Αποτελεί όνειρο για πολλούς, ένα διθέσιο κάμπριο! Τα μοντέλα που ακολουθούν είναι ό,τι πιο φρέσκο έρχεται στην αγορά!

Audi Small Roadster

Ακόμα μία εμπορική κατηγορία από την οποία η Audi εν δυνάμει απουσιάζει, είναι αυτή των κόμπακτ διαστάσεων κάμπριο. Και αυτό όμως θα πάψει να ισχύει, αφού στη βάση της φίρμας στο Ίνγκολσταντ της Γερμανίας έχουν ξεκινήσει την εξέλιξη ενός νέου ρόουνστερ που θα έχει πολλά κοινά στοιχεία με το πρωτότυπο Bluesport Concept της VW. Tα βασικά γνωρίσματα του μήκους 3,9 μέτρων ανοιχτού μοντέλου, είναι η κίνηση που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς αλλά και η υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου κάμπριο της Audi, αρκετά ασφαλείς θεωρούνται οι πληροφορίες που κάνουν λόγο για κεντρικά τοποθετημένους κινητήρες TSI με ισχύ από 140 έως 200+ ίππους.

ΒΜW Z2

Η ΒΜW ετοιμάζει ένα νέο ρόουντστερ κόμπακτ διαστάσεων, η σχεδιαστική φιλοσοφία του οποίου θα έχει αρκετά κοινά στοιχεία με αυτή του εντυπωσιακού πρωτότυπου Vision ConnectedDrive που παρουσίασε πρόσφατα η γερμανική φίρμα. Τo νέο ανοιχτό μοντέλο θα ονομαστεί κατά πάσα πιθανότητα “Ζ2” και θα είναι αυστηρά διθέσιο, με premium όμως χαρακτήρα. Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες του, δεν αποκλείεται να χρησιμοποιεί μία εξελιγμένη έκδοση του σημερινού υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ 1,6 λίτρων των 122 και 184 ίππων που γνωρίζουμε από την γκάμα του Mini Cooper. Ωστόσο, αυτή η τελευταία λεπτομέρεια παραμένει αρκετά μυστική από πλευράς BMW. Τέλος, στη σκιά παραμένουν οι πληροφορίες για το είδους της αναδιπλούμενης οροφής που θα φέρει η Ζ2. Πάντως, κατά πάσα πιθανότητα, θα τη δούμε με υφασμάτινη οροφή.

ΒΜW Z4 2,0T

Σήμερα η νέα γενιά της Z4 φέρει αποκλειστικά μοτέρ βενζίνης 2,5 και 3,0 λίτρων, ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα, αφού στη γκάμα του πολυτελούς γερμανικού ρόουνστερ θα προστεθεί ένας νέος κινητήρας 2,0 λίτρων που πρόσφατα εξέλιξε η BMW. Πρόκειται για 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που έχει ήδη τοποθετηθεί κάτω από το καπό της X1. Σε αυτή την περίπτωση, αποδίδει 245 ίππους και 350 Nm ροπής από τις 1.250 σ.α.λ. Αυτά τα νούμερα αναμένεται να μην αλλάζουν, ίσως μόνο ελάχιστα, στην περίπτωση της Ζ4, οι εκδόσεις της οποίας με τον συγκεκριμένο κινητήρα θα είναι και οι προσιτές στη γκάμας της. Σύντομα θα γνωρίζουμε περισσότερα και για αυτήν.

Αudi e-Tron Spyder

Το πρωτότυπο e-Tron Spyder παρουσιάστηκε το 2010 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. Είναι υβριδικό, με τεχνολογία φόρτισης μπαταριών και σε πρίζα (plug-in) και έχει ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι το γεγονός ότι μας δείχνει τα αισθητικά πρότυπα στα οποία θα βασιστούν τα μελλοντικά ανοιχτά μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Ο δεύτερος είναι η τεχνολογία του που περιλαμβάνει έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα V6 300 ίππων, αλλά και δύο ηλεκτρικά μοτέρ 64kw στους τροχούς του πίσω άξονα. Η “σύμπραξη” αυτή επιτρέπει στο μήκους 4,06 μέτρων πρωτότυπο Audi να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 2,2 λτ./100 χλμ. με CO2 59 γρ./χλμ.

Honda OSM

Το πρωτότυπο OSM μπορεί να μην είναι καινούριο (το πρωτοείδαμε περίπου 3 χρόνια πριν) αλλά όπως λέει και το όνομά του (Open Study Model) αποτελεί για τη Honda πραγματική “σπουδή” για ένα μελλοντικό κάμπριο. Μάλιστα, εκτός απροόπτου, προλογίζει το μοντέλο που θα αποτελέσει και τον διάδοχο του S2000, στην κατηγορία των κόμπακτ διαστάσεων ρόουνστερ για λογαριασμό της ιαπωνικής φίρμας. Πάντως, πληροφορίες από την Ιαπωνία αναφέρουν ότι, εκτός από το αυτοκίνητο που θα αντικαταστήσει το S2000, το Open Study Model θα επηρεάσει σχεδιαστικά σε μεγάλο βαθμό και το επόμενης γενιάς Civic αλλά και σχεδόν όλα τα μελλοντικά αυτοκίνητα της φίρμας.

Mini Roadster

Η Mini σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα της με δύο νέες εκδόσεις, μια κουπέ αλλά και μια μοντέλο. Το αυστηρά 2θέσιο μοντέλο διαθέτει υφασμάτινη οροφή η οποία, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, όταν αναδιπλώνεται (αυτό γίνεται ηλεκτρικά) δεν στερεί καθόλου όγκο από τον χώρο αποσκευών, η διαθέσιμη χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται σε 250 λίτρα. Από πλευράς μηχανικών συνόλων, στο Mini Roadster θα δούμε το γνωστό 1.600άρη κινητήρα σε εκδόσεις ιπποδύναμης 122 και 184 ίππων.

O ανταγωνισμός αυξάνεται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όσο περισσότερες κατηγορίες γίνεται. Γι´ αυτό και το μέλλον θα μας χαρίσει, μεταξύ άλλων και αρκετά νέα κάμπριο για όλα τα γούστα και για όλα τα βαλάντια…Φορέστε καπέλο, αντιηλιακό, γυαλιά ηλίου, βάλτε καλή καλοκαιρινή μουσική και ελάτε να τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από αυτά που μπορούν να φιλοξενήσουν 4 ή 2+2 επιβάτες και συνεχίζοντας με τα 2θέσια.

Τέλος, είναι σημαντικό να κάνουμε αναφορά και στο κομμάτι της αισθητικής του μοντέλου που αν και επίσημα είναι ακόμη πρωτότυπο, δείχνει εξαιρετικά ελκυστικό, με πολύ νεανικό στιλ και πραγματικά ιδιαίτερα ύφος, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει με τα προϊόντα της η θυγατρική φίρμα της BMW.

Nissan Urge

Με σαφές νεανικό προφίλ, το αρκετά παλιό πλέον πρωτότυπο Urge ενδεχομένως να αποτέλεσε και τη σχεδιαστική βάση ακόμα και για το εκρηκτικό κουπέ GT-R, ωστόσο αυτός δεν ήταν ο μοναδικός σκοπός για τον οποίο αναπτύχθηκε. Στην ουσία, οι άνθρωποι της Νissan βλέπουν στο Urge τον αντίπαλο του Mazda MX-5, για αυτό και φρόντισαν έτσι, ώστε ο κινητήρας του να είναι τοποθετημένος μπροστά, αλλά η κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα, και στόχος τους είναι το βάρος του αμαξώματος να διατηρηθεί κάτω από τα 1.000 κιλά. Αν και δεν υπάρχουν σαφή τεχνικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν το Urge, η χωρητικότητα των μηχανικών συνόλων του θα κυμαίνεται από τα 1,6 έως τα 2,0 λίτρα. Όσο για τις διαστάσεις του πρωτότυπου, το μήκος του αγγίζει τα 3.980 χιλιοστά, ενώ το πλάτος του τα 1.820 χιλιοστά.

Peugeot SR1

Tο πρωτότυπο SR1 μας προϊδεάζει για ένα εντελώς νέο κουπέ-κάμπριο αυτοκίνητο με σπορ ύφος που ετοιμάζει η Peugeot. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το υβριδικό σύστημα (Ηybrid4) του μήκους 4,8 μέτρων γαλλικού μοντέλου. Συγκεκριμένα, η εν λόγω τεχνολογία περιλαμβάνει τον γνώριμο 1.600άρη THP βενζινοκινητήρα με ισχύ 218 ίππων αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα 95 ίππων στους τροχούς του πίσω άξονα (συνδυαστική ισχύς 313 άλογα). Σε συνδυασμένο κύκλο και με τη χρήση και των δύο πηγών ενέργειας, το Peugeot SR1 έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 4,9 λτ./100 χλμ. και 119 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

O ανταγωνισμός αυξάνεται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όσο περισσότερες κατηγορίες γίνεται. Γι´ αυτό και το μέλλον θα μας χαρίσει, μεταξύ άλλων και αρκετά νέα κάμπριο για όλα τα γούστα και για όλα τα βαλάντια…Φορέστε καπέλο, αντιηλιακό, γυαλιά ηλίου, βάλτε καλή καλοκαιρινή μουσική και ελάτε να τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από αυτά που μπορούν να φιλοξενήσουν 4 ή 2+2 επιβάτες και συνεχίζοντας με τα 2θέσια.

Είναι δεδομένο πως το SR1, όταν μπει στην παραγωγή, δεν θα τοποθετηθεί κοντά στη βάση της γκάμας της γαλλικής φίρμας αλλά αρκετά ψηλά, αφού ακόμα και ως πρωτότυπο έχει έντονα premium, φουτουριστική λογική αλλά και συνάμα σπορ ύφος στο εσωτερικό του. Ουσιαστικά δηλαδή με αυτό το μοντέλο η Peugeot θα προσπαθήσει, εκτός απροόπτου, να ανταγωνιστεί τα πολυτελή κάμπριο των γερμανικών, κυρίως, εμπορικών της αντιπάλων.

Porsche Small Roadster

Η Porsche θα χρησιμοποιήσει και αυτή ως βάση το πρωτότυπο VW BlueSport Concept προκειμένου να εξελίξει το μικρό “αδερφάκι” της Boxster. Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο θα ενσωματώνει όλα τα τυπικά γνωρίσματα ενός μοντέλου Porsche. Το ίδιο θα συμβεί και στο τεχνικό κομμάτι, όπου οι μηχανικοί της φίρμας θα κάνουν τις δικές τους ρυθμίσεις σε πλαίσιο και ανάρτηση. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένουμε εξελίξεις και σχετικά με τους κινητήρες του γερμανικού κάμπριο. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να δούμε και εκπλήξεις με μοτέρ χωρητικότητας 2,0 λίτρων.

Nέο smart fortwo cabrio

H smart παρουσίασε πρόσφατα στην έκθεση της Γενεύης το πρωτότυπο forspeed. Πρόκειται για τον προάγγελο της επόμενης γενιάς του δημοφιλούς 2θέσιου μοντέλου, το οποίο μάλιστα, παρουσιάστηκε και με κάμπριο μορφή αμαξώματος. Το νέο μοντέλο της smart διαθέτει πολύ “εκφραστική” σχεδίαση και φυσικά ιδιαίτερα νεανικό προφίλ. Σε επίπεδο παραγωγής, δεν αποκλείεται να αποτελέσει προϊόν συνεργασίας των Daimler (στην οποία ανήκει η smart) και τoυ ομίλου Renault-Nissan, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας για ανταλλαγή τεχνολογιών που υπέγραψαν οι δύο πλευρές τον Απρίλιο του 2010.

O ανταγωνισμός αυξάνεται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όσο περισσότερες κατηγορίες γίνεται. Γι´ αυτό και το μέλλον θα μας χαρίσει, μεταξύ άλλων και αρκετά νέα κάμπριο για όλα τα γούστα και για όλα τα βαλάντια…Φορέστε καπέλο, αντιηλιακό, γυαλιά ηλίου, βάλτε καλή καλοκαιρινή μουσική και ελάτε να τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από αυτά που μπορούν να φιλοξενήσουν 4 ή 2+2 επιβάτες και συνεχίζοντας με τα 2θέσια.

Όπως και σήμερα, έτσι και στην επόμενή του γενιά το smart θα διαθέτει, έστω και σε περιορισμένη παραγωγή, ηλεκτρική έκδοση. Άλλωστε και το πρωτότυπο forspeed είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό με μοτέρ 40 ίππων και αυτονομία 135 χλμ. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του 2θέσιου μοντέλου, το τοπίο παραμένει θολό. Δεν αποκλείεται πάντως να δούμε καινούρια 3κύλινδρα και 4κύλινδρα μοτέρ συνδυαστικά με αυτόματο κιβώτιο που θα μεταδίδει, όπως και σήμερα, την κίνηση στους τροχούς του πίσω άξονα.

Skoda Small Roadster

Η Skoda είναι μια από τις εταιρείες του ομίλου VW που σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο ρόουνστερ, το πρώτο στη σύγχρονη ιστορία της, έχοντας και αυτή ως βάση το VW BlueSport Concept. Σε κάθε περίπτωση, το κόμπακτ διαστάσεων ανοιχτό μοντέλο της τσεχικής φίρμας θα χρησιμοποιεί υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή και κινητήρες TSI, πιθανόν 1,4 λίτρων με 122 και 160 ίππους.

Seat Small Roadster

Το VW BlueSport Concept για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω δείχνει το έναυσμα σε όλες τις εταιρείες του ομίλου VW να αναπτύξουν τα δικά τους σχέδια για ένα μικρών διαστάσεων ρόουνστερ. Από την πλευρά της, η Seat θα επενδύσει σε ένα τέτοιο μοντέλο που θα είναι αυστηρά διθέσιο, με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και με την κίνηση να μεταδίδεται, κατά πάσα πιθανότητα, στους τροχούς του πίσω άξονα. Από πλευράς κινητήρων, είναι πολύ νωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες, ωστόσο το πιο πιθανό είναι πως η γκάμα του μοντέλου θα απαρτίζεται από μία εξελιγμένη μορφή του σημερινού 1.400άρη TSI, με εκδόσεις ιπποδύναμης άνω των 122 ίππων. Σχεδιαστικά, θα βασίζεται στα επιμέρους στοιχεία και πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της ισπανικής φίρμας.

VW Concept BlueSport

Το Concept BlueSport είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που μας έχει δείξει τα τελευταία χρόνια η Volkswagen. Πρόκειται για πρωτότυπο που αναδεικνύει τις προθέσεις της γερμανικής φίρμας να επενδύσει για πρώτη φορά σε ένα γνήσιο ρόουνστερ. Εκτός από το ελκυστικό του design, ξεχωρίζει για το γεγονός ότι ο κινητήρας του είναι τοποθετημένος πίσω και κάτω από τα καθίσματα, κάτι που επιτρέπει στη VW να τονίζει πως έχει επιτύχει πολύ καλή κατανομή βάρους (45% στον εμπρός και 55% στον πίσω άξονα). Το πισωκίνητο και διθέσιο Concept BlueSport εφοδιάζεται με 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα 180 ίππων. Όταν μπει στην παραγωγή, θεωρείται σχεδόν βέβαιη η τοποθέτηση ενός κινητήρα TSI 1,4 ή και 2,0 λίτρων.

O ανταγωνισμός αυξάνεται και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όσο περισσότερες κατηγορίες γίνεται. Γι´ αυτό και το μέλλον θα μας χαρίσει, μεταξύ άλλων και αρκετά νέα κάμπριο για όλα τα γούστα και για όλα τα βαλάντια…Φορέστε καπέλο, αντιηλιακό, γυαλιά ηλίου, βάλτε καλή καλοκαιρινή μουσική και ελάτε να τα δούμε αναλυτικά, ξεκινώντας από αυτά που μπορούν να φιλοξενήσουν 4 ή 2+2 επιβάτες και συνεχίζοντας με τα 2θέσια.

Διαθέτει πορτμπαγκάζ στο μπροστινό καπό χωρητικότητας 112 λίτρων, ενώ και πίσω από τον κινητήρα (δηλαδή στο πίσω μέρος) μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές χωρητικότητας 70 λίτρων. Τέλος, δεν είναι βέβαιο ότι η Volkswagen θα επενδύσει τελικά σε πισωκίνητη πλατφόρμα, κυρίως για λόγους κόστους. Δική μας εκτίμηση είναι το πως το αυτοκίνητο παραγωγής που θα προέλθει από το πρωτότυπο VW BlueSport θα είναι προσθιοκίνητο.

Πηγή: autotriti.gr