Οι απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, αποτελούν πεδίο δράσης και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μετά τη δημιουργία ιστοσελίδων με μεγάλο όγκο πληροφοριών, φωτογραφιών και βίντεο, καθώς και τόσες άλλες εφαρμογές, οι οποίες διευκολύνουν τους οδηγούς, τους μηχανικούς και τις υπηρεσίες παροχής βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης, ξεκίνησε δυναμικά και το κεφάλαιο της ψηφιακής αγοράς αυτοκινήτου.

Ο υποψήφιος πελάτης, όποια ώρα της ημέρας θέλει, από όπου και αν βρίσκεται, ενημερώνεται με ακριβή στοιχεία για το μοντέλο και την έκδοση που επιθυμεί να αγοράσει, μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας είτε μέσω ιστοσελίδων πιστοποιημένων συνεργατών που έχουν άμεσή σύνδεση με την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι υπόλοιπες διαδικασίες μέχρι την ολοκλήρωση της παραγγελίας, είναι επίσης εύκολες και κρατάνε λίγο χρόνο.

Με αυτό τον τρόπο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν απίστευτα ποσά και παράλληλα προετοιμάζουν το έδαφος για τη νέα εποχή στις πωλήσεις των αυτοκινήτων. Η εξοικονόμηση πόρων προέρχεται από την μείωση του αριθμού των εκθέσεων αυτοκινήτων και τη συρρίκνωση του προσωπικού. Ένα ακόμη κέρδος είναι η άμεση επικοινωνία με το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου και η πληροφόρηση του οδηγού, για κάθε νέο που αφορά το αυτοκίνητο και τα μελλοντικά προγράμματα υποστήριξης και αναβάθμισης.

Οι εκθέσεις αυτοκινήτων χάνουν έδαφος και πλέον ο ρόλος τους περιορίζεται στην οπτική επαφή και αξιολόγηση του πελάτη, για τις λεπτομέρειες του κάθε μοντέλου. Δηλαδή, να δει ο πελάτης ποιο χρώμα του αμαξώματος του αρέσει περισσότερο, ποια εσωτερική επένδυση ταιριάζει στα δικά του αισθητικά κριτήρια και ποια επιπλέον αξεσουάρ του χρειάζονται. Επίσης, να γίνει ένα δοκιμαστικό τεστ οδήγησης για να διαπιστώσει ο πελάτης τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Η νέα εποχή στην αγορά του αυτοκινήτου και η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καταστημάτων πώλησης οχημάτων, έχει και άλλα πλεονεκτήματα. Εξαλείφει τον κίνδυνο να πέσουν οι πελάτες θύματα κερδοσκόπων και εμπόρων που ετοιμάζονται να «ρίξουν κανόνι», χρησιμοποιώντας τα χρήματα ανύποπτων πολίτων. Επίσης, εξαλείφει τις περιπτώσεις να γίνουν αδιαφανή «παζάρια» στην τιμή, να δοθούν χρήματα στον έμπορο χωρίς απόδειξη, να μην φτάσει η νόμιμη φορολογία στα κρατικά ταμεία κ.α. Σε συνδυασμό με την δυνατότητα απόκτησης αυτοκινήτου με την μέθοδο της χρονομίσθωσης, τα ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης αποκτούν ένα ακόμη σημαντικό ρόλο.