Εντυπωσιακές δημιουργίες της σχεδιάστριας που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο σύγχρονο design

Μοναδικά έργα της βραβευμένης Ζάχα Χαντίντ


ΚΟΣΜΟΣ
22:49
31/03/2016
Εντυπωσιακές δημιουργίες της σχεδιάστριας που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο σύγχρονο design
2
loading

Φτωχότερος είναι από σήμερα ο κόσμος της αρχιτεκτονικής, καθώς την Πέμπτη «έφυγε» από τη ζωή η διεθνούς φήμης αρχιτεκτόνισσα Ζάχα Χαντίντ.

Η ιρακινοβρετανή Χαντίντ, που το 2004 είχε τιμηθεί με το Βραβείο Πρίτσκερ, το «Νόμπελ» των αρχιτεκτόνων, στα 65 χρόνια της ζωής της σχεδίασε μοναδικά κτίρια σε ολόκληρο τον κόσμο, οικιακά αντικείμενα, αλλά και γιοτ!

Βασική εκπρόσωπος της σχολής της αποδόμησης, η Χαντίντ είχε σχεδιάσει και το Κέντρο Υγρού Στίβου που χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012, καθώς επίσης και το μουσείο MAXXI της Ρώμης, το Κέντρο Χαϊντάρ Αλίγιεφ στο Μπακού και συγκροτήματα κατοικιών στο Μανχάταν και τη Σιγκαπούρη.

Η Χαντίντ γεννήθηκε στη Βαγδάτη το 1950 και σπούδασε μαθηματικά στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού. Συνέχισε τις σπουδές της στη Σχολή Αρχιτεκτονικής της Αρχιτεκτονικής Εταιρείας του Λονδίνου, απ' όπου πήρε το πτυχίο της το 1977. Δύο χρόνια αργότερα ίδρυσε το δικό της αρχιτεκτονικό γραφείο, έργα του οποίου ήταν οι όπερες της Καντόνας και του Κάρντιφ καθώς και η ράμπα απογείωσης του άλματος με σκι στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας.

Μετά την πισίνα των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, η Χαντίντ επρόκειτο να αναλάβει την κατασκευή του Ολυμπιακού Σταδίου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το 2020 αλλά το σχέδιό της κρίθηκε πολύ ακριβό και εγκαταλείφθηκε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση από το αρχιτεκτονικό γραφείο της Χαντίντ από το Λονδίνο, η 65χρονη έπασχε από βρογχίτιδα και είχε εισαχθεί για νοσηλεία σε νοσοκομείο του Μαϊάμι στις αρχές της εβδομάδας. Ωστόσο, η καρδιά της την πρόδωσε και τελικά κατέληξε σε ηλικία 65 ετών.

Δείτε μοναδικές δημιουργίες της Ζάχα Χαντίντ, τόσο κτίρια που στολίζουν διάφορες πόλεις, όσο κι έργα της που παρουσιάστηκαν σε εκθέσεις ανά τον κόσμο ή απλά έμειναν στη μορφή concept...design33 design1 design2 design3design20 design4 design5 design6 design8 design9 design10 design11 design13 design14 design15 design16 design17 design18 design19 design21design7 design22 design23 design25 design26design12design24 design27design32 design28 design29 design31 design30 design34 design35 design36 design37 design38 design39 design40 design41 design42 design43 design44 design45 design46

zaha3
Η Ζάχα Χαντίντ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar ΑΦου

    Κάποιος θα έπρεπε δηλαδή να πει στον Καβάφη , στο κενό της σελίδας όπου έγραψε το "ιδανικές φωνές και αγαπημένες... " να στριμώξει και καμιά συνταγή μαγειρικής να βρίσκεται για να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη η σελίδα χαρτιού? Τέχνη είναι και η μαγειρική...
    Με συγκατάβαση

  2. avatar αχ λουλιτσα

    Δε θυμαμαι αλλη φορα ναχες κρατησει το ιδιο θεμα 2 μερες μπηστ.
    φανταζομαι θασαι καταγοητευμενο με το αρχιτεκτονικο εργο της μακαριστης.
    Φανταζομαι σε ανθρωπους απευθυνοταν, και σαν ανθρωπος των κτιριων , και οχι των καλαμιών- δεντρων, γραφω και γω το σχολιακι μου.
    Προσωπικα παντα δειχνω συγκαταβαση σε καθε ειδους τεχνη , απλα μπορει να μου κινει το ενδιαφερον μπορει και να με απωθει.
    Αλλο ομως γλυπτο και αλλο κτιριο. Το γλυπτο καλο ειναι να προσαρμοζεται - δενει στο περιβαλλον του, το κτιριο ομως οφειλει να αξιοποιει στο επακρο το περιβαλλον του
    Π.χ το ψαρομορφο κτιριο, υποθετω κεντρο υγρου στιβου, μπορει σα γλυπτο μικροτερων φυσικα διαστασεων ναναι ελκυστικο με τις καμπυλες του αλλα ποσο χρηστικο ειναι ενα θεοκλειστο κτιριο που ακομη και την μπροστινη φωτεινη πλευρα ,τη μονη πηγη φωτος, τη μισοσκεπαζει μια κυμματοειδης γλωσσα, Ποσο λειτουργικο , ποσο φιλικο στο περιβαλλον και προσαρμοστικο σε αυτο μπορει ναναι ενα τετοιο κτιριο....
    Αρχιτεκτονικη χωρις πρωτιστως λειτουργικοτητα νομιζω οτι ειναι απλα
    γλυπτικη, το κτιριο δεν ειναι γλυπτο να σε ελκει μονο οπτικα ζεις και εργαζεσαι μεσα του.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει