Με άνεση πήρε τη 2η φετινή του νίκη ο Dani Pedrosa καθώς ο βασικός του αντίπαλος και συναθλητής του στην Repsol Honda δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει την πρώτη θέση.

Ο βαρύς τραυματισμός του Αυστραλού στον δεξιό αστράγαλο τον ανάγκασε να κάνει παυσίπονη ένεση πριν τον αγώνα, η οποία ωστόσο σπάνια διαρκεί για τα 45 λεπτά ενός αγώνα.

Ο Lorenzo, ρομποτικά σταθερός όπως πάντα, περιόρισε τη ζημιά στους 5 βαθμούς, τερματίζοντας δεύτερος πίσω από τον άπιαστο Pedrosa που είχε στα δοκιμαστικά σπάσει και το ρεκόρ της πίστας. Επιπλέον ο Lorenzo δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με το σετάρισμα της μοτοσυκλέτας του στα δοκιμαστικά.

Έχοντας την pole o Pedrosa, ήταν το φαβορί για να στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση, ένας αποφασισμένος Ben Spies όμως έδειξε τις προθέσεις του περνώντας γενναία από την εξωτερική πριν ακόμα την πρώτη στροφή.

Οι Αμερικανοί θεατές πανηγύρισαν. Η χαρά τους δεν κράτησε πέρα από τον 4ο γύρο, οπότε ο Pedrosa τον πέρασε πάνω στη μεγάλη ευθεία της εκκίνησης.

Ωστόσο ο Spies ακολούθησε και για 2 ακόμα γύρους έδειχνε να κρατά εύκολα τη 2η θέση, μπροστά από τον συναθλητή του, Jorge Lorenzo.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ήδη είχε περάσει τρίτος έχοντας προηγουμένως χάσει 2 θέσεις μετά την εκκίνηση. Στον 7ο γύρο η γκαντεμιά του Spies ξαναχτύπησε, Αυτή τη φορά ήταν ο κινητήρας του που παρέδωσε το πνεύμα στη κεντρική ευθεία, εκτοξεύοντας ένα εντυπωσιακό σύννεφο καμένου λαδιού.

Ο Αμερικανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Superbike αντέδρασε αστραπιαία, βγάζοντας τη μοτοσυκλέτα του εκτός αγωνιστικής γραμμής, ώστε τα τυχόν λάδια να μη θέσουν σε κίνδυνο τους επερχόμενους αναβάτες. Τρεις εγκαταλείψεις από βλάβη μέσα στην ίδια χρονιά με εργοστασιακή μοτοσυκλέτα!

Σπάνια το συναντά αυτό κανείς, αλλά η στατιστική λίγο νοιάζει τον Spies, που φεύγει από τους δύο αγώνες της πατρίδας του χωρίς καν να έχει τερματίσει…

Κι έτσι ο Lorenzo που ήδη είχε χάσει 2 σχεδόν δευτερόλεπτα στο τέλος του 2ου γύρου, βρέθηκε ανέλπιστα δεύτερος, με 20 γύρους να απομένουν –και να πλανάται το ερώτημα αν θα αντέξει το πίσω λάστιχό του, του μόνου από τους αναβάτες που είχε φορέσει πίσω τη μεσαία γόμα. Όλοι οι άλλοι προτίμησαν τη σκληρή. Μπροστά όλοι φόρεσαν την έξτρα σκληρή γόμα.

Στο μεταξύ ο Pedrosa, μόνος πρώτος μπροστά και χωρίς κίνδυνο συνέχισε να γυρίζει γρήγορα, μάλιστα μετά το ρεκόρ γύρου στα χρονομετρημένα έκανε το ίδιο και για το ρεκόρ αγώνα.

Η τελική διαφορά των 11 δευτ από τον Lorenzo οφείλεται εν μέρει και στον εκνευριστικό “γέροντα” Αμερικάνο Steve Rapp που για έναν σχεδόν γύρο αρνιόταν να αφήσει τον Lorenzo να περάσει με ασφάλεια, όταν ο Ισπανός έριχνε γύρο στον τοπικό σταρ.

Έπρεπε να δει μπλε σημαία ο 40χρονος βετεράνος, αλλά η διεύθυνση του αγώνα έκανε για πολλή ώρα τα στραβά μάτια για τον «δικό της» αναβάτη. Τελικά ο Lorenzo πέρασε, δείχνοντας με τεντωμένο πόδι τον εκνευρισμό του στον Αμερικανό. Πάντως ποτέ δεν είχε τον ρυθμό για να απειλήσει τον Pedrosa που τώρα υστερεί κατά 18 βαθμούς.

Όσο άντεχε τον πόνο ο Stoner αρνήθηκε να συμβιβαστεί οδηγώντας μόνον για τους βαθμούς. Όταν ο Αυστραλός πέρασε τους Cal Crutchlow, Stefan Bradl και Alvaro Bautista, άρχισε να απειλεί και τον Dovizioso που ήταν 3ος και δείχνει να βρίσκεται σε τοπ φόρμα.

Και πράγματι τον πέρασε στον 14ο γύρο, αλλά δεν άντεξε μέχρι το τέλος. Ο πόνος ήταν εξουθενωτικός και τελικά 6 γύρους πριν το τέλος υπέκυψε στην πίεση του Ιταλού που με μια ιπποτική χειρονομία, υπέβαλλε περνώντας τα σέβη του.

Η 4η θέση του Stoner αφήνει μια χαραμάδα ελπίδας για τον τίτλο στον Αυστραλό της Honda. Αν μπορέσει να επανέλθει πλήρως στο Brno αρκεί ένα στραβοπάτημα του Lorenzo για να μπει ξανά σε τροχιά τίτλου. Βρίσκεται 39 βαθμούς πίσω και απομένουν 7 αγώνες μέχρι την λήξη του πρωταθλήματος αλλά και της καριέρας του στα MotoGP.

Αν και έχει ανοίξει νέος γύρος με φήμες ότι η Ducati κάνει τα πάντα για να φέρει πίσω τον Stoner το 2013 –εξ ου και η μη ανακοίνωση της συμφωνίας της με τον Dovizioso. Φήμες προς το παρόν, όταν υπάρξουν στοιχεία θα επανέλθουμε…

Όσο για τον Dovi, η 3η θέση του ανεβάζει στα 5 τα φετινά του βάθρα, προσφέροντάς του σαφές πλεονέκτημα έναντι του Cal Crutchlow. Ο Βρετανός εγκατέλειψε στον 10ο γύρο, όταν ‘έχασε’ το μπροστινό στην Κ4 και έπεσε, ευτυχώς χωρίς επιπτώσεις.

Ο Alvaro Bautista κατάφερε να πάρει για πέμπτη φορά την 5η θέση στα MotoGP, μία από την σπάνιες φορές που κατάφερε να ξεπεράσει τον συναθλητή του στην Honda San Carlo, τον Bradl, που τερμάτισε 6ος.

Με τους Hayden, Spies και Crutchlow εκτός, ο Valentino Rossi ανέβηκε ως τη 7η θέση, οδηγώντας μόνος και έρημος σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τον Pedrosa ως τον τερματισμό. Από τον rookie Bradl απείχε 30 σχεδόν δευτερόλεπτα.

Πίσω από τους VIP πρώτους, ο Karel Abraham οδήγησε με αναλαμπές ταχύτητας, αποσπώντας με την 8η θέση το καλύτερο αποτέλεσμα του 2012 για την ομάδα του Cardion AB Ducati.

Μετά από αρκετές πτώσεις και εγκατελείψεις, πρώτος των CRT τερμάτισε ο Κολομβιανός Yonny Hernandez. Είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της σαιζόν για την ομάδα του Blusens Avinitia και η πρώτη της «νίκη» στην κατηγορία των CRT.

Πίσω του ο Aleix Espargaro τερμάτισε 10ος, αποτέλεσμα που σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Randy de Puniet από συμπλέκτη, φέρνει τον Ισπανό πρώτο στην άτυπη βαθμολογία της «φτωχής» κατηγορίας.

Ακόμα πιο πίσω ο Toni Elias πήρε επιτέλους τους πρώτους του 5 βαθμούς πάνω στην Pramac Ducati του άτυχου Barbera, μπροστά από τους Ivan Silva, Colin Edwards και James Ellison.

Ο «γραφικός» Αμερικανός Rapp που οδηγώντας στα MotoGP εκπλήρωσε το όνειρο μιας ζωής, τερμάτισε 15ος πάνω στο Kawasaki-Attack APR και πήρε τον 1ο του βαθμό.

Αποτελέσματα
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 46’39.631
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 46’50.454
3. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 46’56.941
4. Casey Stoner AUS Repsol Honda (RC213V) 46’59.434
5. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 47’02.187
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 47’09.703
7. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 47’37.245
8. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 47’48.073
9. Yonny Hernandez COL Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 47’50.737
10. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 47’53.710
11. Toni Elias ESP Pramac Racing (GP12) 48’05.936
12. Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 48’19.905
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT) +1 γύρος
14. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) +1 γύρος
15. Steve Rapp USA Attack Performance (APR-Kawasaki CRT) +1 γύρος
16. Aaron Yates USA GPTech (BCL-Suzuki CRT) +1 γύρος

Δεν τερμάτισαν
Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT)
Ben Spies USA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT)
Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Ioda-Aprilia CRT)
Mattia Pasini ITA Speed Master (ART CRT)

Βαθμολογία

1 Jorge Lorenzo Yamaha 225
2 Dani Pedrosa Honda 207
3 Casey Stoner Honda 186
4 Andrea Dovizioso Yamaha 137
5 Cal Crutchlow Yamaha 106
6 Stefan Bradl Honda 94
7 Álvaro Bautista Honda 92
8 Valentino Rossi Ducati 91
9 Nicky Hayden Ducati 84
10 Ben Spies Yamaha 66
11 Héctor Barberá Ducati 60
12 Aleix Espargaró ART 39
13 Randy de Puniet ART 33
14 Karel Abraham Ducati 18
15 Yonny Hernández BQR-FTR 17
16 Michele Pirro FTR 16
17 James Ellison ART 14
= Colin Edwards Suter 14
19 Mattia Pasini ART 13
20 Iván Silva BQR-FTR 11
21 Danilo Petrucci Ioda 9
22 Toni Elias Ducati 5
23 Steve Rapp APR 1