Στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, η Porsche παρουσίασε δύο ξεχωριστά αυτοκίνητα που το καθένα έχει τον δικό του, εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα.

Πρόκειται για την Panamera 4 E-Hybrid και την αγωνιστική έκδοση Cup της 911 GT3.

Το νέο Gran Turismo – η Panamera 4 E-Hybrid-, με υβριδικό σύστημα κίνησης, εστιάζει και συνδυάζει τις επιδόσεις και την υψηλής απόδοσης ηλεκτρική κίνηση, με τον δυναμικό sport χαρακτήρα και την πολυτελή άνεση της οδήγησης.

porsche5

Αντιθέτως, η νέα έκδοση του αγωνιστικού αυτοκινήτου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, η Porsche 911 GT3 Cup, προορίζεται αποκλειστικά για τις πίστες.

porsche2

Όλη η σειρά μοντέλων της Panamera, καθώς και η Macan Turbo με το πακέτο Performance παρουσιάστηκαν επίσης για πρώτη φορά στο Παρίσι.

Η Panamera 4 E-Hybrid αποδίδει συνολικά ισχύ 462 ίππων χάρη στον συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα V6 biturbo, 2,9 λίτρων, με απόδοση 330 ίππων, και ενός ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων. Η μέγιστη ροπή του οχήματος είναι 700 Nm, με αυτονομία ηλεκτροκίνησης 50 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ/ώρα. Στο μοντέλο αυτό, διατίθεται και το νέο κιβώτιο PDK των 8 σχέσεων.

porsche6

Η μπαταρία νέας γενιάς ιόντων λιθίου χρειάζεται μόλις 5,8 ώρες για την πλήρη φόρτισή της, ενώ μπορεί να φορτιστεί και σε μόλις 3,6 ώρες με έξτρα φορτιστή, υψηλότερης απόδοσης.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης, εκτός από τις υψηλές επιδόσεις, χαρακτηρίζεται από μια μοναδική επίδοση, στην κατανάλωση καυσίμου: μόλις 2,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100χλμ κίνησης, σύμφωνα με την τυποποιημένη οδηγία EU 6. Αντίστοιχα εξαιρετικά χαμηλές είναι και οι εκπομπές καυσαερίων CO2 με μόλις 56 γρ./χλμ.

911 GT3 Cup

porsche3 porsche4

Στον αντίποδα της πολυτελούς, υβριδικής Panamera, βρίσκεται η 911 GT3 Cup: Προορισμένη για αγωνιστική χρήση, το βάρους 1.200 κιλών σπορ κουπέ, κινείται από 485 ίππους, που παράγει ένας επίπεδος κινητήρας 4.0 λίτρων, και διαθέτει ένα μονό μπάκετ κάθισμα.

Από το 1998, έχουν κατασκευαστεί περί τις 3.031 GT3 Cup, από τα μοντέλα 996, 997 και 991, καθιστώντας την GT3 Cup, το πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο GT στον κόσμο.

Νίκος Τσάδαρης