Εκατό άλογα από 1,6 λίτρα είναι λίγα. Δεν είναι; Έτσι δε μάθαμε τα τελευταία 10 χρόνια που με το τούρμπο οι κινητήρες βενζίνης εκτόξευσαν τις ιπποδυνάμεις τους σχεδόν 100%; Και τώρα επιτέλους έχουμε ντίζελ, μόνο που από πλευράς ισχύος πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1999. Μήπως όμως δεν είναι έτσι;

Τη στιγμή που οι κινητήρες των μικρομεσαίων μοντέλων είχαν αποκτήσει μία διαβάθμιση σε ισχύ που ξεκινούσε από τα 100 άλογα και μετά ανέβαινε μέχρι και τα 180 χωρίς να μετρήσουμε τις «ειδικές» εκδόσεις (GTI), έρχεται το ντίζελ και τα «τραβάει» όλα πίσω. Ποιο VW Golf θα αγόραζες με 105 άλογα, όταν έχεις εκδόσεις βενζίνης που κινούνται με 50% μεγαλύτερη ιπποδύναμη;

Και δεν είναι μόνο ο όμιλος VW που στερείτε άλλου κινητήρα ντίζελ μέχρι τους (απαγορευτικούς φορολογικά για την Ελλάδα) δίλιτρους. Peugeot, Citreon, Ford και Volvo που έχουν μοτέρ κοινής προέλευσης είναι επίσης κολλημένοι στα 110 άλογα πριν πας στα δύο λίτρα.

Ενδιάμεσα δηλαδή, μεταξύ 100+ και 200 ίππων σε κινητήρες ντίζελ δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα. Σχεδόν. Γιατί πριν τα δύο λίτρα υπάρχουν τρεις εξαιρέσεις που προσφέρουν πολύ καλύτερα νούμερα.

Πρώτη και σημαντικότερη αυτή του κινητήρα της Renault και Nissan με 130 ίππους από 1,6 λίτρα. Δεν είναι άσχημα, ειδικά αν σκεφτεί πως είναι λίγοι οι κινητήρες βενζίνης, και μόνο οι τελευταίας τεχνολογίας όπως αυτός του Toyota Auris που πετυχαίνουν τέτοιες αποδόσεις. Και ναι, όντως συγκρίνουμε ατμοσφαιρικούς βενζίνης με τούρμπο πετρελαίου γιατί απλά πετρέλαιο χωρίς τούρμπο δε νοείται, είναι δηλαδή το απολύτως δεδομένο.

Ένα κλικ πιο κάτω σε αυτά τα κυβικά βρίσκεται το ιταλικό διαμάντι που μόνο όμως για τη Lancia αποδίδει 120 άλογα. Στις εκδόσεις της Fiat και της Alfa Romeo κινείται στα επίπεδα του ανταγωνισμού, δηλαδή 100 με 110 άλογα ανάλογα με την περίσταση.

Εκατό μόλις κυβικά πιο πάνω η Opel προσφέρει το δικό της μοτέρ με 130 ίππους από 1.700 κ.εκ. Ένα μοτέρ ιαπωνικό (προέρχεται από την Isuzu) που κάνει θραύση στην Ευρώπη. Άλλο ένα ιαπωνικό ντίζελ μοτέρ είναι αυτό της Mitsubishi, προς το παρόν μόνο κάτω από το καπό του ASX, με 1,8 λίτρα και 140 άλογα. Και φτάνουμε έτσι σε «φυσιολογικές» ιπποδυνάμεις χωρίς να περάσουμε το όριο των 2.0 λίτρων.

Για όσους όμως θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχει ένα μοτέρ ακόμη, στα 1,9 λίτρα με 190 άλογα. Ναι, ντίζελ. Το φοράει μόνο η Lancia Delta και με απόδοση 100 ίππων ανά λίτρο χτυπάει στα ίσια κινητήρες βενζίνης και σε αυτόν τον τομέα. Οι Ιταλοί το έχουν κρατήσει για το πιο εκλεπτυσμένο τους μικρομεσαίο δίνοντας στη Lancia ακόμη ένα σημείο υπεροχής έναντι του ανταγωνισμού.

Αυτές είναι όμως οι εξαιρέσεις. Στην πράξη μόνο το Astra και η Delta είναι διαθέσιμες για αγορά με αυτά τα μοτέρ, όσο τουλάχιστον το Megane αναμένεται στην Ελληνική αγορά με τον 130άρη κινητήρα, ενώ τόσο το Qashqai όσο και το ASX παραμένουν πιο ειδικά λόγω ύψους και στυλ.

Άρα η πλειοψηφία θα διαλέξει μικρομεσαίο ντίζελ ανάμεσα από αυτά με κινητήρες 100-110 ίππους. Και φυσικά επειδή εδώ ασχοληθήκαμε μόνο με νούμερα, δεν έγινε αναφορά ούτε στη ροπή, ούτε στην λειτουργία αυτών των μοτέρ που στην πράξη είναι περισσότερο από ικανά. Μιλήσαμε για νούμερα, που μάθαμε τόσο καιρό στο θέμα της ιπποδύναμης να είναι «φουσκωμένα».

Εσείς πόσο εύκολα θα πάτε σε ένα ντίζελ με ονομαστική ισχύ τόσο χαμηλότερη απ’ότι μάθατε τόσο καιρό στα αυτοκίνητα βενζίνης; Πως σας ακούγονται τα 100 και 110 άλογα για ένα μικρομεσαίο μοντέλο σήμερα; Σας «πέφτουν» λίγα; Ή αντίθετα αντιλαμβάνεστε τα άλλα χαρακτηριστικά, όπως ροπή και κατανάλωση και ακούγονται καλύτερα;

Από την άλλη πόσοι θέλετε κάτι παραπάνω και δε βρίσκετε; Σας φτάνουν οι κινητήρες και τα μοντέλα που τους χρησιμοποιούν που αναφέραμε παραπάνω; Τα γνωρίζατε; Και τελικά πόση σημασία δίνετε στην ισχύ, σα νούμερο, όταν διαλέγετε ντίζελ;

Πηγή: Autotriti.gr