9
loading
Γράφει
ο Νίκος Τσάδαρης

Τώρα που πέρασαν οι... μουσώνες και η θερμοκρασία ανεβαίνει πάλι (μαζί με υψηλά ποσοστά υγρασίας), καλό είναι να προσέξουμε το πώς πρέπει να χειριζόμαστε το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου μας, καθώς συνήθως -κατά τους έμπειρους τεχνικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας- υποκύπτουμε στα εξής πέντε λάθη:

1. Ενεργοποίηση του κλιματισμού μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

sfdhsdfsg3

Το καλοκαίρι, το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που έχει μείνει παρκαρισμένο στον ήλιο μπορεί να φτάσει 60 βαθμούς κελσίου. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει κατά 25 βαθμούς σε περίπου μισή ώρα αν ακολουθήσουμε την εξής οδηγία:

sfdhsdfsg5

Ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα για ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό. Με αυτή την απλή κίνηση πέφτει η θερμοκρασία στο εσωτερικό, μπαίνει φρέσκος αέρας και τότε μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, κλείνουμε τις πόρτες και τα παράθυρα και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό.

2. Κρατάμε την επιλογή ανακύκλωσης αέρα συνεχώς ενεργοποιημένη

sfdhsdfsg2

Αυτό είναι ένα άλλο κλασικό λάθος που ενδεχομένως να μας θολώσει και τα τζάμια. Το σωστό αρχικά (για 3-5 λεπτά) είναι να επιλέξουμε την ανακύκλωση και στη συνέχεια την επιλογή Auto, έτσι ώστε η ροή του αέρα μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, πιο ομοιόμορφα και αποτελεσματικά.

3. Όταν το πρωινό είναι δροσερό, δεν ενεργοποιούμε τον κλιματισμό

sfdhsdfsg1

Ανάλογα με το πού βρισκόμαστε, κάποια καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά. Παρόλα αυτά, είναι καλή ιδέα να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου, ακόμη και αν ρυθμίσουμε την θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα, ώστε να αποφύγουμε τα θολά παράθυρα όταν η εξωτερική θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει ελαφρά.

4. Η λάθος ρύθμιση των αεραγωγών

sfdhsdfsg6Πολλές φορές παρά το ότι δουλεύει ο κλιματισμός, οι επιβάτες εξακολουθούν να ζεσταίνονται και ρυθμίζουν τον επιλογέα σε ακόμα μικρότερη θερμοκρασία. Πριν όμως καταφύγουμε σε αυτή την ενέργεια, θα πρέπει να ρυθμίσουμε την ροή του αέρα στο εσωτερικό, ούτως ώστε ο ψυχρός αέρας να εκτοξεύεται από τους αεραγωγούς προς την οροφή του αυτοκινήτου και στη συνέχεια (καθώς ο ψυχρός αέρας είναι βαρύτερος από τον θερμό, να «λούζει» τους επιβάτες.

5. Ελλιπής συντήρηση

sfdhsdfsg4

Όπως συμβαίνει και με τον κινητήρα, τους τροχούς ή το υγρό φρένων, το σύστημα κλιματισμού στα αυτοκίνητα απαιτεί επίσης ειδική συντήρηση. Συνιστάται η αλλαγή των φίλτρων κάθε 15.000 ή 20.000 χιλιομέτρων για να διατηρηθεί σταθερή η ροή και η ένταση.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar Ο Γεράκος

    Το καλοκαίρι στο αυτοκίνητο η ψύξη δεν πρέπει να είναι κατω των 25 c° κ φυσικά χωρίς ανακύκλωση του αέρα, (εκτος) αν υπάρχουν προβλήματα δυσοσμίας, ή αλλεργιών,

  2. avatar chrislipo

    Πιο λογικό το βρίσκω αυτό που λέει ο Maximosb

  3. avatar Karebe

    Οτι [...] θελει ο καθενας λεει. Ο αλλος λεει επαθε ψυξη. Ναι ρε φιλε με 40 βαθμους εξω και 16 στη καμπινα και στο [...]αεραγωγο να ειχε παλι ψυξη θα παθαινες. Σταθερα ο κλιματισμος στους 20-24 βαθμος χειμωνα καλοκαιρι. Ετσι λειτουργει ολο το χρονο, δν ξερενωνται οι τσιμουχες του κομπρεσορα και επιπλεον μαθαινειβτο σωμα να μη ζηταει ουτε ψυγειο την ψυξη ουτε φουρνο το χειμωνα.

  4. avatar Gio21

    Εγώ έβαζα τους αεραγωγους να χτυπαν στην οροφη ωσπου τη πατησα. Ημουν ιδρωμενος κ επαθα βαρβατη ψυξη στο προσωπο. Απο τοτε επιλεγω ο κρυος αερας να χτυπαει μονο στ ποδια. Το μαξι μια χαρα δροσιζει κ με αγτη την επιλογη

  5. avatar Maximosb*

    Το Νο 2 είναι λάθος, όταν έχει ενεργοποιηθεί ο κλιματισμός μετά από 5 λεπτά έχει κατέβει η θερμοκρασία του αέρα στην καμπίνα, τότε πρέπει να ενεργοποιούμε την ανακύκλωση διότι παίρνει τον παγωμένο αέρα από την καμπίνα και όχι από το περιβάλλον που είναι πιο θερμός, με αποτέλεσμα να έχουμε οικονομία στα καύσιμα και καλύτερη απόδοση του κλιματιστικού... απλά πράγματα.

    1. avatar Ασπυρος

      Φίλε μου το στέλεχος που αποβάλλει την θερμοκρασία του φρεον που έχει ανέβει από την καμπίνα του αυτοκινήτου που βρίσκεται το άλλο στέλεχος βρίσκεται στην Μουρί μπροστά από το ψυγείο του νερού οπότε αυτό που λες είναι βλακεία η ανακύκλωση έχει να κάνει μόνο με το εάν ο αέρας έρχεται από απέξω η από την καμπίνα και είναι λάθος και για λόγους υγείας αλλά και ζημιά κάνει στον κλιματισμό γιατι δεν αλλάζει σωστά κατάσταση από αέριο σε υγρό λόγο χαμηλής θερμοκρασίας

    2. avatar Νος

      Λάθος..Αυτο που περιγράφεις μειώνει την ποσότητα του οξυγόνου στην καμπίνα και αυξάνει το διοξείδιο ειδικά οταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο επιβάτες. Η χρήση της ανακύκλωσης πρέπει να γίνεται με σύνεση.

  6. avatar Ellraiser

    Ρυθμιση οχι κατω απο 22 βαθμους (θερμοπληξια).
    Καλο ειναι αν μαζεψουμε λιγα λεφτουδακια στην ακρη για φιλτρα (επιτρεπτο χρωμα) στα τζαμια ακομη και στον οδηγο μειωνουν δραστικα την λειτουργια και προστατευουν απο UV (ειναι και αντικλεπτικα) και την καταναλωση.
    Περιοδικα ελαφρα κατω στο ταξιδι 1-2 ποντους το τζαμι του οδηγου βελτιωνει την αποδωση λογω του οτι η ζεστη ειναι συγκεντρωμενη στον ουρανο του αυτοκινητου και φευγει δραστικα και αναπληρωνεται με δροσια απο τον κλιματισμο.

  7. avatar Αν έχουμε κλιματισμό

    Τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν κλιματισμό.
    έχουν air condition που βέβαια πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν αλλά δεν υπάρχει θερμοκρασία που θα σταματήσει να δουλεύει μόνο του. απλά δουλεύει μέχρι να το κλείσουμε με την ίδια ένταση και ψύξη.

Παρακαλούμε περιμένετε ...