Απανωτά είναι τα πλήγματα που δέχεται η Tesla μετά την απόφαση του Έλον Μασκ να ασχοληθεί με την πολιτική στο πλευρό του Ντόναλντ Τραμπ. Το πιο πρόσφατο αφορά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που βγήκε «παραπλανητικό», τη στιγμή που δοκιμάζεται μυστικά σε ανυποψίαστους πεζούς.

Το Euro NCAP (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων) έβαλε οριακά πάνω από τη βάση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Μασκ, τονίζοντας ότι η διαφήμιση για τα EV του μπορεί «να παραπλανήσει τους καταναλωτές για τις δυνατότητες του αυτόματου πιλότου».

Η ιστοσελίδα CARBUZZ έγραψε ότι το Euro NCAP εξέτασε πολλά μοντέλα κι άλλων εταιρειών, επαινώντας τα Kia EV3, Porsche Macan, Toyota bZ4X και το ολοκαίνουργιο Renault 5, βαθμολογώντας μεταξύ 80-89% («Πολύ Καλό»).

Ωστόσο, το Model S της Tesla, το ZS της MG και το EX30 της Volvo έλαβαν «Μέτρια» βαθμολογία, με το αμερικανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο να συγκεντρώνει τη χαμηλότερη και συγκεκριμένα 62%.

Model S της Tesla

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η χαμηλή βαθμολογία δεν σημαίνει ότι είναι ακατάλληλο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla, αλλά πως δεν ανταποκρίνεται στις υψηλές προδιαγραφές που διαφημίζει η εταιρεία. Αντιθέτως, φέρεται να είναι ένα συνηθισμένο σύστημα, όπως εκείνο των ανταγωνιστών της.

Project Rodeo: Η ομάδα που κανείς δεν γνωρίζει τη δράση της

Η αρνητική αξιολόγηση στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης του Model S της Tesla έρχεται λίγους μήνες μετά την αποκάλυψη της ομάδας Project Rodeo που ανήκει στην εταιρεία και απαρτίζεται από επαγγελματίες οδηγούς.

Σε συνέντευξη που είχαν δώσει μερικά μέλη της, είχαν υποστηρίξει ότι δοκιμάζουν κρυφά τον αυτόματο πιλότο σε ανυποψίαστους πεζούς. Τι σημαίνει αυτό;. Πώς έφτασαν ένα βήμα προτού προκαλέσουν θανατηφόρα τροχαία, ώστε να τεστάρουν το αυτόνομο σύστημα στα αυτοκίνητα του Έλον Μάσκ.

Περιγράφοντας τη δράση τους, ανέφεραν ότι δεν κάνουν δοκιμές σε πίστα, αλλά κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους και συνήθως έξω από μαγαζιά, κλαμπ ή πανεπιστημιουπόλεις, μέρη που προσφέρουν πρόκληση για δοκιμές.

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν, ο στόχος τους συνήθως είναι μεθυσμένοι, τοξικοεξαρτημένοι ή νεαρά άτομα. Όταν τους εντοπίζουν, κατευθύνονται πάνω τους με φορά, χωρίς να ελέγχουν το τιμόνι, επειδή λειτουργεί το αυτόνομο σύστημα. Έτσι, περιμένουν μέχρι τελευταία στιγμή για να πάρουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου, καθώς με αυτό τον τρόπο το λογισμικό δημιουργεί περισσότερα δεδομένα, οπότε μπορεί να αναπτυχθεί ταχύτερα και με λιγότερο κόστος.

Επίσημα, δεν έχει καταγραφεί κανένα τροχαίο, τραυματισμός ή θάνατος, αλλά εφόσον οι δοκιμές γίνονται κρυφά, κανείς δεν είναι σίγουρος για την αλήθεια.