Το plug-in υβριδικό σύστημα του BMW i8 κέρδισε στην κατηγορία του στον παγκοσμίως κορυφαίο θεσμό βραβείων κινητήρων, για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί το i8 & i8 Roadster κατετάγη πρώτο στην κατηγορία κυβισμού 1.400 – 1.800 κ.εκ. του θεσμού «International Engine of the Year Award» για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Η πρόταση του i8 κυκλοφόρησε στην αγορά το 2014 και από τότε κάθε χρόνο κερδίζει την 1η θέση της κατηγορίας, στον αναγνωρισμένο θεσμό βραβείων. Την πρώτη χρονιά που κυκλοφόρησε, απέσπασε επίσης το βραβείο του καλύτερου νέου κινητήρα, ενώ αναδείχτηκε και γενικός νικητής. Η φετινή επιτυχία του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης (είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με νίκες σε μία αλλά και περισσότερες κατηγορίες στο συγκεκριμένο θεσμό) επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά πόσο μπροστά βρίσκεται από τον ανταγωνισμό. Το i8 είναι το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος και παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία σπορ PHEV από το 2014 που λανσαρίστηκε.

bmek3

Το πρόσφατα ανανεωμένο i8 συνδυάζει τις επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου και την οικονομική κατανάλωση ενός πολύ μικρότερου μοντέλου. Ο 3κύλινδρος κινητήρας καύσης του αποδίδει 231ίππους και κινεί τους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας (η ισχύς του οποίου έχει αυξηθεί στους 143 ίππους) αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου (που φορτίζεται από μία συμβατική οικιακή πρίζα) και μεταφέρει την ισχύ του στον εμπρός άξονα. Το αποκλειστικό plug-in υβριδικό σύστημα, που δημιούργησε το BMW Group, πετυχαίνει αυξημένη αυτονομία 55 χλμ, αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και ενός κινητήρα καύσης πίσω κινεί και τους τέσσερις τροχούς, κάτι που εξασφαλίζει αξιόπιστο κράτημα. Τα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης γίνονται κυρίως αισθητά σε συνθήκες ισχυρής επιτάχυνσης και στις γρήγορες στροφές.

bmek2

Ο κινητήρας καύσης, που είναι και ο ισχυρότερος, κινεί τους πίσω τροχούς και με την ηλεκτρική υποστήριξη του υβριδικού συστήματος, επιτυγχάνεται οδηγική απόλαυση και εντυπωσιακή απόδοση. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 4,4 δευτ. Εν τούτοις η κατανάλωση καυσίμου μικτού κύκλου (σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για τα plug-in υβριδικά οχήματα), είναι 2,0 λτ/ 100 χλμ και 14,5 kWh ηλεκτρικής ενέργειας. Οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 46 γρ/χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές για το i8 Coupe είναι 1,8 λτ / 100 χλμ και 14,0 kWh, που σημαίνει ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2 στα 42 γρ / χλμ.

Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 20ή έκδοση του θεσμού βραβείων «International Engine of the Year» και η απονομή των βραβείων έγινε την Τρίτη, 5 Ιουνίου 2017, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Engine Expo στη Στουτγάρδη.

Νίκος Τσάδαρης