Η 30χρονη Μαρί Ροκισανί από τη Ρουέν της Γαλλίας κατάφερε να ξεχωρίσει στον φετινό διαγωνισμό Lépine 2025 στο Παρίσι, αποσπώντας δύο σημαντικά βραβεία: το χρυσό μετάλλιο και το βραβείο Léonard de Vinci. Ο λόγος; Ένα πρωτοποριακό κραγιόν «τρία σε ένα», που σχεδίασε με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.
Το κραγιόν της Μαρί Ροκισανί δεν είναι σαν τα άλλα. Είναι λίγο πιο μεγάλο και πιο φαρδύ από τα συνηθισμένα, αλλά κρύβει μέσα του τρεις διαφορετικές αποχρώσεις – μία για το πρωί, μία για το απόγευμα και μία πιο έντονη για το βράδυ. Όλα αυτά, σε μία μόνο συσκευασία.
Αυτό το καινοτόμο προϊόν δημιουργήθηκε για να λύσει ένα κοινό πρόβλημα: το ότι πολλές γυναίκες κουβαλούν συνεχώς πολλά κραγιόν μαζί τους. Σύμφωνα με τη δημιουργό, το 80% των γυναικών έχουν τουλάχιστον τρία κραγιόν στην τσάντα τους κάθε μέρα.
Η μεγάλη καινοτομία βρίσκεται στο πώς επιλέγονται οι αποχρώσεις. Μέσω της πλατφόρμας της εταιρείας Maison M Paris, οι χρήστριες μπορούν να ανεβάσουν μία φωτογραφία τους. Στη συνέχεια, η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει τον τόνο του δέρματος, το χρώμα ματιών και μαλλιών και προτείνει την ιδανική τριάδα κραγιόν για κάθε γυναίκα ξεχωριστά. Έτσι, μειώνεται το ρίσκο να αγοράσετε λάθος χρώμα, κάτι πολύ συνηθισμένο στον κόσμο του μακιγιάζ.
Η συσκευή του κραγιόν σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στη Γαλλία, έπειτα από τρία χρόνια έρευνας και δοκιμών. Για να επιλέξετε χρώμα, στρίβετε έναν κρίκο στη βάση και το επιθυμητό κραγιόν εμφανίζεται στο πλάι. Το κραγιόν εφαρμόζεται εύκολα χάρη στο ενσωματωμένο πινελάκι. Αν θυμάστε, κάπως έτσι έμοιαζαν παλιά κάποια στυλό που είχαν μέσα περισσότερα από ένα χρώματα.
Η σύνθεση του είναι vegan, δεν περιέχει λιπαρά, δεν ξηραίνει τα χείλη και έχει μεγάλη διάρκεια. Η Ροκισανί συνεργάστηκε με τη χημικό και επιχειρηματία Κλάρα Γκοντισό για την τελική φόρμουλα, εξασφαλίζοντας ότι το προϊόν είναι ποιοτικό αλλά και φιλικό προς το δέρμα.
Η Maison M, η εταιρεία που ίδρυσε η Ροκισανί, εδρεύει στην Ιλ-ντε-Φρανς και απασχολεί σήμερα έξι άτομα. Τα προϊόντα της κυκλοφορούν στην αγορά τον τελευταίο χρόνο, ενώ η εμφάνισή της στη γαλλική τηλεοπτική εκπομπή «Qui veut être mon associé?» (η γαλλική εκδοχή του «Dragon’s Den») έδωσε ώθηση στην αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις. Η βράβευση στον διαγωνισμό Lépine, όμως, ήταν το σημείο-κλειδί: οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν και το προϊόν έγινε viral στα social media.
Παρόλο που το κραγιόν κοστίζει περισσότερο από τα συνηθισμένα, η εφευρέτρια τονίζει πως διαρκεί για περίπου 150 χρήσεις, κάτι που το κάνει συμφέρουσα επιλογή για όσες επενδύουν στην ποιότητα και την ευκολία. «Το επιλέγουν γυναίκες που ξέρουν τι θέλουν. Είναι μια συνειδητή αγορά, και ήδη έχουμε διαθέσει χιλιάδες τεμάχια», λέει η Μαρί Ροκισανί. Ο στόχος της είναι να συνεχίσει αυτή τη δυναμική ανάπτυξη, εστιάζοντας στην τεχνολογία, την καινοτομία και την εξατομίκευση.
Το κραγιόν «τρία σε ένα» της Maison M δεν είναι απλώς ένα προϊόν ομορφιάς, αλλά μια νέα προσέγγιση στο μακιγιάζ, που συνδυάζει πρακτικότητα, εξατομίκευση και τεχνολογία — φτιαγμένη για τη σύγχρονη γυναίκα που θέλει να είναι οργανωμένη, κομψή και αποτελεσματική.