Τα αυτόνομα ρομποταξί της Tesla ξεκίνησαν να κυκλοφορούν πιλοτικά στο Όστιν του Τέξας στις 22 Ιουνίου και μέσα σε τρεις μέρες υπάρχουν καταγγελίες ότι παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ., αλλά και πως χρειάζονται οδηγό, με αποτέλεσμα να μην είναι αυτόνομα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του CARBUZZ, η Tesla διαφήμιζε πως τα ρομποταξί της ήταν μοντέλο Cybercab και ότι δεν θα χρειάζονταν ανθρώπινο χειρισμό. Ωστόσο, στην πραγματικότητα είναι ένα Tesla Model Y με ενεργοποιημένη την επιλογή του αυτόματου πιλότου.

Το Bloomberg έγραψε ότι καταγγελίες που έγιναν στο υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ανέφεραν πως τα αυτόνομα ταξί του Έλον Μασκ παραβίαζαν διαρκώς τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παρότι κυκλοφορούν στους δρόμους λιγότερο από μια εβδομάδα.

Με βάση τις καταγγελίες, τα οχήματα προσπερνούσαν παράνομα, μπήκαν σε αντίθετο δρόμο, αδιαφορούσαν για το όριο ταχύτητας -είτε αναπτύσσοντας, είτε μειώνοντας ταχύτητα-, φέρεται πως πήγαν να τρακάρουν, ενώ «πάγωναν» κατά τη διάρκεια της διαδρομής λόγω «αόρατων εμποδίων».

Ενδεικτικά, σε μια περίπτωση ένα ταξί σταμάτησε στη μέση του δρόμου, επειδή οι αισθητήρες εντόπισαν ένα σταθμευμένο περιπολικό και δόθηκε εντολή, ότι θα γίνει αστυνομικός έλεγχος.

Πληροφορίες ανέφεραν ότι προκειμένου το ρομποταξί να κυκλοφορήσει κανονικά στο δρόμο χρειαζόταν η παρουσία οδηγού, οπότε και ακυρώνονταν στην πράξη η νέα δυνατότητα που υποτίθεται ότι προσέφεραν.

Το CARBUZZ σημείωσε ότι η Tesla κατηγορείται και για παραπλανητική διαφήμιση, κατηγορία με την οποία δεν έρχεται αντιμέτωπη για πρώτη φορά.

Παραδείγματος χάριν, η Πολιτεία της Καλιφόρνιας διαπίστωσε ότι παραποιούσε τις δυνατότητες των οχημάτων της, ενώ αντίστοιχα προβλήματα έχουν και τα αμάξια του Έλον Μασκ που κυκλοφορούν στη Γαλλία.