Πώς μας άλλαξε ο κορονοϊός, τι δείχνει έρευνα σε έξι χώρες

Ενίσχυσε την ενασχόληση με θέματα της κοινότητας αλλά και τον εθνικισμό


ΚΟΣΜΟΣ
21:48
11/06/2020
Πώς μας άλλαξε ο κορονοϊός, τι δείχνει έρευνα σε έξι χώρες
3
loading

Αλλαγές απόψεων που θα χρειάζονταν χρόνια για να διαμορφωθούν προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η έρευνα που διενεργήθηκε σε έξι χώρες αποκαλύπτει ότι η πανδημία οδήγησε περισσότερους ανθρώπους στο να θέλουν να εργαστούν για οργανισμούς με έργο τους την βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών, είπαν οι ερευνητές.

«Οι άνθρωποι είναι όλο και περισσότερο ενήμεροι για το τι συμβαίνει στην κοινότητά τους και επίσης γίνονται πιο επικριτικοί ως προς αυτό» λέει ο Μάρτιν Λάμπερτ, συνιδρυτής του ολλανδικού ερευνητικού ινστιτούτου Glocalities.

«Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες σήμερα για αλλαγή επειδή σε περιόδους κρίσης, τα πράγματα γίνονται πιο ρευστά και οι αλλαγές μπορούν να συμβούν πολύ γρηγορότερα» δήλωσε ο ίδιος στο Ίδρυμα Thomson Reuters.

Η έκθεση για τις τάσεις στην διάρκεια της πανδημίας βασίστηκε σε δύο δημοσκοπήσεις για τις απόψεις 4.271 πολιτών σε έξι χώρες -η πρώτη διεξήχθη πριν από την κρίση και η δεύτερη όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σε όλον τον κόσμο βρίσκονταν σε καραντίνα, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ.

Ο αριθμός εκείνων που απάντησαν ότι έχουν εμπλακεί ενεργά στις κοινότητές τους σημείωσε αύξηση 10% στην Ιταλία, 9% στις ΗΠΑ, την Βρετανία και την Ολλανδία και 6% στην Νότια Κορέα, ενώ παρέμεινε σταθερός στην Βραζιλία.

«Είναι μια ισχυρή τάση. Συνήθως παρατηρούμε αλλαγές στην διάρκεια πολλών ετών» είπε ο Λάμπερτ.

Αντιμέτωποι με μια κοινή υγειονομική απειλή και έχοντας αποκοπεί από την υπόλοιπη κοινωνία εξαιτίας της παγκόσμιας καραντίνας οι άνθρωποι επικεντρώθηκαν περισσότερο στα άμεσα δίκτυά τους και σε εκείνους που είναι κοντά τους, εξήγησε ο ίδιος.

«Οι άνθρωποι θέλουν να συμβάλλουν και ενδιαφέρονται περισσότερο για την κοινωνική βελτίωση. Γίνονται λίγο λιγότερο εγωιστές».

Ωστόσο, από την έρευνα προκύπτει ότι η πανδημία οδήγησε στην «συρρίκνωση» των ζωών και σε μια τάση ενδοσκόπησης ενισχύοντας μια ροπή προς τον εθνικισμό που ήταν ορατή και πριν από την υγειονομική κρίση.

Η δυσπιστία προς τους τρίτους αυξήθηκε και η ανεκτικότητα προς διαφορετικές φιλοσοφίες μειώθηκε. Η εμπιστοσύνη προς τις εθνικές κυβερνήσεις αυξήθηκε, ενώ οι πολίτες έχασαν την εμπιστοσύνη τους προς τους διεθνείς οργανισμούς.

Αλλά σύμφωνα με τον Λάμπερτ, η μειούμενη δεκτικότητα και ο διεθνισμός έχουν οδηγήσει σε μια απώθηση όσων είναι περισσότερο διεθνιστές ή υποστηρικτές της ισότητας και της ισονομίας «δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος» για κοινωνικά ακτιβιστικά κινήματα όπως το Οι ζωές των μαύρων μετράνε (Black Lives Matter), όπως τονίζει το ΑΜΠΕ.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε πριν από την έναρξη των αντιρατσιστικών διαδηλώσεων σε όλον τον κόσμο που προκλήθηκαν από τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ στην Μινεάπολις στην διάρκεια της βίαιης σύλληψής του από έναν λευκό αστυνομικό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης και μια μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην επιστήμη.

«Έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο επικρίσεων από τους πολίτες έναντι των ειδικών και έπειτα από την προώθηση 'εναλλακτικών γεγονότων', η επιστήμη και η παιδεία εν γένει, ανακτούν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων επειδή οι ζωές μας εξαρτώνται από αυτές», εξηγεί ο Λάμπερτ. «Ζούμε σε μια εποχή που απαιτεί περισσότερη διαφάνεια και ειλικρίνεια».

Δύο στους πέντε ερωτηθέντες στην Βραζιλία και το ένα τρίτο των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ εκτιμούν ότι οι κυβερνήσεις τους ήταν ανειλικρινείς απέναντί τους σχετικά με την πανδημία

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Κωσταντίνα Κοτοπ.

    Eίναι τέτοια η κρίση που έχουμε ανάγκη και τα τοπικά προϊόντα κα Αμαρυσια, αλλά και τις μεγάλες διεθνείς εταιρίες πουχουν εργοστάσια στην Ελλάδα. Ψωνίζουμε προΪόντα εταιριών που δίνουν τις πιο πολλές δουλιές, μας αρεσει δεν μας αρεσει η Αμστελ και η Χαινεκεν παραγονται στην χωρα μας με 100% ελληνικό κριθάρι.

  2. avatar Αμαρυσία Κουμπ.

    Διαφωνώ κάθετα με το ρεπορταζ. Η χωρα μας παράγει και θα έπρεπε εμείς ως καταναλωτές να στηρίζουμε τα δικα μας προιοντα και οχι των πολυεθνικων, πως αλλιως θα δυναμώσει η οικονομία της χωρας μας ; Πίνουμε Βεργίνα , ΕΖΑ. Όχι Χάινεκεν,Amstel, Φιξ, Μύθο.

  3. avatar χαχολοσ

    ζουμε σε ενα κοσμο που η ειλικρινια ειναι αγνωστη λεξη και οποιοσ ψαχνει για περισσοτερη διαφανεια τον τρωει η μαρμαγκα (βλεπε ποσοι δημοσιογραφοι δολοφονουνται, ακομα και στην ανθρωποκεντρικη ευρωπη). ο εθνικισμοσ ανεβαζει τα ποσοστα του γιατι ο ελληνασ ειναι σαφωσ ανωτεροσ απο τουσ κουτοφραγκουσ και τα χαζοαμερικανακια, οι βρετανοι καλυτεροι απο τουσ ιρλανδουσ, οι σουηδοι πιο εξυπνοι απο τουσ χαζουσ δανουσ και οι ρωσοι ανωτεροι απο τουσ χαχολουσ ουκρανουσ. .... σαν να βρισκομαστε στο 1930, 9 χρονια πριν το μεγαλο μπαμ...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει