Ογδόντα αστυφύλακες επιστρατεύτηκαν, στη Ρώμη, για να κοινοποιήσουν την επίσημη «έξωση στους κομπάρσους» οι οποίοι ντυμένοι ρωμαίοι λεγεωνάριοι, συνηθίζουν να περνούν την ημέρα τους μπροστά από το Κολοσσαίο και φωτογραφίζονται με τους τουρίστες.

Οι αστυφύλακες της Αιώνιας Πόλης υπενθύμισαν στους πενήντα, περίπου, σύγχρονους λεγεωνάριους ότι δεν διαθέτουν άδεια άσκησης επαγγέλματος και ότι, ουσιαστικά, είναι παράνομοι.

Μια «επιχείρηση-σκούπα», συμπίπτει με το Πάσχα τον Καθολικών (την ερχόμενη Κυριακή) και την τελετή περιφοράς του Σταυρού, Via Crucis, που πρόκειται να πραγματοποιηθεί, όπως κάθε χρόνο, το βράδυ της Παρασκευής, στο Κολοσσαίο, με την συμμετοχή του πάπα Βενέδικτου.

Η απόφαση ελήφθη από την έφορο αρχαιοτήτων της Ρώμης, Μαριαροζάρια Μπαρμπέρα, η οποία, σε επιστολή της προς τον δήμαρχο της ιταλικής πρωτεύουσας, Τζάνι Αλεμάνο, τονίζει ότι «είναι ασύλληπτο η περιοχή γύρω από το Κολοσσαίο να είναι τόσο υποβαθμισμένη» με αναφορά και στους πλανόδιους πωλητές τουριστικών αναμνηστικών.

Οι αστυφύλακες ζήτησαν τα στοιχεία των «λεγεωνάριων» και των «μονομάχων» και τους παρέδωσαν επιστολή με την οποία τους απαγορεύεται να βρίσκονται στην περιοχή και να ζητούν χρήματα από τους τουρίστες για αναμνηστικές φωτογραφίες.

Πολλοί όμως από τους υποτιθέμενους απόγονους των ρωμαίων στρατιωτών και των σκλάβων που μάχονταν μέσα στο Κολοσσαίο, το αμφιθέατρο Φλάβιο, αντέδρασαν αρνητικά, και, ενώπιον των δημοσιογράφων, δήλωσαν ότι «μετά το Καθολικό Πάσχα, θα επιστρέψουν στον τόπο εργασίας τους, διότι υπάρχει οικονομική κρίση και με την δουλειά τους βοηθούν τις οικογένειές τους να επιβιώσουν, χωρίς να κάνουν κακό σε κανέναν».

Ο γηραιότερος, μάλιστα των «Legionari Romani», εβδομήντα ετών, σε έκκλησή του προς τους δημοσιογράφους, αναφέρει ότι πριν δεκαπέντε χρόνια τους είχε δοθεί μια προσωρινή άδεια που, στην συνέχεια, έπαψε να ισχύει, χωρίς, όμως, να διευκρινισθεί η αιτία.

Κάποιοι από τους «κομπάρσους της αρχαιότητας», μάλιστα, πρόκειται να επιχειρήσουν να βγουν από το σπίτι και να μεταβούν στον χώρο εργασίας τους, ντυμένοι, με την στολή τους, υποστηρίζοντας ότι αυτή είναι η κανονική τους ένδυση και ότι δεν υπάρχει κάποια οικονομική υστεροβουλία.