Ο εξαήμερος αγώνας Enduro είναι από τους παλαιότερους θεσμούς του μηχανοκίνητου που συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια από την πρώτη διοργάνωσή του, το 1913. Τον φετινό αγώνα έχει αναλάβει η Γερμανική λέσχη ADAC.

Για άλλη μια χρονιά οι αιτήσεις συμμετοχής από όλο τον κόσμο ξεπέρασαν κατά πολύ την χωρητικότητα και τις δυνατότητες μιας τέτοιας διοργάνωσης. Από την Αργεντινή, την Αυστραλία και τη Γουατεμάλα, μέχρι την Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική και τη Βενεζουέλα, 480 αναβάτες θα λάβουν τελικά μέρος στον σκληρό αγώνα αντοχής.

Μεταξύ αυτών εθνικές ομάδες, ομάδες junior, γυναικών, club και ιδιωτών συνθέτουν ένα πολύχρωμο παζλ που θα κατακλύσει τα βουνά της Σαξονίας την ερχόμενη εβδομάδα.

Οι κορυφαίοι αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Enduro διαγωνίζονται για το μεγάλο τρόπαιο, το World Trophy, αλλά και το Junior Trophy, τις δύο πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες του θεσμού.

Οι αναβάτες όλων των εθνικοτήτων και «επιπέδου ικανοτήτων» από παγκόσμιοι πρωταθλητές μέχρι και ιδιώτες, θα μοιραστούν τις ίδιες διαδρομές και ειδικές στην μεγαλύτερη διοργάνωση της χρονιάς για το παγκόσμιο Enduro.

Πιο συγκεκριμένα συμμετέχουν 24 Εθνικές Ομάδες για το World Trophy, 19 Εθνικές ομάδες Νέων για το Junior World Trophy, 7 γυναικείες ομάδες για το Women΄s World Trophy, 79 club και μόλις 4 ιδιώτες –από χώρες που δεν μπορούσαν να συνθέσουν κάποια μεγαλύτερη ομάδα (Ανδόρα και Γουατεμάλα).

Κάθε Εθνική ομάδα αποτελείται από 6 οδηγούς, κάθε ομάδα Junior από 4 οδηγούς, οι γυναικείες ομάδες και τα clubs αποτελούνται από 3 οδηγούς που σε κάθε περίπτωση πρέπει να τερματίσουν όλοι, διαφορετικά η ομάδα δέχεται «βαριές» ποινές χρόνου που την ρίχνουν πολύ πίσω στην κατάταξη.

Και για όσους έχουν την απορία, όχι, δεν υπάρχει Ελληνική συμμετοχή στο φετινό ISDE. Ωστόσο το Ελληνικό στοιχείο δεν λείπει, καθώς την ευθύνη για την χρονομέτρηση των οδηγών έχει αναλάβει για μία ακόμη χρονιά η Ελληνική Infomega.

To ISDE επιστρέφει στη Γερμανία μετά από 23 χρόνια και σαν κέντρο του αγώνα θα έχει τη γνωστή πίστα του Sachsenring, που φιλοξενεί μέχρι και αγώνες MotoGP. Τα paddocks, τα Γραφεία Τύπου, οι υποδομές και γενικότερα οι λύσεις που μπορεί να προσφέρει μια πίστα στην υπερπαραγωγή ενός ISDE οδηγούν όλο και πιο συχνά τους διοργανωτές στην λύση αυτή.

Συνεχίζουν ουσιαστικά την ιδέα που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στον Ελληνικό αγώνα ISDE που είχε γίνει το 2008 στις Σέρρες. Τότε το Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών αποτελούσε το κέντρο του αγώνα και η διοργάνωση απέσπασε τις καλύτερες διεθνείς κριτικές.

Οι αγωνιζόμενοι θα οδηγήσουν περισσότερα από 1.400 χιλιόμετρα «εκτός δρόμου» στην Κεντρική και Δυτική Σαξονία κατά τη διάρκεια των έξι ημερών του αγώνα. Περίπου 250 σκληρά χιλιόμετρα καθημερινά, στις 7 ώρες που διαρκεί μια αγωνιστική ημέρα. Μια (περίπου) καινοτομία αποτελεί και η ειδική της τελευταίας ημέρας που θα έχει χαρακτήρα αγώνα Supermoto.

Σε μια διαδρομή 1.800 μέτρων όπου το 60% θα είναι στην άσφαλτο της πίστας του Sachsenring και το 40% στο παρακείμενο χώμα. Και πάλι οι γερμανοί βαδίζουν στα χνάρια των Σερρών όπου η ειδική της τελευταίας ημέρας έγινε μέσα στο Αυτοκινητοδρόμιο με εκκίνηση από την ευθεία της ασφάλτινης πίτας.

Το ISDE είναι η παλαιότερη διοργάνωση εκτός δρόμου στο ημερολόγιο της FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας). Πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε στο Carlisle της Αγγλίας το 1913 και έκτοτε επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Μοναδικές εξαιρέσεις υπήρξαν δύο χρονιές όπου «ανωτέρα βία» δεν επέτρεψε την διοργάνωσή του: Κατά τον πρώτο και δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο…

Ξεκίνησε ως εξαήμερος αγώνας με δοκιμασίες trial, αργότερα φιλοξένησε κάθε είδους μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου και μετονομάστηκε σε ISDE το 1981 ώστε να αποτυπώνει το χαρακτήρα όπως είχε διαμορφωθεί.

Η επίσημη ιστοσελίδα του ISDE 2012 είναι εδώ .

Δείτε το τρέιλερ του αγώνα όπου πέρα από πληροφορίες για τη φετινή διοργάνωση υπάρχουν και πολλά ιστορικά πλάνα. Για να μπορέσουμε να κάνουμε μια σύγκριση των μοτοσυκλετών του «τότε» και του σήμερα…