Τα μέτρα για τον κορονοϊό μπορεί να έχουν χαλαρώσει για τις περισσότερες δραστηριότητες, όμως στα πολυτελή καταστήματα των ΗΠΑ παραμένουν σε ισχύ οι περιορισμοί στην εξυπηρέτηση του κοινού με φυσική παρουσία.

Σύμφωνα με την nypost.com, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη εξήγηση, την στιγμή που αρκετοί καταναλωτές παραπονιούνται ότι πρέπει να περιμένουν στην ουρά για αρκετή ώρα, μόνο και μόνο για να μπουν στο κατάστημα και να δουν εάν έχει το αντικείμενο που επιθυμούν.

Louis Vuitton, Chanel και Cartier είναι μόνο μερικές από τις εταιρείες που εξακολουθούν τα τηρούν τον συγκεκριμένο περιορισμό και παρά τα επίσημα αιτήματα που έχουν λάβει, δεν έχουν σχολιάσει, την απόφαση που έλαβαν. Χαρακτηριστικά, η Cartier αναφέρει στον ιστότοπο της, ότι «συνιστούμε να κλείσετε ένα ραντεβού πριν από την επίσκεψή σας στη μπουτίκ, καθώς οι επισκέπτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μεγάλο χρόνο αναμονής».

Μέχρι στιγμής, υπάρχουν διάφορες θεωρίες, με τους ειδικούς να επικεντρώνονται είτε σε κρούσματα ληστειών που έγιναν την περίοδο της πανδημίας, είτε σε αλλαγή πολιτικής που φέρεται να ακολουθούν πλέον τα πολυτελή καταστήματα.

Μπαράζ ληστειών

Το αμερικανικό δημοσίευμα επικαλείται ειδικούς του χώρου, οι οποίοι αναφέρουν ότι τα μέτρα της πανδημίας, επέτρεψαν ένα μπαράζ από ληστείες που είχαν ως στόχο τα πολυτελή καταστήματα.

Συγκεκριμένα, οι λίγοι πελάτες που επιτρέπονταν μέσα, οι μάσκες που κάλυπταν το πρόσωπο, όπως και το γεγονός ότι θεωρούνταν φυσιολογικό να κυκλοφορεί κάποιος με λαστιχένια γάντια, σε συνδυασμό με την αστυνομία που έπρεπε και να κόβει κλήσεις για παραβάσεις των κανόνων υγιεινής, συνέβαλαν στην πραγματοποίηση πολλών ληστειών, που επικεντρώθηκαν σε πολυτελή καταστήματα, γιατί υπήρχε σημαντική λεία.

Σκηνή φόνου στις ΗΠΑ

Χαρακτηριστικά, τον Φεβρουάριο μια ομάδα επτά ατόμων άρπαξε τσάντες και κοσμήματα αξίας 500.000 δολαρίων από το κατάστημα The Real Real στο Madison της 71st Street των ΗΠΑ.

Έτσι, πολλές μπουτίκ της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των Chanel, Prada και Carolina Herrera, άρχισαν να χαμηλώνουν τα φώτα τους και ανοίγουν την πόρτα μόνο σε άτομα που είχαν ραντεβού.

Στον απόηχο τέτοιων ληστειών, υπάρχει απλώς μια «νέα έλλειψη εμπιστοσύνης» από την πλευρά των λιανοπωλητών «για το ποιος περνάει από τις πόρτες τους», δήλωσε χαρακτηριστικά η Susan Scafidi, ιδρύτρια και διευθύντρια του Fashion Law Institute στη Νομική Σχολή Fordham.

«Αμηχανία» στο κορονοϊό

Παρόλα αυτά, δεν φαίνεται τα κρούσματα ληστειών να είναι από μόνα τους αρκετά, ώστε τα πολυτελή καταστήματα να εξακολουθούν να εξυπηρετούν λίγους πελάτες κάθε φορά με φυσική παρουσία, με βάση το δημοσίευμα.

Αντιθέτως, τα οικονομικά προβλήματα που έφερε ο κορονοϊός σε συνδυασμό με την μείωση της ζήτησης πολυτελών προϊόντων από άτομα με πιο χαμηλά εισοδήματα, δημιούργησαν «αμηχανία» στα πολυτελή καταστήματα.

Έτσι, για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα, φέρεται να περιορίζουν τους πελάτες για τρεις λόγους. Πρώτον δημιουργείται μεγάλη ουρά με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον, δεύτερον τα καταστήματα κρύβουν πιο εύκολα ελλείψεις σε προϊόντα και τρίτον δημιουργούν μια «αύρα αποκλειστικότητας», σύμφωνα με τον Steve Dennis, σύμβουλο λιανικής με έδρα το Ντάλας.

«Τα περισσότερα από αυτά τα καταστήματα δεν είναι γεμάτα ούτως ή άλλως» και οι ουρές γίνονται μεγαλύτερες σε πολιτείες όπως το Τέξας, «που δεν έπαιρναν ιδιαίτερα σοβαρά τον κορονοϊό», είπε χαρακτηριστικά ο Dennis, συγγραφέας του «Πώς να κρατήσεις και να διατηρήσεις πελάτες την εποχή της αναστάτωσης».

Αλλαγή πολιτικής

Επίσης, η New York Post αναφέρει ότι μπορεί να επιχειρείται αλλαγή πολιτικής από τις μεγάλες εταιρείες, οι οποίες έχουν ως στόχο την δημιουργία ενός καταστήματος ως «κλειστού κλαμπ» μόνο για πλούσιους.

Συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, ένα στέλεχος της Chanel αποκάλυψε σε μια συνέντευξη ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει «ιδιωτικές» μπουτίκ στην Ασία το επόμενο έτος για κορυφαίους πελάτες, ενώ προσλαμβάνει 3.500 νέους υπαλλήλους για την πρωτοβουλία, η οποία σύμφωνα με τους ειδικούς θα μπορούσε να υιοθετηθεί στις ΗΠΑ.

«Η μεγαλύτερη ενασχόλησή μας είναι να προστατεύσουμε τους πελάτες μας και ειδικότερα τους προϋπάρχοντες πελάτες μας», είπε στο Business of Fashion ο οικονομικός διευθυντής της Chanel, Philippe Blondiaux και πρόσθεσε ότι «θα επενδύσουμε σε πολύ προστατευμένες μπουτίκ για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες με πολύ αποκλειστικό τρόπο».

Το δημοσίευμα λοιπόν, αναφέρει πως το γεγονός ότι τα πολυτελή καταστήματα εξακολουθούν να δέχονται λίγους πελάτες, μπορεί να οφείλεται στην αλλαγή πολιτικής, η οποία ενδεχομένως να σχετίζεται, τόσο με την μείωση της ζήτησης που έφερε ο κορονοϊός, όσο και με το μπαράζ ληστειών που έχει παρατηρηθεί.

Μάλιστα, το fashion blog Highsnobiety σχολίασε την περίπτωση της Chanel και ανέφερε ότι μπορεί να επιδιώκει να κάνει ένα διαχωρισμό στους πλούσιους και μη πελάτες της. «Οι άνθρωποι που θέλουν να ξοδέψουν 25.000 δολάρια για ένα μικρό φόρεμα δεν θέλουν να σταθούν στην ουρά», ανέφερε χαρακτηριστικά.