Στο πρώτο τέταρτο του 21ου αιώνα, το κυκλοφοριακό στο λεκανοπέδιο της Αθήνας έχει ξεπεράσει όλα τα ανεκτά όρια και αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα των κατοίκων. Βασικά αίτια που οδήγησαν στην κατάσταση αυτή είναι η συγκέντρωση σχεδόν του μισού πληθυσμού της χώρας στην Αττική μαζί με τον μισό στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων της χώρας και η ανεπάρκεια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που όλο βελτιώνονται, αλλά απέχουν δεκαετίες από αυτά των σύγχρονων μεγαλουπόλεων της Ευρώπης.
Πώς ήταν, όμως, η Αθήνα στις αρχές του 20ού (1900) αιώνα, όταν ο πληθυσμός της αριθμούσε περί τους λιγότερους από 200.000 κατοίκους και τα πρώτα αυτοκίνητα άρχισαν να κυκλοφορούν στους ελάχιστους -στην πλειοψηφία τους χωμάτινους- δρόμους;
Ποιοι ήταν οι πρώτοι ευτυχείς ιδιοκτήτες και ποιοι πήραν πρώτοι δίπλωμα οδήγησης;
Πώς επισκευάζονταν τα τυχόν προβλήματα σε μια χώρα που ακόμα και σήμερα δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία;
Ήταν ασφαλείς οι πεζοί της πόλης που μέχρι τότε ήξεραν μόνο από άλογα, υποζύγια και κάρα; Όχι και τόσο από όσα μας λέει η ιστορία.
Αυτά και άλλα πολλά στο podcast που ακολουθεί με τον Νίκο Τσάδαρη.