Μια από τις πιο άβολες και αγχογόνες στιγμές του επαγγελματικού στίβου είναι όταν σου ζητά κάτι το αφεντικό σου κι εσύ δεν έχεις ιδέα τι στο καλό θέλει από σένα!

Μπορείς να ζητήσεις διευκρινίσεις, μπορείς να κάνεις του κεφαλιού σου ή ό,τι άλλο σκεφτείς, μόνο που δεν βγάζουν όλοι οι δρόμοι σε θετικό αποτέλεσμα.

Αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι μια στρατηγική αναδίπλωση, όπως τονίζει ο John Heggestuen, αντιπρόεδρος έρευνας στο Business Insider Intelligence, το αναλυτικό εργαλείο του περιοδικού Business Insider για την αγορά. Ο Heggestuen έχει στον έλεγχό του μια ομάδα 20 αναλυτών και ερευνητών σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο και έχει εμπειρία με τέτοιες καταστάσεις. Και από τα δύο μετερίζια μάλιστα.

«Ακόμα και οι καλύτεροι διευθυντές δεν είναι σαφείς κάποιες φορές», εξηγεί, «αν κατανοήσεις τη δυσκολία της δουλειάς τους, αυτό θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τα αρνητικά συναισθήματα και να επικεντρωθείς στην κατεύθυνση εξεύρεσης μιας λύσης για το πρόβλημα».

Και μια πλάγια τελικά ερώτηση ίσως ξεδιαλύνει το ομιχλώδες τοπίο: «Ρώτα τον ‘‘ποια θα ήταν η επιτυχία για αυτό το project;’’». Πρόκειται περί δαιμόνιας ερώτησης, μας λέει, γιατί έχει να κάνει με τη συνολική επιτυχία του έργου και όχι με την προσωπική απόδοση κάποιου.

Αν και πάλι δεν ξεκαθαριστούν τα πράγματα, συνέχισε τις πλάγιες ερωτήσεις: «Ρώτα τον ‘‘ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί δείκτες επιτυχίας;’’». Αν το αφεντικό δεν έχει και πάλι ιδέα, ίσως γιατί δεν έχει επεξεργαστεί πλήρως την κατάσταση, τότε βοήθησέ τον να διαχειριστεί την κατάσταση. «Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για σένα να δείξεις τις ικανότητές σου. Βοήθα τον μάνατζερ να ορίσει την επιτυχία»…