιου αυτού προβλήματος. Ενός προβλήματος, που ενώ θα έπρεπε η επίλυση του να βρίσκεται σε άμεση προτεραιότητα, όπως όλοι παραδέχτηκαν στην Επιτροπή παραμένει άλυτο και χωρίς το απαιτούμενο ενδιαφέρον, παρότι οι συνέπειές του είναι οδυνηρές σε ανθρώπινες και οικονομικές απώλειες.

Άγνοια, υποβάθμιση των συνεπειών, απουσία σωστής και συστηματικής ενημέρωσης, μειωμένη πολιτική βούληση, είναι μερικές από τις αιτίες που τονίστηκαν ιδιαίτερα.

Χαρακτηριστική ήταν η παραδοχή του προέδρου της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, Χρήστου Κέλλα, του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα καθώς και άλλων βουλευτών, οι οποίοι συμμετείχαν και τα προηγούμενα χρόνια σε πολλές ανάλογες συνεδριάσεις: «Στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που λειτουργεί πολλά χρόνια, όλα τα έχουμε πει, καταγράψει, σχεδιάσει και ψηφίσει. Τι έχει γίνει; Τίποτα. Πρέπει να δράσουμε πιο αποτελεσματικά για τους στόχους που βάζουμε, ώστε να επιτυγχάνονται».

«Δεν είναι θέμα οδήγησης αλλά θέμα συνείδησης. Δεν είναι θέμα διπλώματος, γιατί αυτό είναι μια τυπική διαδικασία αλλά θέμα κουλτούρας οδικής συμπεριφοράς. Και θέλει πολύ δουλειά, να αλλάξει η παιδεία μας. Δυστυχώς, ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει» τόνισε από την πλευρά του ο γιος του Τάσου Ιαβέρη, Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος, επίσης οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, που κατέθεσε προτάσεις στα μέλη της επιτροπής της Βουλής, για το τι χρειάζεται να γίνει: Επιμόρφωση στα σχολεία, αλλαγή συστήματος εκπαίδευσης, επιμόρφωση εκπαιδευτών, καμπάνιες σε μέσα μαζικής μεταφοράς, αναμόρφωση του ΚΟΚ (με αυστηρά πρόστιμα που θα πηγαίνουν στις εφορίες και όχι στην αστυνομία για να μην σβήνονται οι κλήσεις), μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα, ενημερωτικά τηλεοπτικά σποτ, ήταν μερικές από τις προτάσεις που έκανε.

Ακόμα, μίλησε για την ανάγκη ενός νέου, αυστηρότερου νομοθετικού πλαισίου, με τσουχτερά πρόστιμα για αυτούς που εγκληματούν, είτε κάνοντας επικίνδυνες προσπεράσεις, είτε περνώντας με κόκκινο τα φανάρια, είτε οδηγώντας μεθυσμένοι ή με μεγάλες ταχύτητες. «Τρέμουν οι Έλληνες καθημερινά πως θα πληρώσουν ΕΝΦΙΑ, ΔΕΗ, ανησυχούν μην αδειάσει το πορτοφόλι τους. Όμως, δεν ανησυχούν για την απώλεια μιας αγκαλιάς. Αυτό το μήνυμα πρέπει να περάσουμε όλοι. Πόσο σημαντικότερο είναι για τη ζωή μας, η απώλεια αγκαλιάς του παιδιού μας, του συγγενή μας, ενός αγαπημένου μας ανθρώπου», είπε κλείνοντας την ενημέρωση ο Τάσος Ιαβέρης.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

25
σχόλια
  1. avatar Giorgis

    "Το 87% από αυτά, γίνονται με χαμηλές ταχύτητες, μέχρι 40 χιλιόμετρα και τα περισσότερα γίνονται μέσα στη πόλη". Κύριε Ιαβέρη δεν ξέρω τι ακριβώς προσπαθήσατε να αποδείξετε με αυτό το στατιστικό που θεωρώ ότι είναι εντελώς αντίθετης κατεύθυνσης επιχείρημα σε αυτό που πρεσβεύετε. Μακάρι να ήταν το 100% των ατυχημάτων με αυτές τις ταχύτητες. Θα είχαμε πολύ λιγότερους νεκρούς και τραυματίες. Συγχωρέστε με αν δεν κατάλαβα κάτι εγώ.

  2. avatar Giorgis

    Θα πιαστώ από ένα μόνο πράγμα που διάβασα για να μην μακρυγορώ. "μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα". Σωστό μέτρο, για τη μείωση θανάτων πεζών κυρίως, αλλά ποιος θα επιβάλει τον σεβασμό του είναι το ερώτημα. Εδώ ο άλλος έτρεχε με πάνω από 100 μέσα σε κατοικημένη περιοχή με όριο τα 50 και σκότωσε 2 ανθρώπους πρόσφατα. Η απάντηση δεν είναι η παιδεία ούτε η αστυνόμευση. Και τα 2 θέλουν χρήματα και τα αποτελέσματα αβέβαια. Μόνο η τεχνολογία μπορεί να δώσει τη λύση αρκεί να θεσπιστούν νόμοι που θα υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να τη χρησιμοποιήσουν. Είναι λοιπόν θέμα πολιτικών αποφάσεων πρωτίστως. Το πρόβλημα είναι ότι προσκρούουν πάνω σε συμφέροντα και όλοι γνωρίζουμε τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Πώς θα πουλήσει ο άλλος αυτοκίνητο επιδόσεων αν αυτές θα περιορίζονται στα όρια του εκάστοτε δρόμου? Ακόμη κι αν στην πίστα δεν θα υπάρχει όριο, ποιος είπε ότι οι πελάτες θα τα αγοράζουν? Αφού σε πίστα τελικά ελάχιστοι τα πάνε, προτιμώντας τους δημόσιους δρόμους για επίδειξη των ικανοτήτων τους και του οχήματός τους. Είναι πολλά τα λεφτά που διακυβεύονται για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συχνά βλέπουμε ξεκάθαρα μέσω διαφημίσεων που στοχεύουν και πως προωθούν τα αυτοκίνητά τους. Μην κάνουμε τους έκπληκτους λοιπόν ούτε να πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα μέσω απαιτήσεων για παιδεία κι αστυνόμευση. Ας ξεκινήσουμε με αυτό το θέμα λοιπόν γιατί είναι η ρίζα του προβλήματος και βλέπουμε.

  3. avatar Βοραξ

    Πιο αυστηρή αστυνόμευση και έλεγχος από την τροχαία, να δεις για ποτε θα συμμορφωθούμε όλοι. Αυτή η γενικευμένη χαλαρότητα και ανομία μας έχει φάει σε όλα. Και όχι , δεν είναι μόνο θέμα παιδείας. Για παραβιαστε το όριο ταχύτητας στην υπόλοιπη Ευρώπη να δείτε για ποτε σας έχουν πιάσει.

  4. avatar Δίρφυς

    Η μεγαλύτερη γενοκτονία είναι τα μνημόνια που δεν γεννιούνται παιδιά λόγω οικονομικής δυσκολίας, που αυτοκτονούν απελπισμένοι, που φεύγουν στο εξωτερικό και κάνουν εκεί παιδιά, που γινόμαστε χώρα γερόντων και ανατρέπεται το συνταξιοδοτικό, ώστε να εργαζόμαστε μέχρι τα 70+ με ψίχουλα, που υποθηκεύτηκε ο φυσικός πλούτος της χώρας για τρεις γενιές.ΠΟΙΟΙ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΕ ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ;

  5. avatar Mplaky

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΓΝΟΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Π Χ ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ ΠΩΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΟΡΥΒΟ ;; ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΝΤΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΟΡΦΩΣΕΙ ΕΣΤΩ ΜΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΗ ΕΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΟΙΝΕΣ ΙΣΩΣ ΥΠΗΡΧΕ ΣΥΜΟΡΦΩΣΕΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ

  6. avatar Φοινικιος

    Δεν φταίει μόνο η παιδεία, φταίει η ατιμωρησία. Δεν βλέπεις αστυνομικό πουθενά, πάνε ανάποδα στον μονόδρομο, έλλειψη ή παράλογη σήμανση, κλπ. Ακόμα και οι τουρίστες που στις χωρες τους είναι τυπικοί στην Ελλάδα αδιαφορούν για τις υποχρεώσεις τους.

  7. avatar την λυση

    εδινε ο νομος του κουμπαροκαλογριτσα που επεβαλε εξεταση στους ανω των 72 ετων συντσξιουχους οδηγους. Τους λιγους που ξεφευγουν απο το οριο των 70 που εβαλε ο ανυπαρκτος αχρηστερος και ο τσακαλοτωφ και δεν πεθαινουν.

  8. avatar mimis15

    θελει μεγαλη προσοχη και να διδαχτει απο τουσ γονεις η οδιγικη παιδεια.ΜΑ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝ ΑΝΤΙΚΡΙΣΕΙ ΝΕΚΡΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΚΑΙ .....ΣΠΑΡΑΞΕΙ ΔΥΝΑΤΑ ΤΟ.....ΚΟΡΗΗΗΗΗΗ ΜΟΥΥΥΥΥ.......ΘΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΛΙΨΗ.ΘΑ ΑΝΤΙΛΑΛΕΊ,ΘΑΘ ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΘΑΜΗΔΕΝΗΣΟΥΝ ...ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ.ΜΟΝΑΚΡΙΒΗ ΜΟΥ ΚΟΟΟΡΗΗΗΗΗ......ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΥΣ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΥΣ......ΑΧΧΧΧΧ ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ ΜΟΥ ΣΤΕΡΗΣΕΣ ΤΟ ΦΩΣ ΜΟΥ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΟΥ .ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΜΟΥ ΤΟ ΣΤΕΓΝΩΣΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΗΜΟΣ ΑΦΑΝΤΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΣΑ...

  9. avatar Να μη βρει ο παππάς να θάψει

    Ωραιο αρθρο. Αλλα..... Ο Έλληνας όσο εγωιστής και οξύθυμος και κουτοπόνηρος είναι στην ζωή του έτσι είναι και στον δρόμο. Που ποτέ δεν τηρεί καν ένα νόμο και κοιτάει μόνο πως θα κάνει την διαδρομή του καλύτερη και χειρότερη όλων των άλλων. Ούτε με λοβοτομή δεν αλλάζει νοοτροπία ο Ελληνάρας....

  10. avatar γιαννης1111

    το οτι ο Ελληνικος στολος αυτοκινητων που στο 90τοις εκατο αποτελειτε απο αυτοκινητα πολυ μικρου κυβισμου και ογκου που με το παραμικρο εφυγες δεν θα το πεις φιλε Ιαβερη?

  11. avatar σταμάτησα να οδηγώ

    και βρήκα την υγειά μου

  12. avatar Αυτοί που υποστηρίζουν τις εκτρώσεις έχουν γεννηθεί. 300.000 κάθε χρόνο!!!

    Η μεγαλύτερη γενοκτονία συντελείται στην Ελλάδα εκεί που δεν φαίνεται και είναι ηθελημένη. 300.000 εκτρώσεις. κάθε χρόνο. Αυτό μόνο.

  13. avatar Ονομα

    Καταργήστε τα αχρηστα και επιβλαβή "θρησκευτικά" και διδάξτε κυκλοφοριακή αγωγή.

    1. avatar Αυτοί που υποστηρίζουν τις εκτρώσεις έχουν γεννηθεί. 300.000 κάθε χρόνο!!!

      Επιβλαβής με αυτα που λες είσαι εσύ πρώτα από όλα στην ψυχή σου . δεν θα σε πω άχρηστο γιατί κανένας δεν είναι άχρηστος. Ο Θεός που έφτιαξε και εσένα και εμένα σταυρώθηκε και για σένα και για μένα. Πριν κατηγορήσεις κάτι φρόντισε να μάθεις καλά για αυτό. Φιλικα παντα.

      1. avatar Ονομα

        Από αθεϊα δεν σκοτώνεται κανείς,από κακή οδήγηση χιλιάδες και..εχεις μείνει 2.000 χρόνια πίσω.

      2. avatar Takis_0731

        Δεν σταυρώθηκε ο Θεός!
        Ο Χριστός σταυρώθηκε που δεν είναι Θεός αλλά "γιος Θεού".

        1. avatar Αυτοί που υποστηρίζουν τις εκτρώσεις έχουν γεννηθεί. 300.000 κάθε χρόνο!!!

          Όπα όπα τώρα διάβασα πιο καλά αυτό που είπες
          και ο Χριστός είναι Θεός και το Άγιο πνεύμα είναι Θεός
          είναι ένας Θεός άλλα τρία πρόσωπα.
          Εδώ μέσα δεν θα κάνουμε δογματικοί εκτός και αν είσαι ιεχωβάς.

          1. avatar Takis_0731

            Δεν ξέρω τι είναι αυτό το ιεχωβας που γράφεις αλλά κοίτα λίγο τα λόγια του ίδιου του Ιησού στο Ευαγγέλιο.
            Ένα από τα πάμπολλα παραδείγματα είναι στο Ιωάννης 12:49 "Διότι δεν έχω μιλήσει από μόνος μου, αλλά ο Πατέρας που με έστειλε, αυτός μου έχει δώσει εντολή τι να πω και τι να διδάξω"

            Αφήνει εδώ να εννοηθεί ισότητα ανάμεσα σε δύο πρόσωπα;
            ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΎΕΙΣ ΜΎΘΟΥΣ που υπήρχαν πριν τον χριστιανισμό!

          2. avatar Άντεεεε…

            Βγαίνει ο κάθε άσχετος με την Ορθόδοξη Εκκλησία, δηλαδή κάθε αιρετικός, να μιλήσει για......τον Χριστό! Ακόμα κι αυτοί που φύτρωσαν το 1870μΧ !!!!!! ... Βγαίνει ο κάθε τζαμάς και το παίζει ειδικός...διαμαντιών! ....Στους ανίδεους...

        2. avatar Αυτοί που υποστηρίζουν τις εκτρώσεις έχουν γεννηθεί. 300.000 κάθε χρόνο!!!

          Τάκη έχεις δίκιο αυτό εννοούσα.

  14. avatar Καληνυχτα Ελλαδα

    Την οδηγικη παιδεία δεν την φυτευεις στο κεφαλι.
    Επισης σε χωρες με οδηγικη παιδεία ,υπαρχει και μεγαλη αστυνομευση.
    Ολο με την καραμελα οτι δεν μπορουμε να εχουμε σε καθε φαναρι τροχονομο,γιαυτο
    δεν υπαρχουν πουθενα.

  15. avatar Holland

    Οι χειροτεροι τουλαχιστον στην Ευρωπη με την χειροτερη νοοτροπια, μαγκια και παιδεια....ο μοναδικος λαος που δεν ξερει να οδηγησει σε αυτοκινητοδρομο και ουτε μπορει να το καταλαβει ...μαυρο χαλι ασχετοι και απαθεις οι πολιτικοι και υπευθυνοι να σταματησουν την γενοκτονια.....μπαχαλο τριτικοσμικο .......

  16. avatar Yagoda.

    Ο Ιαβέρης μπορεί να έχει δίκιο γιατί μιλάει γι' αυτό που ξέρει. Αλλά η μεγαλύτερη γενοκτονία αλλού συντελείται κι αυτό θα έπρεπε να το καταλαβαίνουμε όλοι.

  17. avatar Διον

    Εάν δεν υπάρξει οδηγική αγωγή με κανονικό μάθημα από το δημοτικό δεν θα αλλάξει τίποτα. Ακόμα και σε χώρες που τις θεωρούμε υποανάπτυκτες από τα 11 έχουν δίπλωμα οδηγήσεις και στα 18 τους παραδίδετε π. χ Πακιστάν

    1. avatar Ρτε

      Στο δημοτικό υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή.Το πρόβλημα είναι στη διαφθορά, γιατί παίρνουν διπλώματα με τον γνωστό τρόπο και αφού τα πάρουν πίνουν και οδηγάνε. Ό,τι αγωγή και να πάρεις, άμα νομίζεις ότι είσαι πιο έξυπνος από τους άλλους με το λάδωμα, τρως το κεφάλι σου τελικά.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει