Το Diesel σβήνει, τι θα επιλέξετε; Υγραέριο ή φυσικό αέριο;

Όλη η αλήθεια για το πόσο εξοικονομείτε


AUTO
10:00
21/07/2018
Το Diesel σβήνει, τι θα επιλέξετε; Υγραέριο ή φυσικό αέριο;
28
loading

Μετά τους Βρετανούς, τους Γάλλους και πολλούς άλλους Ευρωπαίους λαούς, που απαγορεύουν σιγά - σιγά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, λόγω της ευθύνης που φέρουν για τη μόλυνση του περιβάλλοντος, σειρά παίρνει και η Ελλάδα που δεσμεύτηκε να σταματήσει τη χρήση ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2025.

Πέρα από τους περιβαλλοντικούς λόγους όμως, είναι και οι οικονομικοί που κάνουν την απόφαση αυτή πιο επιτακτική από ποτέ. Παρόλο που η τιμή της αντλίας για τα diesel οχήματα είναι φθηνότερη σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, δε παύει το πετρέλαιο κίνησης να έχει ξεπεράσει το 1,40 το λίτρο στην Αττική, κατατάσσοντας το πλέον σε ένα από τα πιο «τσουχτερά» καύσιμα.

‘Άλλοι εξίσου σημαντικοί παράγοντες είναι οι υψηλότεροι φόροι και το κόστος συντήρησης που εξηγούν γιατί το συνολικό κόστος των diesel οχημάτων είναι τελικά υψηλότερο.

Η λύση; Υγραέριο και Φυσικό αέριο

Σε σχέση με το ντίζελ, η αεριοκίνηση προσφέρει όλα τα οφέλη του βενζινοκινητήρα όπως χαμηλό θόρυβο και υψηλή ισχύ με μεγάλο εύρος λειτουργίας, αλλά χωρίς να συνδυάζει τα αρνητικά του, όπως τα μεγάλα κόστη συντήρησης.

Τόσο η τεχνολογία του υγραερίου, όσο και του φυσικού αερίου είναι πλέον εξελιγμένες ώστε να λειτουργούν άψογα με όλους τους βενζινοκινητήρες, ενώ ακόμη και τα turbo, αλλά και οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού, που θεωρούνταν οι πιο απαιτητικοί ως προς την εγκατάσταση, μπορούν πλέον να έχουν σύστημα CNG και LPG, μειώνοντας έως 60% τα έξοδα καυσίμων.

Το υγραέριο έχει την πιο ώριμη τεχνολογία, έχει την καλύτερη κάλυψη δικτύου για εφοδιασμό στα περισσότερα πρατήρια, ενώ επειδή βρίσκεται σε υγροποιημένη μορφή και υπό μικρή πίεση, αποθηκεύεται με ασφάλεια σε ικανοποιητικές ποσότητες. Το κόστος εγκατάστασης είναι μακράν οικονομικότερο, ενώ η απόσβεση της εγκατάστασής του γίνεται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Το φυσικό αέριο από την άλλη, είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο για το περιβάλλον, εκπέμποντας έως 30%  λιγότερα αέρια θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα ντίζελ και το πιο οικονομικό καύσιμο, εξασφαλίζοντας έως 60% χαμηλότερη τιμή από τη βενζίνη και έως 30% χαμηλότερη από το ντίζελ.

Στα αρνητικά του συγκαταλέγονται το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού ενώ λόγω του ότι είναι απλά συμπιεσμένο αλλά όχι υγρό, δίνει μικρότερη αυτονομία ανάμεσα στα γεμίσματα. Τέλος, έχει μεγαλύτερο κόστος εγκατάστασης που το καθιστά, κυρίως για τα μικρότερα αυτοκίνητα, λιγότερο ελκυστικό.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

28
σχόλια
  1. avatar LYK MYT

    Απορώ γιατί στο παραπάνω άρθρο, δεν γίνεται ουδεμία αναφορά στα υβριδικά οχήματα. Η Ευρωπαική αγορά, τείνει να κατακλυστεί από ηλεκτρικά οχήματα και η δημόσιοι φορτιστές οχημάτων, να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σε κάθε γωνιά των ευρωπαϊκών πόλεων (προσωπική εμπειρία).
    Πάντως, το πετρέλαιο εκτιμώ ότι θα παραμείνει στην αγορά για αρκετά χρόνια ακόμα, ειδικά εάν γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στους εγκεφάλους των οχημάτων.

    1. avatar Andrex

      Φίλε τα ηλεκτερικά είναι απάτη. Δεν έχουν αυτονομία καθ εάν χρειάζεται έστω και 1 ώρα να φορτισθεί, τότε αντίο! Ή υδρογόνο ή τίποτα...

  2. avatar cptAlepou

    Και κατι που ολοι οι αεροβιοι και γκαζοβιοι ξεχνατε, ή μαλλον κανετε οτι αγνοειτε. Αν πιστεψουμε σε παραμυθια αρωστημενης επιστημονικης φαντασιας οπως ειναι αυτο το αρθρο, σημαινει οτι θα εκκλειψη το πετρελαιο και οι βενζινες και θα μεινουν μονο τα διαφορα αερια να πωλουνται για κινηση. Που θα πανε οι φοροι των βενζινων και των πετρελαιων???? Θα καταληξουμε να αγοραζουμε το γκαζι το ιδιο με την βενζινη και θα εχουμε χειροτερη αποδοση. Κανεις απο οσους ακουω να μιλανε για αερια καυσιμα δεν αναφερει τιποτα για αποδοση, καταναλωση, ασφαλεια, επακολουυθα χρησης στην μηχανη... Ολοι μιλανε για το κοστος μονο. Πολυ αδυνατος κρικος. Αυτο σημαινει οτι ολοι οι ενδιαφερομενοι ανοικουν στον πατο της οικονομικης κατηγοριας. Δεν βλεπω να βαζη γκαζι καποιος με GTR ή Mercedes ή αλλα τετοια αυτοκινητα. Ξυπνατε! Λετε να τους ενδιαφερουν ολοι αυτοι που γεμιζουν το ντεποζιτο με 30-35 λιτρα. Ολοι αυτοι κυνηγανε τα μεγαλα ντεποζιτα.... και κανεις απο αυτους δεν βαζει αεριο (εκτος ισως απο κατι κακομοιρηδες που αγορασαν μια mercendes στην ζωη τους πριν απο 30 χρονια και την εχουν ακομα με τα ιδια λαστιχα και αμορτισερ απο τοτε...

  3. avatar Ανθελληνας άπλυτος

    Βλέπω οι μηχανικοί του καναπέ έχουν την τιμητική τους , τι ξηρή καύση διαβάζω τι δεν βγαίνουν υργαεριοκινητα από εργοστάσιο διαβάζω ότι νάνε ο Έλληνας πέρα από την γειτονιά του δεν ξέρει τπτ αμάθεια ημιμαθεια και προσευχή πολύ γέλιο

  4. avatar Αγανακτισμένοι dieselakiedes

    Προπαγάνδα του κερατά.Μας βάλατε πήραμε diesel και τώρα επειδή δεν βολεύει κάποιος αλλά βολεύει κάποιος άλλους το ρίξαμε στα αέρια.Αι σιχτιρ πια ....

  5. avatar Sv7n

    Το άρθρο λέει υγραέριο ή φυσικό αέριο μιας και θα καταργηθεί το diesel και βγαίνετε και λέτε diesel για πάντα, έλεος

    1. avatar cptAlepou

      Οι ανεγκεφαλοι λενε οτι λες και εσυ. Το αρθρο λεει οτι θα καταργηθη το diesel ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Αν δεν βρεθει εναλακτικη λυση δεν μπορει να γινη τιποτα.Τι θα κανουν? Θα βαλουν 20.000 κυβικα μηχανες σε φορτηγα για να εχουν την απαιτοθμενη αποδοση??? Εδω λεμε να κατεβασουμε την καταναλωση, οχι να τη ανεβασουμε. Πιο κατω αναφερω καποια πραγματα πιο σοβαρα αλλα κανεις δεν ασχολειται. Ασχολειστε μονο με τα hot wheel αυτοκινητακια σας. Λες και χεστ---- κανεις ποσο καις εσυ και ο καθενας με τα smart και τα aygo. Το προβλημα ειναι βαθυτερο και μεγαλυτερο. Αν εχεις κοτσια και γνωσεις λυστο, ή πες μια αποψη. Μην πικαρης ομως ολους μονο και μονο για να πεις κατι

      1. avatar Sv7n

        Λύση δεν έχω, αλλά και να είχα εμένα θα ακούγανε?

        Όχι οτι είμαι στη ίδια κατηγορία κιόλας με αυτους που λένε αντι για ντίζελ υγραέριο ή φυσικό αέριο και πετάγοντε και λένε πετρέλαιο για πάντα. Τραγικό.

  6. avatar Vaios Octavia Diesel

    Diesel και πάλι Diesel!!
    1200 km εκτός πόλης και 950-1000 μεικτό στο φουλαρισμα.!!
    Ήδη είμαι στα 200.000 km και το αμάξι πετάει. Εννοείται πως ότι καύσιμο το ταιζεις τέτοια απόδοση ή βλάβες θα έχει. Δεν είναι κακό που και που, κανένα βελτιωτικό ή λίγο φωτιστικό στο γέμισμα 😀😀😀

  7. avatar Diezelakias

    Πέσανε πάλι οι μίζες και αρχίσατε την πλύση εγκεφάλου στα πρόβατα πως θα καταργήσετε το πετρέλαιο!!!το βλεπουμε σε πικάπ Τογιότα χαιλουξ βενζίνη αέριο και δεν προλαβαίνουμε να το γεμίζουμε οικονομία κάνει το αέριο και το υγραέριο σε οχήματα τα οποία είναι επιβατικά όχι σε φορτηγά τα οποία 9/10 κουβαλάνε υπέρβαρο και γράφουν χιλιόμετρα 24 ώρες 7/7 365 μέρες τον χρόνο!!!!

  8. avatar vangelis loutsa

    ντιζελ και παλι ντιζελ κανω 900 χιλιόμετρα με 50 ευρω!!!!!και με 180........

    1. avatar Σπύρος Λέων

      320 χιλιόμετρα με 11,50 € με φυσικό αέριο φίλε. Μακράν το οικονομικότερο.!!!!!!!!!

  9. avatar Καταναλωτισμός

    Θυμηθείτε, τι έλεγαν για τα καταλυτικά, τι έλεγαν για τα τέλη ταξινόμησης στα τζιπ, τι έλεγαν πρόσφατα για τα ντίζελ. Σκεφτείτε τώρα, πως φτιάχνεται ο προϋπολογισμός ενός κράτους;

  10. avatar PolluxHL

    Συμφωνώ με τον ygraerio! Πρωτον ναι μεν κανείς οικονομία στη καύση με το υγραέριο αλλά σε ζημιές σου φτάνει και σου περισσεύει!!! Δεύτερον εάν είναι όπως τα λέει το άρθρο τότε γιατί και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βγάζουν κινητήρες με προεγκαταστημένο σύστημα υγραερίου αλλά μόνο φυσικού αερίου;;; Τρίτον γιατί κανείς δεν λέει την αλήθεια πως ένας βενζινοκινητήρας μελετήθηκε, ερευνήθηκε και κατασκευάστηκε με κάποιες προδιαγραφές! Μια από αυτές είναι το να καεί υγρό καύσιμο δλδ βενζίνη! Έχω βαρεθεί να βλέπω τον κάθε ένα να αμολάει διάφορες μπούρδες που του πλάσαραν και τις πίστεψε!!! Τέταρτον για να γίνει σωστή μια εγκατάσταση υγραερίου πρέπει να αλλάξεις παρά πολλά από ένα κινητήρα και ξεκινάς με χιτώνια βαλβίδες ελατήρια και αλλά πολλά ακόμη και το καπάκι κεφαλής μπορεί να χρειαστεί να αλλαγή γιατί ο κινητήρας θα δουλεύει σε μεγαλύτερη συμπίεση θερμοκρασία αλλά και ξηρότητα καύσης!!! Δεν είναι τυχαίο που σε όλα τα καύσιμα συνυπάρχουν καθαρίστηκα έλαια αλλά και βελτιωτικά καύσης!!! Πέμπτο με την εγκατάσταση υγραερίου δε σημαίνει ότι καίει λιγότερο το αυτοκινητο άρα κανείς απόσβεση της εγκατάστασης! Αυτό πηγαίνει σύμφωνα με τη τιμή του υγραερίου και επειδή είναι η μισή σχεδόν τιμή της βενζίνης για αυτό το λόγο δίνεις 30€ και γεμίζεις ενώ βενζίνη θες τα διπλάσια! Και εκτον για τους πετρελαιοκινητήρες δεν μπορώ να πω τρομερά ανθεκτικοί οικονομικοί αλλά τι να τον κανείς που έτσι και σου χαλάσει κάτι ξεκινάς από χιλιάρικο και πάνω ιδίως με τα πετρέλαια που έχουμε στην Ελλάδα μας!!!

    1. avatar ΛΤΕΤ

      Ρε παιδιά διαβάζοντας τα σχόλια εδώ καταλαβαίνω ότι μερικοί δεν έχετε lpg στο αμάξι και απλά παίρνετε θέση. Θα σας πω εγώ που έχω και τα 3.lpg, βενζίνη, πετρέλαιο. Με τεράστια διαφορά πιο οικονομικό είναι το lpg. Το πετρέλαιο ακολουθεί σε οικονομία. Με το πετρέλαιο νιώθεις όμως πιο σιγουριά. Σε vw bora φοράω 4 χρόνια lpg και δουλεύει ρολόι. Κανένα πρόβλημα κανένα παράπονο. Ένας φίλος πιο πάνω λέει γιατί δεν βγαίνει εργοστασιακό lpg; Και βέβαια βγαίνουν! Και αρκετά πια μάλιστα!

  11. avatar Honda team

    Diesel μεχρι να σβησει ο ηλιος. με ενα 50αρικο 800 χιλιομετρα για πλακα με aircondition και 130 140 χλμ την ωρα.

  12. avatar cptAlepou

    Αυτα τα αρθρα ειναι κατευθυνομενα και σας τα υπαγορευουν, ή τα ανακαλυπτετε μονοι σας???Παραμυθιαζετε τον κοσμο με το αεριο και αηδιες. Εχει κανεις υπ'οψιντου ποση ροπη και δυναμη θελει μια 40τονη νταλικα να ξεκινηση σε μετρια ανηφορα??? Οι μηχανες των φορτηγων ξεκινανε απο τα 6-7 λιτρα και ανεβαινουν πανω απο τα 13 λιτρα. Σε diesel παντα. Αν αντικαταστησης αυτους τους κινητηρες με βενζινης-γκαζιου, για να εχεις τις ιδιες ροπες πρεπει να ανεβης πολυ ψηλοτερα σε κυβισμο. Σχεδον σε διπλασιο. Εχετε συνδεθει καθολου με τα νουμερα ή ζητε σε αλλο πλανητη??? Λιγη μηχανολογια να ξερει κανεις και θα καταλαβη. Ακομα και στην Αμερικη που το πετρελαιο δεν παιζει στα οχηματα, στα φορτηγα ειναι μονοδρομος. Και στα διαφορα εκτος δρομου που θελουνε ροπες απο πολυ χαμηλα εχουν κινητηρες 4 και 5 λιτρων και παλι ειναι υποδεεστεροι ενος 2λιτρου ή δυομισαλιτρου diesel. Και μπορει, οπως λετε η συντηρηση των diesel να ειναι πιο ακριβη αλλα η αξιοπιστια τους μεταβφερει τα σερβις πολυ μακρυτερα το ενα απο το αλλο. Οσο για τους τουρμπο κινητηρες οι περισσοτεροι θελουν υψηλα οκτανια και δεν νομιζω να υπαρχη αεριο τετοιο. Και μπορει οι τουρμπο να δινουν περισσοτερη ροπη αλλα ψηλα, οχι απο τις 1000 στροφες. Για να πετυχης κατι τετοιο θελεις υπερδιπλασιο κυβισμο απο Diesel.

    1. avatar cptAlepou

      Και κατι ακομα. Βλεπετε την τιμη και οχι την καταναλωση. Για να εχη ενας βενζινοκινητηρας παρομοια αποδοση με γκαζι εχει μεγαλυτερη καταναλωση σε λιτρα/100χλμ. Αν και οταν ανεβασουν τους φρους στην τιμη του γκαζιου θα κλαιτε...!

  13. avatar Δημήτρης21

    Φάγατε τις φωλες τα πετρέλαια κ τώρα πάμε στο φυσικο αέριο το οποίο δεν έχει καμία επαφή με το υγρεριο,,,πολύ καθαρό καύσιμο ο κινητήρας πεντακάθαρος για πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κόστος συντήρησης βενζινοκινητήρα και τιμή κατανάλωσης απλά το ξεχνάς κ πουλάς κ το παπάκι γιατί καίει παραπάνω!!Μόνο φυσικό αέριο!!

  14. avatar ygraerio..

    Αφου ειναι τοσο καλο το υγραεριο, γιατι δεν βγαινουν αυτοκινητα που να το υποστηριζουν απο εργοστασιο?

  15. avatar Απόστολος 1

    Diesel και μόνο, βλάβες μηδέν ,οικονομία ,ροπή ,μακροβιότητα κινητήρα το ,diesel θα ζήσει για πάντα απλά γιατί το πετρέλαιο είναι η μαμά όλων σχεδόν των καυσίμων....

  16. avatar Giorgis

    Αυτό το ανέκδοτο με το φυσικό αέριο και τα λιγότερα αέρια θερμοκηπίου έχει παλιώσει. Είναι πολύ ρυπογόνο σε αυτόν τον τομέα, καθώς οι διαρροές μεθανίου στην ατμόσφαιρα είναι αρκετές για να το καταστήσουν από τα χειρότερα σε εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Και το ποσοστό διαρροών είναι αρκετά μεγάλο. Σταματήστε λοιπόν παρακαλώ να παραπλανείτε τον κόσμο. Γνωρίζουμε ότι το μεθάνιο είναι 84 φορές πιο δραστικό αέριο του θερμοκηπίου από το CO2, σε ορίζοντα 20ετίας.

    1. avatar Σκοτεινός

      Ότι να ναι .. Τι σχέση έχει το μεθάνιο με τα καυσαέρια μετά την καύση; Αυτά είναι που βγαίνουν ως προϊόντα της καύσης και με αυτά γίνεται η σύγκριση σε σχέση με τα άλλα καύσιμα... Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σχολιάζετε πράγματα τα οποία δεν κατανοείτε...

      1. avatar Giorgis

        Οι ρύποι είναι ρύποι είτε προέρχονται από καύση είτε όχι. Από πότε τα αέρια θερμοκηπίου είναι αποκλειστικότητα των καυσαερίων? Γιατί πρέπει να ξεκινήσεις τη μέτρηση από τη στιγμή της καύσης και μετά? Γεννιέται ξαφνικά το καύσιμο τη στιγμή που καίγεται? Η μέτρηση των συνεπειών της χρήσης ενός καυσίμου ξεκινάει από την πηγή εξόρυξης πάντα. Μη σου πω κι από το στάδιο των ερευνών. From well to wheel που λένε κι οι Αμερικάνοι. Κάθε κιλό ή λίτρο καυσίμου ξεκινάει λοιπόν από μια πηγή κι έχει ρυπάνει ήδη αρκετά πριν φτάσει να μπει στο αυτοκίνητο και να καεί με ένα αστείο ποσοστό αποδοτικότητας που σε συνδυασμό με τις απώλειες ενέργειας από την πηγή μέχρι το ρεζερβουάρ το αστείο έχει γίνει για κλάματα. Αυτό που λες είναι πρωτάκουστο.

        1. avatar ΓΝΩΜΩΝ

          Το φρέον στα ψυγεία που είναι από τα πιό επβλαβή είναι καύσιμο ?

          1. avatar Giorgis

            Δεν είπα ποτέ ότι μόνο τα καύσιμα παράγουν ή απελευθερώνουν επιβλαβή αέρια.

      2. avatar Giorgis

        Οι ρύποι είναι ρύποι είτε προέρχονται από καύση είτε όχι. Από πότε τα αέρια θερμοκηπίου είναι αποκλειστικότητα των καυσαερίων? Γιατί πρέπει να ξεκινήσεις τη μέτρηση από τη στιγμή της καύσης και μετά? Γεννιέται ξαφνικά το καύσιμο τη στιγμή που καίγεται? Η μέτρηση των συνεπειών της χρήσης ενός καυσίμου ξεκινάει από την πηγή εξόρυξης πάντα. Μη σου πω κι από το στάδιο των ερευνών. From well to wheel που λένε κι οι Αμερικάνοι. Κάθε κιλό ή λίτρο καυσίμου ξεκινάει λοιπόν από μια πηγή κι έχει ρυπάνει ήδη αρκετά πριν φτάσει να μπει στο αυτοκίνητο και να καεί με ένα αστείο ποσοστό αποδοτικότητας που σε συνδυασμό με τις απώλειες ενέργειας από την πηγή μέχρι το ρεζερβουάρ το αστείο έχει γίνει για κλάματα. Αυτό που λες είναι πρωτάκουστο και δείχνει παντελή άγνοια.

      3. avatar cptAlepou

        Μαθετε να διαβαζετε σωστα παλικαρι μου. Για διαρροες εγραψε. Οχι μετα την καυση. Ο κοινος παρανομαστης των χρηστων αεριου στα αυτοκινητα ειναι οτι το βαζουνε αυτοι που δεν την βγαζουν οικονομικα. Αντι να προσπαθουνε να καλυτερευσουνε και να αναβαθμισουν την ζωη τους, επιχειρουν να κατεβασουν ολους τους αλλους στο επιπεδο τους για να μην νοιωθουν μειονεκτικα. Σκετη ηττοπαθεια. Το ξερετε οτι η διαχειρηση αεριου ειναι πολλαπλασια πιο απαιτητικη σε ασφαλεια απο οποιαδηποτε υγρο καυσιμο??? Αυτοι λοιπον που βαζουν αεριο το βαζουν γιατι ειναι αφραγγοι και δεν κανουν ουτε την βασικη συντηρηση του αυτοκινητου. Απο εκει θα εθουν και οι διαρροες. Οι περισσοτεροι απο τους οδηγους που κυκλοφορουν στον δρομο (ειδικα οι νεοι και κυριως οι νεες) δεν ειναι ικανοι ουτε να τσεκαρουν τα λαδια του αυτοκινητου. Θα ξερουν να ελεγξουν την ποιοτητα του συστηματος αεριου??? Ειναι ακομα καινουργια τα περισσοτερα συστηματα. Σε λιγο θα εχουμε και πυροτεχνηματα...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει