Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Πάνω από 15.000 Γερμανοί ζητούν αποζημιώσεις από τη Volkswagen

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, θέλουν πίσω τα χρήματα τους για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα


AUTO
19:38
07/11/2017
Πάνω από 15.000 Γερμανοί ζητούν αποζημιώσεις από τη Volkswagen
8
loading

Συνολικά 15.374 πελάτες κατέθεσαν αγωγή εναντίον της Volkswagen στη γερμανική δικαιοσύνη και ζητούν αποζημιώσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle, θέλουν πίσω τα χρήματα τους για τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα που αγόρασαν από την Volkswagen.

Συγκεκριμένα, στον απόηχο του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους, η Volkswagen προσπαθεί στις ΗΠΑ να πείσει τους Αμερικανούς ότι αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία, σημειώνει η DW και τονίζει πως για να το επιτύχει καταβάλλει υψηλές αποζημιώσεις σε κατόχους οχημάτων της και παράλληλα δίνει γενναία κίνητρα σε πιθανούς πελάτες.

Στη Γερμανία αντίθετα, οι κάτοχοι ενός VW πρέπει να αρκεστούν σε μια δωρεάν αναβάθμιση του λογισμικού. Τους τελευταίους μήνες ωστόσο χιλιάδες Γερμανοί προσέφυγαν στη γερμανική δικαιοσύνη κατά της πανίσχυρης VW ζητώντας αποζημιώσεις.

Πώς έγινε εφικτή η ομαδική αγωγή

Τη Δευτέρα 15.374 κάτοχοι αυτοκινήτων VW κατέθεσαν αγωγή κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πρωτοδικείο του Μπράουνσβαϊκ, παρά το γεγονός ότι η γερμανική δικαιοσύνη δεν προβλέπει ομαδικές αγωγές όπως αυτές στις ΗΠΑ. Πώς όμως έγινε εν τέλει εφικτή η ομαδική αγωγή; Το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο Hausfeld ίδρυσε την Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης financialright GmbH, στην οποία οι 15.000 πελάτες παραχώρησαν τις αξιώσεις τους. Έτσι είναι η ΕΠΕ, η οποία διεκδικεί τώρα δικαστικά από την VW συνολικά αποζημιώσεις πάνω από 350 εκατομμύρια ευρώ. Προς το παρόν πάντως το αρμόδιο δικαστήριο εξετάζει αν θα κάνει δεκτή την ομαδική αγωγή.

Όμως η Volkswagen αναμένεται να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη και με διεκδικήσεις μετόχων της, οι οποίοι κατηγορούν την αυτοκινητοβιομηχανία ότι λόγω της καθυστερημένης ενημέρωσης για το σκάνδαλο Dieselgate τον Σεπτέμβριο του 2015, η μετοχή της VW έκανε βουτιά και οι προνομιούχες μετοχές έχασαν για ένα διάστημα σχεδόν το 50% της αξίας τους. Πολλοί επενδυτές προτίθενται να καταθέσουν αγωγές ύψους δισεκατομμυρίων. Και σαν μην έφθανε αυτό παράλληλα η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊκ συνεχίζει τη διεξαγωγή ερευνών σε βάρος 40 υψηλόβαθμων στελεχών της VW με την υποψία της απάτης.

Πώς επιχειρηματολογούν οι ενάγοντες δικηγόροι;

Οι δικηγόροι υποστηρίζουν ότι οι κάτοχοι στηρίχθηκαν στο γεγονός ότι το όχημα πληροί όλα τα στάνταρτ ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος. «Όμως η εγκατάσταση λογισμικού από την VW που παραποιεί τους ρύπους ήταν παράνομη», δηλώνει ο νομικός Κρίστοφερ Ρότερ από το γραφείο Hausfeld. Κατά την εκτίμηση του γερμανού δικηγόρου υπάρχουν πολλές πιθανότητες επιτυχίας της αγωγής, μιας και όπως τονίζει «όταν ένας κατασκευαστής διαθέτει οχήματα στην αγορά που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις όπως ορίζει ο νόμος, αναγκάζεται να καταβάλλει αποζημιώσεις. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί αυτού».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar mica76

    Μόνο τόσοι;;;;

  2. avatar ετσι.

    για να καταλαβετε τι [...] ειναι οι κατα τα αλλα φιλοι μας !

  3. avatar Δεν πειράζει…

    ...εδώ επιδοτούμε το "καθαρό" diesel με την αναλογικά χαμηλή τιμή του και τα τέλη βάσει CO2 αγνοώντας τους υπόλοιπους πραγματικά επικίνδυνους ρύπους

  4. avatar Μ

    ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΕΛΆΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΠΑΤΉΘΗΚΑΝ ΚΆΝΟΥΝ ΑΓΩΓΈΣ Κ ΟΙ ΕΛΛΗΝΑΡΆΔΕΣ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΎΝ ΝΑ ΑΓΟΡΆΖΟΥΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΆ, ΈΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΊΞΟΥΝ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΉ ΟΙΚΟΝΟΜΊΑ , ΡΕ ΚΑΛΆ ΜΑΣ ΚΆΝΟΥΝ Κ ΌΠΩΣ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ΘΈΛΟΥΜΕ ΚΙ ΆΛΛΑ !!!!!

  5. avatar Ελλην ζ3υς

    Τοσα χρονια και το Auto Bild η Auto Τριτη εδω στην Ελλαδα εβγαζαν παντα το Golf στην πρωτη θεση πανω απο καλυτερα αυτοκινητα της κατηγοριας. Εβγαζε ματια οτι τα αποτελεσματα ηταν ψευτικα. Για να φτασουν οι Γερμανοι να αγοραζουν κορεατικα και ιαπωνικα αυτοκηνητα αυτο σημαινει οτι αρκετα γερμανικα αυτοκινητα ειναι σκαρτα.Οι Γερμανοι παντα εστελναν στην Ελλαδα αυτοκινητα β διαλογης μιας και στην Ελλαδα δεν περνουσαν TUV, (καμμια σχεση με το ΚΤΕΟ).Σε τρεις εταιριες που ειχα παει στην Γερμανια VW. FORD, VOLVO με ρωτησαν αν θελω το αυτοκινητο για Ελλαδα ωστε να το παρω σε καλυτερη τιμη.Δηλαδη οχι με 7 επιστρωσεις χρωματος αλλα με δυο μιας και στην Ελλαδα εχουμε καλο καιρο, οχι με προφυλακτηρες απο λαστιχο καουτσουκ (για επαναφορα του υλικου για χτυπηματα με λιγοτερο απο 20 km)αλλα πλαστκους με νοβοπαν εσωτερικα,καθως και για αλλα δεσηματα κατω απο το αυτοκινητο κλπ..Καμμια σχεση σημερα με τα Γερμανικα προιοντα του παρελθοντος τα οποια ηταν με αντοχη φτιαγμενα για μια ζωη. Σημερα ολα φτιαχνονται με το αμερικανικο συστημα περι προιοντων , ωστε να μην αντεχει στον χρονο , να εχει ακριβα ανταλλακτικα και και να κραταει λιγο ωστε να αγοραζεις παλι κατι καινουργιο.Δεν ειναι τυχαιο οτι μεσα σε ενα χρονο ενα καινοργιο αυτοκινητο χανει το 35% της αρχικης του αξιας.

    1. avatar FRAU HELGA

      Ότι και αν αγοράσεις σήμερα, από ψυγείο μέχρι εκτυπωτή (ειδικά για τον τελευταίο, στα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και ο κύκλος ζωής του εκφρασμένος σε σελίδες εκτύπωσης), έχει προκαθορισμένο χρόνο ζωής ακριβώς για να συντηρείται η κατανάλωση. Γιατί τα αυτοκίνητα θα πρέπει να αποτελούν εξαίρεση? Οι εποχές του ' 60 που αγόραζες κάτι για μια ζωή έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

  6. avatar Τι να πω;

    μπράβο τους!
    Να δουμε οι ελληναράδες που τα ερουν ολα αν θα κανουν το ίδιο.

  7. avatar Giorgis

    "Στη Γερμανία αντίθετα, οι κάτοχοι ενός VW πρέπει να αρκεστούν σε μια δωρεάν αναβάθμιση του λογισμικού." Λάθος. Δεν θα αρκεστούν, θα υποχρεωθούν είναι το σωστό ρήμα. Αλλιώς θα φάνε πρόστιμο επειδή αποδεδειγμένα πλέον ρυπαίνουν. Και η υποχρέωση αυτή σημαίνει ότι θα πρέπει να αρκεστούν (εδώ κολλάει το ρήμα) στη μειωμένη ιπποδύναμη του ΙΧ τους που αυτό θα έχει μετά τη ρύθμιση. Καλά κάνουν λοιπόν και ζητάνε αποζημιώσεις και αυτό θα έπρεπε να κάνουν όλοι οι εξαπατημένοι καταναλωτές αλλά και τα κράτη που εισέπρατταν χαμηλότερα τέλη εμπιστευόμενα τις βιομηχανίες που τα πουλούσαν ως καθαρότερα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει