Τι γλώσσα μιλούσε τελικά ο Ιησούς

Η απάντηση των ειδικών στην «κόντρα» μεταξύ Πάπα και Νετανιάχου


ΚΟΣΜΟΣ
13:58
28/05/2014
Τι γλώσσα μιλούσε τελικά ο Ιησούς
72
loading

Σε δημόσια διαφωνία ήρθαν τη Δευτέρα ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου και ο Πάπας Φραγκίσκος σχετικά με το ποια γλώσσα μιλούσε ο Ιησούς.

«Ο Ιησούς ζούσε εδώ, σ' αυτή τη γη. Μιλούσε Εβραϊκά», είπε ο Νετανιάχου στον Πάπα, με τον τελευταίο να διαφωνεί και να ανταπαντά: «Μιλούσε Αραμαϊκά». «Μιλούσε Αραμαϊκά, αλλά γνώριζε Εβραϊκά», αποκρίθηκε ο Νετανιάχου.

Το περιστατικό σημειώθηκε σε ανοιχτή συνάντηση στην Ιερουσαλήμ, κατά τη διάρκεια της οποίας, ο ισραηλινός ηγέτης αναφέρθηκε σε ισχυρή σύνδεση μεταξύ Χριστιανισμού και Ιουδαϊσμού.

Η συζήτηση στη Μέση Ανατολή σχετικά με τον Ιησού είναι σύνθετη και υποκύπτει συχνά πολιτικές στοχεύσεις, σημειώνει το πρακτορείο Reuters.

Ωστόσο, η απορία παραμένει για το ποιος από τους δύο -ο Νετανιάχου ή ο Πάπας- είχε δίκιο.

Είναι αποδεκτό ότι ο Ιησούς Χριστός υπήρξε ως πρόσωπο, αλλά είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενη η ερμηνεία και η ακρίβεια της ζωής τους, όπως και η γλώσσα η οποία μιλούσε, σημειώνει το bbc.com.

«Τόσο ο Πάπας, όσο και ο Νετανιάχου, είχαν δίκιο», εξηγεί ο Σεμπάστιαν Μπροκ, καθηγητής έρευνας της Αραμαϊκής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Τα Εβραϊκά ήταν η επίσημη γλώσσα του κράτους και των αρχιερέων. Ήταν η γλώσσα που διδάσκονταν οι μορφωμένοι και που αναγραφόταν σε πολλές πινακίδες, σε έργα τέχνης και οπουδήποτε δημόσια.

Ωστόσο, λόγω του πατέρα του, του Ιωσήφ, ο Χριστός μιλούσε Αραμαϊκά, την lingua franca της ευρύτερης περιοχής, την οποία μιλούσαν όλα τα κατώτερα και μεσαία στρώματα της περιοχής, ήταν δηλαδή η καθομιλουμένη των κατοίκων.

Παρόμοια άποψη έχει και ο καθηγητής γλωσσολογίας Ghil'ad Zuckermann, ο οποίος δήλωσε στο Reuters πως «ο Ιησούς ήταν φυσικός ομιλητής των Αραμαϊκών. Αλλά θα έπρεπε να ξέρει και Εβραϊκά, επειδή υπήρχαν σωζόμενα ιερά κείμενα στα Εβραϊκά».

Ωστόσο και τα Αραμαϊκά που χρησιμοποιούνται στις ταινίες για να αναπαραστήσουν πιστά την εποχή που έζησε ο Ιησούς Χριστός, είναι και αυτά λάθος. Πρόκειται για τα «εξευγενισμένα» Αραμαϊκά, αυτά που μιλιούνταν μετά τον 1ο αιώνα μ.Χ. και μόνο τότε απαντώνται σε γραπτά κείμενα.

Αντίθετα, ο Ιησούς μιλούσε τα απλά Αραμαϊκά, που δεν είχαν εξελιχθεί. Θα μπορούσε όμως και να τα εμπλουτίζει, λόγω των κηρυγμάτων του, με λατινικές λέξεις, λέει ο λέκτορας Τζόναθαν Κατζ, που διδάσκει Κλασική Ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, επειδή ακριβώς η λατινική γλώσσα, όπως, άλλωστε και η Ελληνική, είχαν τεράστια επιρροή εκείνη την εποχή.

Δείτε βίντεο με την «κόντρα» μεταξύ Νετανιάχου και Πάπα Φραγκίσκου...

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

72
σχόλια
  1. avatar Alex

    κρίμα ένα τόσο ωραίο παραμύθι όπως αυτό (χρήστος-θρησκεία) να μην έχει δράκο ρε πούστη μου, αυτόματα θα γινόταν κάτι πολύ ενδιαφερον...

  2. avatar Tixarpastos

    βασίλειε υποθέτω πως και οι υπολογιστές μιλάνε αρχαία ελληνικά έτσι ? την γλώσσα των αγγέλων !! φίλτατοι ο ιησούς όντως θεράπευσε τον τυφλό ,καταράκτη είχε και με μασάζ στα μάτια έπεσε ο φακός πίσω ,την τεχνική στην ιατρική την ξέρουμε από το 1500 προ χριστού το ότι οι αμόρφωτοι εντυπωσιάστηκαν είναι λογικό

  3. avatar Βασίλειος ο Β’

    Ο Ιησούς Χριστός μιλούσε Αρχαία Ελληνικά την γλώσσα των Αγγέλων.

  4. avatar mygdonas

    ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ,ΠΛΑΤΩΝΑΣ,ΣΩΚΡΑΤΗΣ,ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ,ΗΡΩΝΑΣ,ΑΡΧΙΜΙΔΗΣ,ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΚΤΛ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΧΟΣΟΥΑΧ,Η ΜΗΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΒΡΑΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΩΣ ΕΒΡΑΙΟΣ ΡΑΒΒΙΝΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ,ΠΙΘΑΝΟΝ ΗΞΕΡΕ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ .

  5. avatar dionisakis

    Τι γλώσσα να μίλαγε άραγε ο Ιησούς ; η γλώσσα την οποία έμαθε ως μητρική, είναι σίγουρα τα αραμαϊκά, μια παραλλαγή της συριακής. Όπως μαθαίνουμε και από τα ευαγγέλια, ήξερε να διαβάζει και να ερμηνεύει τις γραφές, δηλαδή ήξερε την εβραϊκή καλά. Μεγάλωσε στη γαλιλαία, στα βόρεια του σημερινού Ισραήλ, όπου ήταν γνωστή τότε ως η Γαλιλαία των Εθνών, καθώς πολλοί μη ισραηλίτες έμεναν εκεί. υπήρχαν και πολλές ελληνικές πόλεις, και από την εποχή του μεγαλέξανδρου και ισχυρό ελληνικό στοιχείο. είχε ακούσει την ελληνιστική κοινή, σίγουρα ήξερε ως ξυλουργός που ερχόνταν σε επαφή με κόσμο να την χρησιμοποιεί. Μπορούμε βάσιμα να υποθέσουμε πως για παράδειγμα η συζήτηση του Ιησού με τον Πιλάτο, ρωμαίο διοικητή της Ιερουσαλήμ, λίγο πριν τη σταύρωσή του έγινε στα ελληνικά.
    Αλλωστε την κυριαρχία της ελληνιστικής κοινής ως linqua franca εκείνη την εποχή τη μαρτυρούν τα ευαγγέλια, καθώς η επιγραφή στο Σταυρό που έδωσε εντολή ο Πιλάτος να γραφτεί, για να δείξει την αιτία σταύρωσης του Ιησού, ήταν γραμμένη στα Λατινικά, στα Εβραϊκά (εννοώντας μάλλον τη γλώσσα που μίλαγαν ως μητρική οι Εβραίοι) και στα Ελληνικά. Αλλωστε και από εξωχριστιανικές πηγές, όπως από λατίνους συγγραφείς, φαίνεται η κυριαρχία της ελληνικής γλώσσας την εποχή αυτή, καθώς οι Ρωμαίοι πολίτες ήξεραν μερικά ελληνικά, οι πλούσιοι ρωμαίοι μίλαγαν άπταιστα ελληνικά, καθώς είχαν έλληνες δασκάλους. η βιβλιοθήκη της αλεξάνδρειας είχε κατά βάση ελληνικά βιβλία, οι έμποροι, οι καλλιτέχνες, οι μορφωμένοι, μίλαγαν άνετα την ελληνιστική κοινή.
    Για αυτό και άλλωστε ονομάστηκε κοινή, γιατί έγινε η κοινή γλώσσα τόσο των ελλήνων, όσο και των περισσότερων λαών της ανατολικής μεσογείου.

  6. avatar OldBeast

    Η απόλυτη σημασία του τίποτα.

  7. avatar Atlantios

    Η πεποίθηση ότι οι θρησκείες των αλλόδοξων είναι ψεύτικες, με κάνει να υποψιάζομαι ότι ίσως και η δική μου θρησκεία να είναι ψεύτικη.
    Mark Twain, 1835-1910, Αμερικανός συγγραφέας

  8. avatar Atlantios

    Απ’ ό,τι μπορώ να θυμηθώ, δεν υπάρχει ούτε μια λέξη στα Ευαγγέλια που να επαινεί την ευφυΐα.
    Bertrand Russell, 1872-1970, Βρετανός φιλόσοφος

    1. avatar Μάρκος17

      Σεις λέγω είστε θεοί.

    2. avatar ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ

      Όπως δεν επαινεί την αρτιμέλεια και την ομορφιά που είναι φυσικά και κληρονομικά χαρακτηριστικά του ανθρώπου.

      1. avatar Atlantios

        Εύστοχο!

  9. avatar Atlantios

    Μου φαίνεται περίεργο που ο Θεός έμαθε Ελληνικά, όταν αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, και που δεν τα έμαθε καλύτερα.
    Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900, Γερμανός φιλόσοφος

    1. avatar Ψαροσουπα και βραστα λαχανικα

      Κατι μας ειπες τωρα
      Ψαροσουπα και βραστα λαχανικα, 2014 , Ελληνας φτωχος

    2. avatar Mihalis78

      Περίεργο να έγραψε κάτι τόσο απλοϊκά ανόητο ο Νίτσε, η λέξη μετάφραση δεν υπήρχε την εποχή του;
      Βέβαια το να το αναμασάς δεν σε κολακεύει ούτε εσένα.

    3. avatar ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ

      Μόνο που ο Χριστός ούτε συγγραφέας ήταν, ούτε έγραψε κάτι στα Ελληνικά ή σε άλλη γλώσσα.

  10. avatar Βασίλειος ο Β’

    Όταν κήρυττε μιλούσε Αρχαία Ελληνικά ώστε να τον καταλαβαίνουν όλοι όσοι τον άκουγαν αφού τότε όλοι οι Λαοί της Γης στα Αρχαία Ελληνικά συνενοούνταν.Στις προσωπικές του συζητήσεις με τους μαθητές μπορεί να μίλαγε και Αραμαικά την γλώσσα των Εβραίων της εποχής.

    1. avatar Δεινόσαυρος

      Βασιλάκη έχεις δίκιο. Όλοι οι γιδοβοσκοί της Παλαιστίνης 2000 χρόνια πριν μιλούσαν Αρχαία Ελληνικά.
      Αφού στον ελεύθερο χρόνο τους αντί να παίζουν φλογέρα, διάβαζαν Πλάτωνα από το πρωτότυπο, συνοδεία αυλών και λυρών.

      1. avatar G

        Οι Λαοί της Γης;;;;;;!!!!!!!! Σοβαρά;

    2. avatar Tixarpastos

      βασίλιε δεν υπάρχει περίπτωση να είσαι τόσο ανιστόρητος.......πραγματικά...μετά από αυτή την μπαρούφα είμαι σίγουρος πως είσαι τρολ δεν υπάρχει άλλη εξήγηση ..αν είναι ποτέ δυνατόν

      1. avatar Thanatos

        UFO TO ΑΠΟΚΛΕΙΕΙΣ;;;;; ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΕΡΙΠΑΤΙΤΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ.... ΠΡΩΗΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΔΑΦΝΙΟΥ ΤΗ ΣΚΕΦΤΗΚΕΣ;;;; ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΙΚΡΟΣ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ Η΄ ΜΟΝΟ ΜΙΚΡΟΝΟΪΚΟΣ;;;;

  11. avatar Neos

    @axs: «Το ζητούμενο ήταν τι έλεγε οχι τι μιλούσε ». Σωστά! Αλλά αυτό που ενοχλεί είναι ότι δεν έλεγε και τίποτα αξιόλογο. Τίποτα μπροστά στους Έλληνες Φιλοσόφους για αυτό και τους μισούσαν οι χριστιανοί. Και μην μου πείτε για τα περί αγάπης γιατί τότε το αγάπη δεν σήμαινε αυτό που σημαίνει σήμερα. Με καταγωγή από το «αγάν» στην εποχή του Τζεσουά σήμαινε να είστε κολλημένοι και όχι να αγαπιέστε. Βασικά τα είχε με τους Ρωμαίους. Επίσης συγκρίνετε πώς στάθηκε μπροστά στον θάνατο αυτός και πώς ο Σωκράτης. Ο ένας μυξόκλαιγε και ο άλλος στάθηκε αγέρωχος, όρθιος και κυρίως άφοβος. Έτσι δεν είναι οι θεοί όταν τους ξεπερνούν οι θνητοί.
    @Defender: Όντως πολύ σοφός. Για αυτό Απρίλιο μήνα περίμενε από τη συκιά να του έχει σύκα να φάει και επειδή το δέντρο δεν είχε το καταράστηκε από την τσαντίλα που δεν του ικανοποίησε την πείνα του. Από τα μπατζάκια του έτρεχε η σοφία. Αυτά είναι για παιδιά και γριούλες. Υπάρχει και άλλη μία πιθανότητα που ξέχασες. Να είσαι ευκολόπιστος.

    1. avatar connos

      Νέος επιδεί είσαι νεος προφανώς να ξέρεις ότι ο Ιησούς όταν πέθαινε ταυτόχρονα έδινε συγχώρεση στους ανθρώπους που τον θανατώνανε. Τώρα εάν αυτό δεν είναι "αντρίκιο" τότε τι είναι. Αλήθεια τη νομίζεις ότι σήμαινε η λέξη "αγάπη" στην αρχαία Ελληνική;;; Μα τα σκέφτεσαι αυτά που λες; Δώσε μου ερμηνεία στο "Αγαπάτε τους εχθρούς σας!"ή στο "Αγαπάτε αλλήλους όπως εγώ σας αγάπησα"! ή "Μεγαλυτέρα αγάπη δεν υπάρχει από το να δώσει κάποιος την ζωή του για τους φίλους του". Όσον αφορά την συκιά (ώ μεγάλε φίλε της σοφίας) έδωσε μάθημα στους μαθητές του σε εκείνη την δεδομένη στιγμή. Με την κίνηση αυτή τους δίδασκε ότι όποια και αν είναι η εποχή πρέπει να έχουν καρπό (αγάπη, συγχωρετικότητα, σπλαχνα κλπ) Δηλαδή ότι και να συμβαίνει στη ζωή σου, ακόμα και άν όλα πάνε στραβά ώστε έχεις τα χάλια σου (εκτός εποχής), εσύ να προσπαθείς να είσαι αγαθός και αγαπητικός κτλπ γιατί αλλιώς θα μαραζώσεις. Ίσως δεν είναι αρκετά πολιτικαλυ κορρεκτ για σένα που ξέρανε την συκιά αλλά οι άνθρωποι της εποχής δεν είχαν πρόβλημα.
      Και νέος μία ακόμα συμβουλή.... μην είσαι τόσο σίγουρος για τις αρλούμπες που βρίσκεις στο ίντερνετ. Θες να μάθεις για τον Χριστιανισμό; Ρώτα κάποιον που ξέρει, όπως και άμα θες να μάθεις για τους φιλόσοφους θα τους διαβάσεις και θα συμβουλευτείς έναν καθηγητή. Και πάντα να έχεις ανοικτό μυαλό.

      1. avatar Nicholas

        connos, μην το σκαλίζεις,,,δεν σε συμφέρει!
        Μην γίνεσαι τόσο προκλητικός με το να συγκρίνεις την Ελληνική φιλοσοφία με την Ιουδαϊκή, γιατί εκτός των άλλων εκτίθεσαι άσχημα!
        Ίσως διαβάσει τα σχόλια σου και κάποιος που έχει διαβάσει Παυσανία τα «Φωκικά» και ξέρει ότι οι άθλιοι, έκαναν έναν κακέκτυπο των Δελφικών παραγγελμάτων και το λανάρισαν σαν τις θεόσταλτες Δέκα Εντολές!
        Ίσως επίσης ξέρει για το τι κουμάσια ήταν πολλοί Άγιοι και Προφήτες της Χριστιανικής θρησκείας... πάρε για παράδειγμα τον Προφήτη Ηλεία...που είχε δολοφονήσει 450 ιερείς του Βάαλ με τα χεράκια του! Άσε που ίσως ξέρει πως το όνομα Ηλίας αποτελεί ελληνική μεταφορά του αντίστοιχου εβραϊκού ονόματος Ελιγιαχού (ΠάΩΤΥ), το οποίο σημαίνει «Ο Θεός μου είναι ο Ιεχωβά» ή «Ο Ιεχωβά Είναι Θεός».
        Επίσης μια απορία θα μου λύσεις?
        Τι στο καλό θέλει ο γιος της Ρέας και του Κρόνου στα Ιουδαϊκά κείμενα? Για τον Αδη μιλάω που τον αναφέρουν και τα χριστιανικά ευαγγέλια!
        Ε? Από που και ως πού? Και εκεί αντιγραφή?
        Άσε τα ¨φιλελληνικά" αισθήματα που πάντοτε έτρεφε ο χριστιανισμός!
        “Τους γουν δυσεβείς και αλάστορας Ελληνιστάς και πυρί και σιδήρω και ύδατι και πάσι τρόποις εξαγάγετε της παρούσης ζωής! Ράβδιζε, είργε (φυλάκιζε), είτα γλώσσαν αφαίρει, είτα χείραν απέτεμνε, και -αν και ούτω μένη κακός-, θαλάττης πέμπε βυθώ”
        Γεννάδιος Σχολάριος (ο γνωστός…)
        Γι αυτό σου λέω ασχολήσου με ότι άλλο θες αλλά μην αγγίζεις την Ελληνική φιλοσοφία!

        1. avatar connos

          Νικόλα, μην το σκαλίζεις σου είναι ασύμφορο. Τι σχέση έχουν τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα με τις 10 Εβραϊκές εντολές. Μήπως στα δελφικά παραγγέλματα απαγορεύεται η κατασκευή ειδώλων; Η μήπως οι Αρχαίοι Έλληνες κρατάγανε το Σάββατο και έπρεπε να λατρεύουν μόνο τον Γιαχβέ; ή μήπως στα Παραγγέλματα εγήρετε πουθενά το θέμα της μοιχίας; Μετά μιλάς για τους Εβραίου Προφήτες και ρωτάς τι? Ναι το όνομά του στα Εβραικά σημαίνει "Ο Ιεχωβά είναι Θεός μου" και? Δεν καταλαβαίνω; Το ότι ο Ηλίας έσφαξε 450 προφήτες του Βαάλ σε ενοχλεί; Εδώ οι Θεοί του Ολύμπου βιάζανε, αρπάζανε, αδικούσαν, σκοτώνανε και δεν νομίζω να ήταν κανένας πιστός στη σύντροφό του. Τι θες να πεις; Άλλος ο κόσμος τότε και για τους Έλληνες και για τους Εβραίους σε σχέση με σήμερα.
          Μιλάς για τον Άδη ο οποίος αναφαίρετε στο Βιβλίο της Αποκάλυψης φαντάζομαι. Βιβλίο γραμμένο στην Ελληνική γλώσσα η οποία τραβάει ορολογίες από τη μετάφραση της Παλαιάς Διαθήκης των Εβδομήκοντα στην Αλεξάνδρεια το 200 πχ. Οι οποίο στην θέση της Εβραϊκής λέξης Σεολ που σημαίνει "τάφος", "λάκος", "τόπος των νεκρών" βάλανε την Ελληνική λέξη Άδης. Ναι... είναι συνωμοσία. Μα βλέπεις ότι είσαι φουλ στη μπουρδολογία;
          Επίσης θα αγγίζω ότι θέλω, θα ρωτάω ότι θέλω και θα ερευνώ ότι θέλω. Και το συστήνω σε όλους, Μελέτησε όσο μπορείς.Τώρα, εάν εσύ θεωρείς ότι οι άνθρωποι πρέπει να μην αγγίζουν την Ελληνική φιλοσοφία τότε είσαι άφρον όσο δεν πάει.
          Τέλος... "Λέγε ειδώς" Γιατί προφανώς δεν το κάνεις

    2. avatar Βασίλειος ο Β’

      Ο Σωκράτης εκτελέστηκε με κώνειο χωρίς βασανιστήρια.Παρόντες ήταν οι μαθητές του και οι φίλοι του με τους οποίους έκανε ευχαριστή φιλοσοφική κουβεντούλα.Τον Ιησού τον έγδερναν με φραγγέλιο τρείς μέρες οι Ρωμαίοι σε σημείο που να φαίνονται τα κόκκαλα της πλάτης του και μετά τον σταύρωσαν αφήνοντας τον να αργοπεθαίνει για ώρες πάνω στον Σταυρό.Δεν είναι όλες οι εκτελέσεις το ίδιο επίπονες Νέος.

      1. avatar Tixarpastos

        ναι μπράβο ο πόνος στην εκτέλεση έχει σημασία όχι η ίδια η εκτέλεση...άξιος !!

      2. avatar Neos

        Αυτό που το βρήκες; Και επιπλέον, αφού ήταν θεός όλα αυτά που λες δεν έχουν σημασία. Πονούσε ο άφθαρτος; Πρόκειται περί φάρσας. Εκτός και αν δεν ήταν θεός, οπότε έχεις απόλυτο δίκιο. Και το «μυξόκλαιγε» αναφέρεται στη συμπεριφορά του πριν τα γεγονότα που αναφέρεις.

  12. avatar Defender

    Γιατι ο Χριστός δεν θα μπορουσε να έιναι φανταστικό πρόσωπο; Επειδη για να έιναι φανταστικό πρόσωπο θα πρέπει να ξεπεραστούν δυο αξεπέραστα προβλήματα: 1) το πρόσωπο του Ιησού Χριστού και 2) οι απόστολοι. Για να γίνω πιο σαφής: Σε σχέση με το 1): Ακόμα και οι ποιο ευφάνταστοι και ταλαντούχοι συγγράφεις δεν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν το πρόσωπο και τον χαρακτήρα του Ιησού Χριστού με όλα τα λόγια σοφίας (π.χ. επί του όρους ομιλία) που είπε. Απόδειξη ότι πριν και μετά από αυτόν κανένα λογοτεχνικό βιβλίο δεν παρουσίασε παρόμοιο πρόσωπο η χαρακτήρα. Άρα το ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν αποκύημα φαντασίας το ξεχνάμε καθως δεν είναι δυνατόν άνθρωποι να συλλάβουν στο μυαλό τους τέτοια προσωπικοτητα. 2) οι απόστολοι όταν σταυρώθηκε ο Χριστός τους βρίσκουμε δειλούς, φοβισμένους να έχουν κρυφτεί σε ένα σπίτι στην Ιερουσαλήμ. Η πίστη τους είχε κλονιστεί και περνούσαν από το μυαλό τους σκέψεις όπως: «βρε λες όλα να ήταν ένα ψέμα και να μην ήταν ο Χριστός ο γιος του Θεού όπως έλεγε;». ‘Όμως μετά από λίγες μονο ημερεςτους βλέπουμε να μεταμορφώνονται σε θαρραλέους άντρες που κυρητταν την ανασταση του Χριστου παντου και εφτασαν στο σημείο να δώσουν πρόθυμα την ζωή τους αντι να τον απαρνηθουν. Και το ερώτημα είναι: τι είναι αυτό που τους άλλαξε, και από εκεί που ήταν φοβισμένοι και κρύβονταν, έγιναν θαρραλέοι άντρες που πέθαναν μαρτυρικά για την πίστη τους; Η απάντηση μπορεί να είναι μόνο μια: είδαν τον Χριστό αναστημένο. Όταν τον είδαν αναστημένο πείστηκαν περά κάθε αμφιβολίας ότι ήταν Θεός και επίσης ότι η αιώνια ζωή που τους είχε υποσχεθεί δεν ήταν παραμύθι αλλά πραγματικότητα. Έτσι μετά δεν τους φόβιζε τίποτα, ούτε ο ίδιος ο θάνατος.

  13. avatar Defender

    Υπάρχουν 3 πιθανότητες για οποιονδήποτε ισχυρίζεται ότι είναι ο "υιός του θεού" : 1) Η είναι τρελός. 2) η είναι μεγάλος ψεύτης η 3) είναι όντως ο γιος του θεού. Ας εξετάσουμε τις πιθανότητες αυτές μια προς μια σε σχέση με τον Ιησού Χριστό:
    1)Ήταν τρελός; Δεν θα μπορούσε να ήταν τρελός αφού αυτά που είπε και έκανε ήταν τόσο σοφά που ακόμη και μέχρι σήμερα με το παράδειγμα και τα λόγια του επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους. Μέχρι και σήμερα στην καθημερινή μας ομιλία χρησιμοποιούμε πολλές από τις γνωστές διδασκαλίες του Ιησού Χριστού. Όπως: «Γύρισε και το άλλο μάγουλο», «Ας μην ξέρει το αριστερό σου χέρι τι κάνει το δεξί», «Μην κρίνετε για να μην κριθείτε», «Πρέπει να αγαπάς τον πλησίον σου, όπως τον εαυτό σου», «Τα του Καίσαρος το Κάισαρι.» «όποιος πιάσει μαχαίρι από μαχαίρι θα πεθάνει», «Αγαπάτε αλλήλους». Άρα δεν θα μπορούσε να είναι τρελός ενας άνθρωπος που είπε τόσο σοφά λόγια.
    2)Ήταν μεγάλος ψεύτης; Ας υποθέσουμε ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν ο μεγαλυτερος ψεύτης που εζησε ποτε και κατάφερε να παροδηγήσει εκατομμυρια ανθρώπους. Τότε την στιγμή που θα βρισκόταν μπροστά στον θάνατο θα έλεγε την αλήθεια. Κανένας άνθρωπος με σώας τας φρενας δεν πεθαίνει για κάτι που ξέρει ο ιδιος ότι είναι ψέμα. Μόλις τον έπιαναν οι Ρωμαίοι θα έλεγε: «εντάξει παιδιά , ωραία η πλάκα όσο κράτησε αλλά δεν είμαι ο γιος του θεού αφήστε με να φύγω τώρα.» Όμως ο Ιησούς μέχρι το τέλος έμεινε πιστός σε αυτό που έλεγε ότι ήταν.
    Άρα, αφού δεν ήταν τρελός και δεν ήταν ψεύτης μένει μόνο η 3 πιθανότητα: ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν όντως ο Γιος του Θεού.

    1. avatar Forscience

      Μην ξεχνάς διδασκαλίες όπως το ότι οι γυναίκες είναι κατώτερες και πρέπει να υποτάσσονται στον άντρα και το ότι οι σκλάβοι πρέπει να τιμωρούνται ακόμα και από αμέλεια,σοφά λόγια ενός σοφού και σώας τας φρένας ανθρώπου.Για να μην μιλήσω για τον πανάγαθο Θεό πού σκότωσε αθώα βρέφη και πού έστειλε αρκούδες να σκοτώσουν κάτι παιδιά πού κορόιδευαν τον προφήτη Ελισαίο.πώς γίνεται ακόμα το 2014 άνθρωποι να πιστεύουν τέτοιες απάνθρωπες ανοησίες πού γράφτηκαν από παλαβούς

    2. avatar Lousy Lou

      Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και για κάθε προφήτη οποιασδήποτε θρησκείας.Το ότι υπήρξε είναι γεγονός,όπως αποδεδειγμένα υπήρξαν και ο Βούδας και ο Μωάμεθ και πολλοί άλλοι...Όμως το ότι υπήρξαν δεν τους κάνει αυτομάτως θεούς.Και σχετικά με το πρώτο,λοιπόν και ο Lincoln και ο Poe και ο Newton ήταν τρελοί όμως επίσης και πανέξυπνοι και σοφότατοι ταυτόχρονα οπότε το νούμερο 1 δεν πολυστέκει

      1. avatar Κι η αλλη πλευρα

        Λούσυ, γεια καταρχήν 1 . είναι λάθος να μιλάμε για τρέλα γενικά μιλάμε για 'εμμονές ιδέες" από της οποίες κατατρεχονταν σπουδαίες προσωπικότητες... Βʹ. για μένα το πιο σημαντικό πρόβλημα με τον Ιησού είναι ΌΛΑ αυτά που γνωρίζουμε για το είπε και έπραξε δεν τα έγραψε ο ίδιος... Γράφηκαν πολύ αργότερα και τα χειρόγραφα πέρασαν από μεγάλο κόσκινο και παραποίηση...

  14. avatar Defender

    Η Αγ. Γραφή έχει ιστορικές αναφορές τις εποχής του Ιησού που έχουν αποδειχτεί σωστές και έχουν γίνει δέκτες από τους ιστορικούς. Αλλά επειδή την Αγ. Γραφή καποιοι απο εσας δεν την δεχεστε, να σας πω ότι ο Ιώσηπος και ο Τάκιτος που έζησαν τον πρώτο αιώνα και δεν ήταν Χριστιανοί ανάφεραν τον Χριστό. Συγκεκριμένα ο Ιώσηπος κάνει λόγο για το λιθοβολισμό του «Ιακώβου, αδελφού του Ιησού του λεγόμενου Χριστού» (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία, Κ΄, 200 [ix, 1]). Ο Τάκιτος έγραψε: «Ο Κρίστους από τον οποίο προήλθε το όνομα Χριστιανός, υπέστη την εσχάτη των ποινών επί αυτοκράτορος Τιβερίου από έναν από τους επιτρόπους μας, τον Πόντιο Πιλάτο».—Χρονικά (Annales), XV, 44. Επίσης σχετικά με τις ιστορικές αναφορές στον Ιησού από μη Χριστιανούς της αρχαιότητας, η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάννικα λεει : «Αυτές οι ανεξάρτητες αναφορές αποδεικνύουν ότι στα αρχαία χρόνια, ακόμα και οι αντίπαλοι του χριστιανισμού δεν αμφέβαλαν ποτέ για την ιστορικότητα του Ιησού, η οποία αμφισβητήθηκε, για πρώτη φορά, και μάλιστα με βάση ανεπαρκή στοιχεία, στα τέλη του 18ου, καθ’ όλον τον 19ο και στις αρχές του 20ού αιώνα».—Τόμ. 61, σ. 335. Τέλος η εφημερίδα The Wall Street Journal δήλωσε: «Οι περισσότεροι λόγιοι, εξαιρουμένου του αθεϊστή που θα συναντήσουμε εδώ και εκεί, έχουν ήδη αποδεχτεί τον Ιησού από τη Ναζαρέτ ως ιστορικό πρόσωπο». Συνεπώς ο Ιησούς Χριστός ήταν ένα υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο.

    1. avatar ΑΚΗΣ

      Ο Ιώσηπος δυστυχώς δεν είναι ιστορικός αλλά είχε σχέση με την εκκλησία και δεν θεωρείται αντικειμενικός και αξιόπιστος. Οταν πήγαινα σχολείο είχανε γιαυτό τον λόγο διαμάχη ο ιστορικός μας με τον θεολόγο μας. Ο Ιστορικός μας έλεγε "δεν θέλω να κλονίσω την πίστη σας, αλλά ο Ιώσηπος τον οποίον επικαλείται ο θελόγος σας δεν είναι ιστορικός, κατα συνέπειαν είναι προκατειλλημένος στο θέμα Ιησούς Χριστός." Προσωπικά δεν παίρνω θέση γιατί δεν έχω τις γνώσεις, αλλά μετά απο χρόνια μου θύμισες τον Ιώσηπο των παιδικών μου χρόνων. Πάντως ωραία η αναλυσή σου και σωστή η αντιπαράθεση εδώ μέσα με ιστορικές πηγές, και όχι με βρισιές και αφορισμούς, κάτι που συνηθίζεται σε αυτή την ιστοσελίδα...

    2. avatar connos

      ΌΟΟΟΟΧχχχχιιιι Defender ! Αφού έχουμε δει ένα βιντεάκη στο γιου τιουμπ που μας λεει ότι δεν υπήρχε! Και έχει και ωραία μουσική μυστηρίου μάλιστα. μμπππρρρρρ

  15. avatar glafkos

    Μιας και το θέμα έφυγε από το γλωσσικό και το πήγατε και λίγο βαθύτερα, να σημειώσω κι εγώ με την σειρά μου πως το κυρίως μήνυμα του χριστιανισμού, δηλαδή το στρέψε και το άλλο μάγουλο, ανήκει ακόμα στην σφαίρα του υποθετικού σε μια ιδανικών συνθηκών ουτοπία. Το διδάσκουμε στα παιδιά μας ως κάτι που είπε ο Χριστός αλλά είναι έλα μωρέ τώρα ναι μεν αλλά να 'χαμε να λέγαμε το θέμα είναι να τους φάμε πρώτοι και χωρίς μάρτυρες.
    Άλλες παράλληλες διδαχές του χριστιανισμού, σαφώς εφαρμόζονται ή τέλος πάντων προσπαθούμε τουλάχιστον, αλλά το πραγματικά νέο και ανατρεπτικό, το πραγματικά Θεανθρώπινο αυτό μήνυμα, μάς αφήνει να χαμογελάμε ονειροπόλα και αμήχανα με την αφέλεια του Διδασκάλου.

  16. avatar Μίχας Νικολολιάκος

    ΜΙΑ ΠΟΥ Τ' ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ, ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΗ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ;

  17. avatar ArisPs

    Είναι γνωστό ότι ο Ιησούς μιλούσε Σουαχίλι και ήταν μαύρος

  18. avatar Ομηρος ομηρόπουλος

    ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΙΖΕΙ ?? ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑ ΑΡΑΜΑΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ , ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΔΗΛΩΝΕΙ , ΑΣΕ ΠΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΤΑΝ ΤΑ "ΑΓΓΛΙΚΑ" ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΩΝΕΣ ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΓΝΩΣΤΗ !! ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ

  19. avatar andrew

    Αρχαία Ελληνικά.

  20. avatar Κι η αλλη πλευρα

    εγώ θα προτιμούσα αυτό το κτήνος ο Νετανιάχου να μην πιάνει καν στο στόμα του τον Ιησού...!!

    1. avatar Geralt Of Rivia

      Άμα το σκεφτείς καλύτερα, θα συνειδητοποιήσεις πως αυτός έχει περισσότερη σχέση με τον Ιησού από ότι έχεις εσύ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει