Η αύξηση στην τιμή της βενζίνης, η γενικότερη οικονομική κρίση που δεν φαίνεται να μας εγκαταλείπει σύντομα αλλά και η φορολογική πολιτική στον τομέα του αυτοκινήτου στρέφουν τους αγοραστές σε πιο προσιτά μοντέλα, τόσο από πλευράς κατανάλωσης όσο και τιμής αγοράς. Παρουσιάζουμε τα τέσσερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, τα οποία συνδυάζουν τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ.

Citroen C1

Με κατανάλωση μόλις 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα το μικρό μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπόσχεται να σας κάνει να ξεχάσετε τα βενζινάδικα και τις πιθανές ουρές σε αυτά. Με μήκος σαφώς χαμηλότερο από τα 4 μέτρα (3,4 για την ακρίβεια) και έναν κινητήρα 1,0 λίτρου που βγάζει 68 άλογα, το C1 είναι ιδανικό για τις αστικές -κυρίως- μετακινήσεις.

Το γαλλικό μοντέλο είναι μικρό σε διαστάσεις, δεν υπολείπεται ωστόσο σε ασφάλεια αφού στα test του EuroNcap έλαβε 4 αστέρια, ενώ έχει και οικολογικές ανησυχίες καθώς εκπέμπει 109 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο. H έκδοση Joy κοστίζει περί τα 9.700 ευρώ και διαθέτει -τηρουμένων των αναλογιών- ικανοποιητικό εξοπλισμό. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, ΑΒS με EBD και σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές.

Nissan Pixo

To Νissan Pixo δεν απαντάται συχνά στους ελληνικούς δρόμους, είναι όμως μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή για όποιον προτάσσει την οικονομία. Με κατανάλωση της τάξεως των 4,4 λίτρων ανά χιλιόμετρο και τιμή κάτω από 9.000 ευρώ, το μοντέλο βάζει τα γυαλιά στην κατηγορία. Φορά ένα μοτέρ 1,0 λίτρου που αποδίδει 68 άλογα, με τελική ταχύτητα στα επίπεδα των 160 χλμ και εκπομπές ρύπων στα 109 CO2 ανά χλμ.

Το μήκος του υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα, το πλάτος βρίσκεται στα 1,6 μέτρα, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 129 λίτρα. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος, immobilizer, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, ράδιο CD με MP3. Η έκδοση Motiva ξεκινά από 8.890 ευρώ αλλά δεν διαθέτει air condition. Με τη προσθήκη του air condition η τιμή αγοράς ανεβαίνει στα 9.590 ευρώ, όμως αυτή η επιλογή δείχνει πιο ολοκληρωμένη.

Suzuki Alto

Tα Suzuki πάντοτε φημίζονταν για την ιαπωνική αξιοπιστία και τη σκωτσέζικη τσιγκουνιά τους στην κατανάλωση καυσίμων, και το Alto δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 996 κ.εκ. καταναλώνει μόλις 4,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος) και δεν υπολείπεται καθόλου σε επιδόσεις έναντι του ανταγωνισμού. Αποδίδει 68 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. χαρίζοντας τελική ταχύτητα 155χλμ στο μοντέλο, ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 90Nm στις 3.400 σ.α.λ.

Τα 3,5 μέτρα μήκους και τα 1,6 πλάτους επιτρέπουν στο Alto να κινείται με χαρακτηριστική άνεση στο φυσικό του χώρο, την πόλη και γύρω από αυτή. O χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 129 λίτρα αλλά με τις κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να φθάσει έως και τα 774 λίτρα. Στην ολίγον σπαρτιάτικη έκδοση GL η τιμή αγοράς του Alto ξεκινά από τα 9.280 ευρώ χωρίς όμως το air condition. Με την προσθήκη του air condition η τιμή κυμαίνεται στα επίπεδα των 10.000 ευρώ αλλά η επιβάρυνση -θεωρούμε- αξίζει τον κόπο.

Τoyota Aygo

Tα Toyota βρίσκονται χρόνια τώρα πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών κυρίως λόγω της αξιοπιστίας, της υψηλής τιμής μεταπώλησης και της τεχνολογίας που διαθέτουν. Το Aygo έχει όλα τα παραπάνω, συν μια κατανάλωση της τάξεως των 4,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα από 3κύλινδρο μοτέρ 998 κ.εκ. που “βγάζει” 68 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα κυμαίνεται περί τα 160 χλμ, ενώ τα πρώτα 100χλμ θέλουν περίπου 14,9 δευτερόλεπτα για να έρθουν.

Το Aygo έχει μήκος 3,4 μέτρα και χώρο αποσκευών της τάξεως των 139 λίτρων. Η σχεδίαση μέσα και έξω είναι νεανική και σύγχρονη. Το εσωτερικό ειδικότερα είναι ιδιαίτερα φωτεινό, πρακτικό με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Η έκδοση Base έχει τα απολύτως βασικά και τιμή κάτω από 9.000 ευρώ. Μάλιστα η Toyota έχει και συγκεκριμένες προσφορές για την εν λόγω έκδοση (και όχι μόνο για αυτή). Η αμέσως καλύτερα εξοπλισμένη διαθέτει, μεταξύ άλλων, ράδιο CD με δύο ηχεία, air condition, υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Κοστίζει περί τα 9.870 ευρώ και είναι μια πολύ καλή επιλογή για εκείνον που αναζητά ευέλικτη, αξιόπιστη και χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις αστική (κυρίως) μετακίνηση.

Πηγή: in2life.gr