Η ζωή του αντάρτη που ζήτησε να τον εκτελέσουν με τη φανέλα του Ολυμπιακού

Ο Νίκος Γόδας, ο εμφύλιος και η μεγάλη του αγάπη για το ποδόσφαιρο και την ελευθερία


WEEKEND
0:25
28/02/2016
Η ζωή του αντάρτη που ζήτησε να τον εκτελέσουν με τη φανέλα του Ολυμπιακού
95
loading

Στις 22 Φεβρουαρίου 1948 ο κρατούμενος των φυλακών Κέρκυρας Νίκος Γόδας στέλνει στην οικογένειά του ένα γράμμα. Επί της ουσίας πρόκειται για μια φωτογραφία του, που συνοδεύεται από μια ιδιόχειρη αφιέρωση. Είναι η τελευταία φορά που επικοινωνεί μαζί τους.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ13

Μερικούς μήνες αργότερα θα σταθεί χωρίς ίχνος φόβου μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα που θα του στερήσει τη ζωή. Η τελευταία του επιθυμία είναι αυτή που θα τον τοποθετήσει ανάμεσα στους θρύλους του Θρύλου. Ο Γόδας ζήτησε από τους εκτελεστές του να φορέσει τη φανέλα του Ολυμπιακού στον οποίο προπολεμικά αγωνιζόταν στη δεξιά πλευρά της επίθεσης!

Η αρχή μιας σύντομης ζωής

Θα μπορούσε να ειπωθεί, και δεν θα ήταν ψέμα, πως ο πόλεμος, οι κακουχίες και η ανέχεια σημάδεψαν τη ζωή του Νίκου Γόδα ήδη από το ξεκίνημά της. Γεννήθηκε το 1921 στο Αϊβαλί. Με την καταστροφή της Σμύρνης η οικογένεια του φεύγει και φτάνει στη Μυτιλήνη. Από εκεί πηγαίνουν στη Κρήτη όπου για ένα χρονικό διάστημα εγκαταστάθηκαν στο Ρέθυμνο.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ

Στη συνέχεια έφυγαν και μετακόμισαν στον Πειραιά. Το σπίτι της οικογένειας ήταν στην Κοκκινιά. Αν και ανήλικος ο Γόδας έπιασε δουλειά στο εργοστάσιο του Κεραμεικού, το οποίο έφτιαχνε κεραμικά. Το εργοστάσιο αυτό βρισκόταν στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Φαλήρου εκεί που σήμερα υπάρχει το εργοστάσιο της Ελαΐς.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ3

Μια ανάσα από το γήπεδο Καραϊσκάκη, που τότε ακόμα λεγόταν «καρβουνάδικο» εξαιτίας του γεγονότος πως ήταν στρωμένο με καρβουνόσκονη για να είναι το έδαφος πιο μαλακό για τους παίκτες δεδομένου πως δεν υπήρχε η δυνατότητα όχι χλοοτάπητας να τοποθετηθεί αλλά ούτε καν χώμα!

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ2

Ο Νίκος Γόδας έπαιζε και εκεί με την ομάδα του εργοστασίου. Γρήγορα, όμως, μαγνήτισε τα βλέμματα των ανθρώπων του Ολυμπιακού οι οποίοι του πρότειναν να υπογράψει δελτίο σε ηλικία 17 ετών!

Η μεγάλη αγάπη για τον Ολυμπιακό

Ο Γόδας αρχίζει και καθιερώνεται με τον Ολυμπιακό όπου ξεχωρίζει παίζοντας στο δεξί άκρο της επίθεσης των Πειραιωτών. Οι συμπαίκτες του τον έλεγαν «καλλιτέχνη» γιατί διάθετε ένα σπάνιο ταλέντο και θεωρούταν ένα από τα μεγαλύτερα ανερχόμενα αστέρια της χώρας.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ10

Παράλληλα, με το ποδόσφαιρο όμως ο Γόδας ασχολείται και με άλλα πράγματα. Ανοίγει ένα ρεμπέτικο μαγαζί με το όνομα «τα αραπάκια» όπου εμφανίστηκαν ο Τσιτσάνης, ο Βαμβακάρης ενώ εκεί είχε πρωτοζητήσει δουλειά ο Μανώλης Χιώτης. Την ίδια στιγμή, τον απασχολούν και κοινωνικά ζητήματα καθώς βιώνει στο πετσί του την αδικία, την καταπίεση και την φτώχεια.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ14

Στο βιβλίο «Ποδόσφαιρο μια θρησκεία χωρίς άπιστους» των Νίκου Μπογιόπουλου και Δημήτρη Μηλάκα αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Από τα τέλη του '42 είναι ο βασικός μεσοεπιθετικός του Ολυμπιακού. Σκοράρει στο 4-0 κατά του Εθνικού και κατά του Απόλλωνα. Είναι στην ενδεκάδα του Ολυμπιακού όταν κερδίζει τον Παναθηναϊκό στον τελικό του κυπέλλου που διοργανώνει ο δήμος Πειραιά το Μάιο του 1943, όταν ο Ολυμπιακός επικράτησε με 5-2 απέναντι πάλι στον Παναθηναϊκό. Αλλά ο Γόδας είναι “βασικός” και στους αγώνες για τη λευτεριά»…

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ9

Ο πόλεμος, η κατοχή και ο εμφύλιος

Όταν ο πόλεμος έριξε βαριά τη σκιά του πάνω από την Ελλάδα, ο Νίκος Γόδας δεν χάνει χρόνο. Εντάσσεται στις τάξεις του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Αναπτύσσει έντονη αντιστασιακή δράση ως μέλος του 5ου Επίλεκτου Λόχου του ΕΛΑΣ στην Κοκκινιά. Στη μάχη της «Ηλεκτρικής» στο Κερατσίνι, βρισκόταν στα πολυβολεία. Στις 7 Μαρτίου του 1944 παίρνει μέρος στη μάχη της Κοκκινιάς.

 

Τα Δεκεμβριανά τον βρίσκουν να πολεμά τους Άγγλους στο νεκροταφείο της Ανάστασης στον Πειραιά. Ο Σταμάτης Σκούρτης, σύντροφος του Γόδα και ανθυπολοχαγός στον ίδιο λόγο διηγείται. «Θυμάμαι τότε τον λοχαγό μου, Νίκο Γόδα, που θα πει μισοαστεία-μισοσοβαρά. "Σύντροφε ανθυπολοχαγέ, εμείς από όλους τους άλλους ΕΛΑΣίτες είμαστε οι πιο προνομιούχοι. Όσοι από εμάς σκοτωθούμε είμαστε τυχεροί γιατί θα θαφτούμε σε κανονικό και μάλιστα προνομιούχο μνήμα».

Στη συνέχεια ο Γόδας φεύγει από την Αθήνα. Τον «ξανασυναντάμε» στο Βελούχι να παίρνει μέρος σε μάχες. Εκείνη την περίοδο παθαίνει πνευμονία και επιστρέφει στην Αθήνα. Ήταν λίγο μετά την Συμφωνία της Βάρκιζας και το… κλίμα δεν ήταν καλό για τους ηττημένους.

 

Αδύναμος και χωρίς άλλα κουράγια, συλλαμβάνεται μετά από «καρφωτή» και κάπου εκεί ξεκινάει ο δικός του Γολγοθάς στο τέλος του οποίου τον περιμένει το εκτελεστικό απόσπασμα. Φυλακές Αβέρωφ, Αίγινα και τέλος Κέρκυρα.

Η φυλάκιση, η δίκη παρωδία και η εκτέλεση

Ακόμα και μέσα στη φυλακή ο Γόδας δεν εγκαταλείπει την μεγάλη του αγάπη για το ποδόσφαιρο και τον Ολυμπιακό. Παίζει μπάλα στην ομάδα που είχε δημιουργηθεί από τους φυλακισμένους στην Αίγινα, ενώ στο κελί του, σε ένα καρφί έχει κρεμασμένη την ερυθρόλευκη, ριγωτή φανέλα.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ4

Ο Γόδας ήταν ένας από τους κατηγορούμενους στη δίκη του «ασύλου της Κοκκινιάς». Η δίκη έγινε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 1945 και σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο ποδοσφαιριστής του Ολυμπιακού ήταν ένας από τους αντάρτες που εκτέλεσαν δεκάδες πολιτικούς τους αντιπάλους.

Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής, ωστόσο, ο Νίκος Γόδας έπεσε θύμα της ίδιας του της φήμης. Κανείς από τους μάρτυρες στη δίκη δεν τον αναγνώρισε ανεπιφύλακτα. Κανείς δεν είπε πως «ναι, τον είδα να εκτελεί». Όλοι, όμως, ήξεραν το όνομα του και αυτό όπως αποδείχθηκε έκανε κακό στον επιθετικό των ερυθρόλευκων.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ12

Όλοι οι κατηγορούμενοι καταδικάζονται σε θάνατο. Η απόφαση του έκτακτου στρατοδικείου θα εκτελεστεί την 19η Νοέμβρη του 1948, μέχρι τότε ο Νίκος Γόδας θα αρνηθεί πολλές φορές να γίνει «δηλωσίας».

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ6

Εκείνο το παγωμένο πρωινό, ο Γόδας βγαίνει από κελί του φορώντας το παλτό του και από μέσα την φανέλα του Ολυμπιακού. «Νενικήκαμεν. Ζήτω οι ολυμπιονίκεις του σοσιαλισμού. Γεια σας, συναθλητές μου», ήταν τα τελευταία λόγια του φεύγοντας από τη φυλακή με τελικό προορισμό το νησί Λαζαρέτο της Κέρκυρας για να τον εκτελέσουν.

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ7

ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ5Εκεί, θα σταθεί μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα με τρόπο ηρωικό και μοναδικό. Όταν ο επικεφαλής του αποσπάσματος τον ρωτάει ποια είναι η τελευταία του επιθυμία εκείνος του απαντά: «Να μου ρίξετε και να με δολοφονήσετε με τη φανέλα του  Ολυμπιακού και να μην μου δέσετε τα μάτια, για να βλέπω τα χρώματα της ομάδας μου πριν τη χαριστική βολή»! Λίγες στιγμές αργότερα, ο Νίκος Γόδας έπεφτε νεκρός.

Στο ερώτημα αν ο τότε επίσημος Ολυμπιακός θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την εκτέλεση του ποδοσφαιριστή του, ο 45χρονος σκηνοθέτης Χρήστος Γόδας, ανιψιός του αδικοχαμένου Νίκου (ο οποίος, μάλιστα, τα τελευταία χρόνια προετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το θάνατο του επιθετικού των ερυθρόλευκων), σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε δηλώσει πως: «Όταν έλαβαν χώρα αυτά τα γεγονότα, πρόεδρος του Ολυμπιακού ήταν ο βιομήχανος Μανούσκος. Όταν του ετέθη το ερώτημα -και υπάρχουν μαρτυρίες για αυτό- από τον Μουράτη, αν θα μπορούσε να μεσολαβήσει η ομάδα για να σωθεί η απάντηση ήταν: "Όπως έστρωσε ας κοιμηθεί"...».

Δείτε όλα τα θέματα του Weekend

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

95
σχόλια
  1. avatar Mix Arxontas

    Διαβάζω εδώ μέσα. μερικούς να λένε να τα ξεχάσουμε εμφιλιοι βασανιστήρια δολοφονίες όταν σου έχουν σπάσει τα πόδια από την φάλαγγα και τώρα κρατάς μαγγουρα πορεία να τα ξεχάσεις?τα βασανιστήρια οι κουτσοί οι στραβοί οι τρελοί από το ξύλο από την φάλαγγα δεν μπορούν να ξεχάσουν ταγματασφαλίτες γερμανοτσολιάδες ραλλιδες με το αγκυλωτό Σταύρο μετο χέρι τεντωμένο και δείχνατε τους Έλληνες που μαζεύετε το κόσμο στης πλατείες ΝΑΝΑ ΝΑ αυτοί είναι κουμουνιστες αυτοί είναι Εβραίοι αυτοί συμπαθούν τους κουμουνιστες αυτοί δεν είναι με εμάς εσεις που λέτε για τους άλλους τώρα βλέπετε μπροστά στα μάτια σας τι έγινε στην Αλβανία

  2. avatar Catman

    Τελικά ειναι κατάρα ο διχασμός.Μπραβο ρε παιδιά γι αυτο έχουμε τέτοια χάλια τίποτε δεν ειναι τυχαίο.Ξυπνατε βρεεεεεεεεε.

  3. avatar SCULLYXL5

    ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΣ ΜΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΦΤΙΛΑ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΑ!!!ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΤΑ ΕΣΤΗΣΑΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΠΕΙΘΗΝΙΟΥΣ ΔΕΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΑΓΜΑΤΑΣΦΑΛΙΤΕΣ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΣΩΡΤΣΙΛ,ΦΕΡΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΑΝ ΚΑΤΑΚΤΗΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕ,ΑΠΟΙΚΙΑ ΔΗΛΑΔΗ!!!ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΑ ΤΗΝ ΚΟΠΑΝΗΣΕ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΤΟΝ ΕΛΑΣ ΣΥΞΥΛΟ!!!ΤΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ???ΟΤΙ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΗΛΗΘΙΟΙ ΠΛΑΚΟΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟ!!!ΠΟΤΕ ΘΑ ΥΠΑΡΕΙ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΞΕΝΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ???

    1. avatar γερακις

      αν είχε εξοντωσει δεκαδες αντιπαλους του συμφωνα με οσα ελεγε το κατηγορητηριο σωστη η απόφαση του στρατοδικειου,αν ηταν αθωωος ισως μεσολαβουσε και ο Ολυμιακος για να αποτραπει η εκτελεση του,τα υπολοιπα ειναι απλα κραυγες

      1. avatar Το όνομα μου

        Το ότι κανείς δεν τον αναγνώρισε; Λεπτομέρειες ε;

    2. avatar nikos26

      οι ανταρτες σκοτωσαν πιο πολλους ελληνες από τους γερμανους. και αν ειχαν νικησει στον εμφυλιο, θα είμασταν χωρα της ανατολικης ευρωπης.

      1. avatar SCULLYXL5

        Ο ΕΛΑΣ ΚΥΝΗΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΧΑΦΙΕΔΕΣ,ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ!!!ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΠΛΑΚΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΙΝΕ ΧΩΡΙΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ!!!

  4. avatar Σπέρμα, πορδή, χρεισιαβγοι

    Το αγαπημένο παιχνίδι του χρεισαβγοίτη στην κατηγορία επιτραπέζια είναι η κρεμάλα και στα αγωνίσματα έχουν έφεση στις καταδύσεις.

  5. avatar manos koumiotis

    ΛΕΠ....ΔΙ + Θ....ΛΙΑ ΣΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΣΚΥΛΙΑ

  6. avatar Βασίλης Κατερίνη

    Τί ντροπή να υπάρχουν ακόμη εμφυλιακά σύνδρομα και μίση.Τόσο μίζερη είναι η ζωή σας που μάχεσθε από τον καναπέ και υμνείτε τα κατορθώματα της παράταξης σας στη θλιβερότερη περίοδο της ιστορίας του έθνους;

  7. avatar Σάκης28

    Η ιστορία καταδίκασε τον κομουνισμό, όσα ανιστόρητα άρθρα και να γράψετε, όσο και να σχολιάσουν οι κλασικοί επαγγελματίες σχολιαστές δεν αλλάζει τιποτα.
    Τους Έλληνες η οποίος σας πάει κοντρα θα τους αποκαλείτε φασιστές και εσείς θα ζείτε στον κόσμο σας.
    Δεν υπάρχει σωτηρία !

    1. avatar Vasilis Tsolakis

      Αγαπητε κυριε Σακης η ιστορια δεν καταδικασε μονο τον κουμουνισμο οπως λες αλλα και τον φασισμο -ναζισμο να τα λεμε και αυτα

  8. avatar Το μνημόνιο απελευθερώνει

    Kαλά, μου έγιναν αερόστατα διαβάζοντας τα σχόλια.
    Άλλος γουστάρει να τόν θάψουν με κουστούμι ,άλλος με τήν φανέλα του Ολυμπιακού, εσείς ζητήστε να σας θάψουν με την φανέλα της Μπάγερν.
    Τι ζόρι τραβάτε ;

  9. avatar Δεξί εξτρέμ

    Γαύρος και κουμουνι ,δεν περιγράφω άλλο !!

    1. avatar ΛΕΩ

      χαχαχαχαχα έγραψες!!!!!

  10. avatar Χρήστος

    Όχι «άσυλο της Κοκκινιάς», αλλά,«άσυλο αλητοπαίδων της Κοκκινιάς», όπου 160+ άνθρωποι δολοφονήθηκαν από κομμουνιστές κατά την διάρκεια τών Δεκεμβριανών (1944).
    Εάν ο Γόδας δολοφόνησε ή όχι, το ξέρει ο Θεός. Πάντως, στην Γερμανία, ακόμα και εάν ΕΡΓΑΖΟΣΟΥΝ σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, θεωρείσαι πως μετείχες στο ολοκαύτωμα.
    Οι υπόλοιποι εννέα, ποιοί ήταν;;;

    1. avatar Αντώνης

      Δηλαδή εσύ θεωρείς πως αν ΄΄έργαζεσαι΄΄ σε έναν τέτοιο χώρο όπου καίγανε ζωντανούς ανθρώπους δεν συμμετέχεις στο ολοκαύτωμα???!!! Τι άλλο θα ακούσουμε...Δηλαδή εγώ αν δουλεύω κάπου και εκεί βλέπω ότι σκοτώνουν ή βασανίζουν ανθρώπους και δεν αντιδρώ με τον οιονδήποτε τρόπο δεν με κάνει συμμέτοχο στο έγκλημα ??? Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Από τη μία είχαμε έναν εμφύλιο (Δεκεμβριανά), τον οποίο όντως προκάλεσαν οι ξένοι και δη οι Άγγλοι που παίζανε διπλό ρόλο με βάση πάντα τα συμφέροντά τους σε συνεργασία με τους εγχώριους δοσίλογους (Παπανδρέου και Σία), και από την άλλη είχαμε ένα ολοκαύτωμα εβραίων, χριστιανών κτλ, ένα έγκλημα κατά της ανθρωπότητας αναγνωρισμένο παγκοσμίως. Εξίσου άσχημα και τα δύο γεγονότα αλλά εντελώς διαφορετικά. Καλώς ή κακώς αυτά έγιναν. Εμείς οι νεότεροι πρέπει να μάθουμε από όλα αυτά και να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη. Η μισαλλοδοξία, ο ρατσισμός, ο νεοναζισμός-φασισμός, ο αντιισλαμισμός, ο αντιεβραισμός, το μίσος για την διαφορετικότητα του ανθρώπου, του διωγμένου από την πατρίδα του κτλ και η υποκρισία όσων δεν τα βλέπουν αυτά είναι δυστυχώς ο πρόγονος άσχημων γεγονότων που αν δεν προσέξουμε μπορεί πάλι να οδηγήσουν σε παρόμοιες καταστάσεις κεκαλυπτόμενες αυτή τη φορά από έναν ΄΄δημοκρατικό΄΄ μανδύα. Πρέπει να μην ανεχόμαστε ως κοινωνία τέτοιες συμπεριφορές μισανθρωπιστικές (δες Πεγκίντα στη Γερμανία και άλλα πόσα κινήματα τέτοιας φύσεως), πρέπει όσο μπορούμε ο καθένας μας να βοηθάει τον συνανθρωπό του που χρειάζεται βοήθεια χωρίς διακρίσεις.

      1. avatar ΛΕΩ

        Δάκρυσα ..... χαχαχαχαχ

  11. avatar Αλέξανδρος

    όντως Έλληνες σίγουρα πολλούς, χιλιάδες για την ακρίβεια. Γιατί απο Γερμανούς.....376! αυτό να θυμάστε. Αντί να ντρέπεστε για την καταστροφή που φέρατε στην πατρίδα και το ξεπούλημα της χώρας που επιχειρήσατε, έχετε μούτρα και γράφετε υπέρ του εαμ/ελας.

    1. avatar agilotos.stravos

      Ο τεκμηριωμενα ανιστορητος Αλεκος βριζει αυτους που "επιχειρησαν" το ξεπουλημα της χωρας και φιλαει τα χερια αυτων που το εκαναν πραξη στους Εγγλεζους,στους Αμερικανους,στους Τουρκους και στους τροικανους!Και δεν αναρωτιεται αν το ξεπουλημα που εγινε και γινεται ειναι περισσοτερο οδυνηρο απο το ξεπουλημα στους Σοβιετικους...
      Και την ωρα που οι δικοι του ελληναραδες ταιζοντουσαν απο τη Βερμαχτ,εναντιωνεται σε αυτους που σκοτωσαν 376(?) γερμανους!Καλα τη μασουλαει τη χρυσαυγιτικη προβοκατσια...
      Ενω ειναι ασχετος απο Ιστορια δε ξερει ν'αντιγραφει ουτε στα Μαθηματικα.Περιπου 270 νεκροι κατακτητες ηταν μονο στη μαχη της Αμφιλοχιας ενω 2500 γερμανοι στρατιωτες που προσπαθουσαν ν'ανοιξουν διοδο για το τελικο φευγιο τον Οκτωβρη του '44 αφησαν εξω απο τη Λαρισα πανω απο 200 συναγωνιστες τους ντεντ...376 λεει ο μπεκρη μεζες...

      1. avatar Αλέξανδρος

        είσαι αρκετά έξυπνος για να καταλάβεις πως το σχόλιο πήγαινε για σένα λοιπόν. Είσαι αρκετά μονόφθαλμος για να μην καταλάβεις πως το 376 είναι ο αριθμός των νεκρών γερμανών από τους αντάρτες της "εθνικής αντίστασης", όλων των ομάδων όμως, ΕΛΑΣ, ΕΔΕΣ κλπ. Δεν μιλάμε βεβαίως για τις μάχες ούτε των οχυρών, ούτε της Κρήτης κλπ....κατανοητό;; ...αντιθέτως, χιλιάδες νεκροί Έλληνες πέσανε από το προδοτικό χέρι του ΕΑΜ/ΕΛΑΣ μόνο. και για να προλάβω το γνωστό παραμυθάκι "ήταν συνεργάτες των γερμανών", να σου θυμίσω πως παιδιά 3, 5 και 10 χρονών δεν είναι δυνατόν να ήταν συνεργάτες των ναζί. και μιας που το έφερε πάλι η κουβέντα, θα μου απαντήσεις γιατί "αγκυλωτός σταυρός" και όχι "σβάστικα" ή "γαμμάδιο";

        1. avatar οασις

          Τωρα τα πιστευεις αυτά που λες, η τα λες για τ' ακους εσυ;
          Α ρε ανθρωπε, πραγματικα πρεπει να 'χεις μεγαλο πρόβλημα σε μια παντελως αδεια ζωη, και να ερχεσαι σε οργασμο με τις αρρωστημένες σκεψεις σου!
          Συνεχισε να γραφεις και να λες λαλακιες, αν αυτό είναι η διέξοδος στο κομπλεξ σου!

        2. avatar agilotos.stravos

          Γιατι μιλησα εγω για μαχες σαν της Κρητης κτ.λ.π.?Εγω ανεφερα 2 μαχες μονο του Ελας και σου μετρησα πανω απο 400 νεκρους.Που να σου εγραφα για τις υπολοιπες…
          Εγω ηθελα να σου τονισω οτι οποιος μιλησει με αριθμιτικη ακριβεια για εκεινη την εποχη ειναι ανεγκεφαλος.Τα παντα ειναι στο περιπου.Αμετρητοι νεκροι απο σφαιρες,πεινα και φυσικους θανατους δεν εχουν καταγραφει κι απο τις 2 μεριες.376 λεει ο προβατος..
          Απο τη μια ομως «δεν εκαναν αντισταση οι κομμουνιστες,εφαγαν μονο 376 ναζι κ σκοτωναν μονο ελληνες συνεργατες τους για να μην υπαρξουν αντιποινα» κι απο την αλλη «χτυπαγαν ναζι και οι τελευταιοι εκαναν αντιποινα καιγοντας χωρια».Υποστηριζετε δλδ 2 πραγματα ταυτοχρονα!Η επιχειρηματολογια του κουτοπονηρου.Γιατι οπως εχουμε ξαναπει οι ηλιθιοι ειναι ανικητοι.
          Φερε μου εδω τα παιδια 3, 5 και 10 χρονών αν τολμας να το συζητησουμε να σου ξανααποδειξω ποσο κοντοφθαλμος εισαι.Για καθε ενα τετοιο παιδι εγω θα σου φερνω 100 νεκρους ανηλικους απο τη δικη σου μερια.
          Γιατι σιγουρα δε βλεπεις καλα εκει που γραφει stravos κι οχι stavros.Stravouliaka…

          1. avatar Πέλοπας

            Έχει σημασία μωρέ ποια μεριά σκότωσε τα πιο πολλά παιδιά;
            Τι είναι τα παιδιά; Μονάδα μέτρησης για να δούμε ποιος είναι ο πιο κακός;
            Θα μας τρελάνετε τελείως εδώ μέσα;
            Έτσι για την ιστορία, σε μια γνωστή κωμόπολη της Β. Εύβοιας (Λίμνη), στον Εμφύλιο, σκότωσαν το παιδί κάποιου (δεν έχει σημασία από ποια πλευρά ήταν). Αυτός για αντίποινα πήγε στο σχολείο και σκότωσε τα παιδιά των "αντίπαλων".
            Μέχρι πριν μερικά χρόνια αν πήγαινες στην Λίμνη και καταδίκαζες μια πλευρά του Εμφύλιου, θα σε πλάκωναν στις φάπες και από τις δύο μεριές.
            Επειδή εκεί έμαθαν από πρώτο χέρι τι σημαίνει εμφύλιος.
            Και το θεωρώ τουλάχιστον υποκρισία από την μία μεριά να σκίζεται κάποιος για τα Σύρια προσφυγόπουλα αλλά από την άλλη να υποβαθμίζει, σαν απλούς αριθμούς, νεκρά και ορφανά του Εμφύλιου επειδή ήταν παιδιά "Ταγματασφαλίτη" ή "Αντάρτη"...

          2. avatar agilotos.stravos

            Πελοπα,αν&δεν το ξεκινησα εγω αυτο με την παιδικη θνησιμοτητα,δυστυχως ειναι&αυτο μια μοναδα μετρησης για το ποιος ειναι ο πιο κακος.Γιατι εμενα η γνωμη μου ειναι οτι οι ανταρτες ηταν κακοι(βασικα ειχαν ταπεινα κινητρα στην αρχη,αλλα μετα μεταλλαχθηκαν καποιοι απο αυτους)ενω οι εθνικοφρονες(με τις πλατες των συμμαχων)ηταν&ειναι οι πιο κακοι.Τα περισσοτερα εγκληματα εγιναν απο την μερια τους,που ειχαν&το νομο με το μερος τους.Γιατι αν τα κομμουνιστικα εγκληματα σταματησαν αντε το '49,η καθεστωτικη τρομοκρατια συνεχιστηκε για δεκαετιες.Επισης αλλο να στοχευεις τις στρατιωτικες υποδομες του αντιπαλου κι αλλο να βαρας στο γαμο του καραγκιοζη οπως εκαναν τα εγγλεζικα βομβαρδιστικα τον Δεκεμβρη του '44 και νωριτερα οι αμερικανοι στους βομβαρδισμους του Πειραια.Και φυσικα δε ξεχναμε τους ταγματασφαλιτες που επαιρναν μισθο κι ετρωγαν συσσιτια απο τους κατακτητες,οι οποιοι ειχαν οδηγησει στο θανατο συνειδητα χιλιαδες ελληνοπουλα με πρισμενες κοιλιες απο την ισοπεδωτικη πολιτικη που εφαρμοζαν σε ολες τις κατεχομενες χωρες.Κι ας μην ανοιξουμε θεμα για τα παιδομαζωματα..
            Για το περιστατικο στο χωριο της Λ.Καραγιαννη,δεν το γνωριζω,αλλα θα ηθελα να το εψαχνα.Απειρα τετοια γεγονοτα τοτε&το καλυτερο που θα ειχαμε να κανουμε ειναι να τα εξεταζουμε το καθ'ενα μεμονομενα κι οχι να πεταμε τουβλα σαν τον Αλεκ"παιδιά 3, 5 και 10 χρονών"
            Τα νεκρα παιδια του εμφυλιου ειναι παρελθον.Τα προσφυγοπουλα της Συριας το παρον&ελπιζω τα ελληνοπουλα-προσφυγες,οχι το μελλον..

          3. avatar Αλέξανδρος

            ποιος έγραψε οτι "σκοτωναν μονο ελληνες συνεργατες τους για να μην υπαρξουν αντιποινα";; εγώ όχι πάντως. Όσο για το "χτυπαγαν ναζι και οι τελευταιοι εκαναν αντιποινα καιγοντας χωρια" άκου(διάβασε) μια ιστορία από το χωριό μου. Η μοναδική φορά που μπήκε διμοιρία γερμανών στο χωριό, τα παιδάκια έξω να τους κοιτάνε σαν εξωγήινους, τα κομμούνια σε 200 μέτρα ακτίνα στον λόφο, αρχίζουν να πυροβολάνε ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ, κανένας τραυματίας από πλευράς γερμανών, οι γερμανοί σκοτώνουν όποιον ήταν στους δ΄ρομους του χωριού, μαζί και τα παιδάκια (3 τον αριθμό και άλλους 6-7 ενήλικους) και φεύγουν. Την επομένη ημέρα έρχονται οι αντάρτες στην πλατεία του χωριού και αρχίζουν τα συνηθισμένα "οι κακοί γερμανοί σας σκότωσαν τα παιδιά, πρέπει να έρθετε μαζί μας στο βουνό αντάρτες"...και κάπου εκεί ξεκίνησε ένας κύκλος αίματος καθώς σκοτώνανε ως προδότη όποιον δεν τους ακολουθούσε στο βουνό. Ανάμεσα στους νεκρούς ήταν και οι 2 παπούδες μου. Αυτά λοιπόν όχι σε μένα μεγάλε, τα έζησα από πρώτο χέρι και οτι και να μου λες δεν ψαρώνω.

          4. avatar agilotos.stravos

            Αυτα εχεις ν'απαντησεις σε αυτα που σε ρωτησα ρε γγκκασμα?
            Η Οπλα Αθηνων κατηγορειται απο τους εθνικοφρονες οτι χτυπαγε μονο ελληνες (συνεργατες-ταγματασφαλιτεςτροτσικστες) κι απεφευγε να σκοτωσει γερμανους για τ'αντιποινα.Πρωτη φορα το διαβαζεις αυτο?Ομοιδεατες σου τα γραφουν.
            Ποιον αερα ρε?Δλδ πυροβολαγαν οι ανατρτες απο το λοφο στον αερα και οι γερμανοι που μπηκαν στο χωριο (τι γυρευαν στο χωριο ρωτησες?) νομιζαν οτι ετρωγαν σφαιρες σκοτωναν τα παιδακια μπροστα τους...Τι γραφεις..Πως να μη γινεις εθνικιστης αμα τρως οτι σου σερβιρουν.
            Για πες λιγο ποιο χωριο ειναι αυτο..Να δουμε και τους παππουδες σου..

          5. avatar Αλέξανδρος

            απάντησα στον Βασίλη και σε σενα στην ίδια απάντηση. Αλλά...ρε φίλε όταν σου έκανα εγώ την ίδια ερώτηση όταν εσύ απαντούσες επιλεκτικά σε ερωτήσεις που σου έκανα, μου έγραψες κάτι του στυλ "δεν θα απαντάω σε οτι θέλεις εσύ"...την ίδια απάντηση σου δίνω και εγώ λοιπόν. και κάτι άλλο, επειδή έχεις μάθει να κρίνεις τους ανθρώπους ποσοτικά και οχι ποιοτικά: 2 πτυχία, 1 μεταπτυχιακό και ακόμα 1 που τελειώνει φέτος...είναι αρκετά τεκμήρια για να σου ισοπεδώσουν την άποψη πως οι εθνικιστές είναι...αγράμματοι;;; (ατάκα της τρέμη και του πρετεντερη είναι αυτή, σβήσε την τηλεόραση και μάθε να ακούς και να κρίνεις μόνος σου!)

          6. avatar οασις

            Συνεχιζεις το χαλβα σου εσυ, φασιστακο!

          7. avatar agilotos.stravos

            Σου απαντησα οτι θα σχολιαζω οτι γουσταρω.Απο την αλλη αν με ρωτας κατι και δε σου απαντησω ειμαι κοτα.Αν με ρωτησες κατι και δεν το καταλαβα μπορεις να επαναλαβεις την ερωτηση.Επειδη δε βλεπω να εχω αφησει κατι αναπαντητο.
            Ισα ισα εγω εσενα ρωτησα
            1.για το ξεπουλημα στους σοβιετικους.
            2.Απο που 376 οταν σου προσκομιζω ανω 400 σε 2 μονο μαχες
            3.Λιστα με παιδια παιδια 3, 5 και 10 χρονών
            Χωρια οι ερωτησεις στο θεμα με τους καναδους του '18 οπου ακομα τρεχεις.Κι ακομα ψαχνεις να βρεις απο ποιο χωριο καταγεσαι...
            Απο κοτα,λαγος δλδ….
            Επισης αλλο αγραμματος κι αλλο ανιστορητος.Εσυ μπορει να εχεις μεταπτυχιακα,αλλα στην Ιστορια εχεις μεσανυχτα.Και θα ειναι πιο μαυρα τα μεσανυχτα αν εχεις παρωπιδες.Γιατι η Ιστορια ειναι παρελθον κι οποιος τη διαστρεβλωνει εχει σκοπιμοτητες.Το γαμμαδιο σε μαρανε στραβουλιακα...

          8. avatar Vasilis Tsolakis

            Αλεξανδρος χωρις παρεξηγηση λες οτι τα εζησες αρα λογικα πρεπει να εισαι πανω απο 80 ετων αν εισαι πανω απο 80 ετων μπραβο σου αλλα μαλλον τα ακουσες και οχι τα εζησες και εγω ακουσα απο πολλους πολλα αλλα δεν κρινω κανενα διοτι εχω μαθει πως το νομισμα εχει δυο πλευρες

          9. avatar Αλέξανδρος

            Βασίλη σωστά, τα άκουσα από πρώτο χέρι, δεν τα έζησα όντως. Τα άκουσα από τις γιαγιάδες μου που μείνανε χήρες από τα 22 και 23 αντίστοιχα. Από τους γονείς μου που δεν γνώρισαν τους πατεράδες τους. Όσο για το ένα παιδί που σκοτώσαν...ήταν θεία μου! (για τον άλλο τον αγκυλωτό... στραβό αυτό που τολμάει να αμφισβητήσει την ιστορία). Μας έπεισες μεγάλε πως είσαι αντικομμουνιστής, αν ζούσες στο συμμοριτοπόλεμο θα έδινες ευχαρίστως [...] στον πρώτο αντάρτη που θα στο ζήταγε.

          10. avatar agilotos.stravos

            Ειναι σιγουρα πανω απο 80.........κιλα μ_______ς

          11. avatar Αλέξανδρος

            α! και κάτι άλλο, επειδή αμφισβήτησες και της ηλικίες αυτών που σφαγιάστηκαν από τους κομμουνιστές, διάβασε για την σφαγή στο Φενεό, για την σφαγή στον Μελιγαλά κ.α. και θα δεις γραμμένες της ηλικίες στα μνημεία οι οποίες δεν αμφισβητούνται...η λίστα είναι ατελείωτη, δεν θα σε ξυπνήσω εγώ, είσαι υποχρεωμένος να ξυπνήσεις μόνος σου κοιμισμένο! Αλλά όχι και να ακούω πως το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ αγωνίστηκε για την πατρίδα και πολέμαγε τον κατακτητή...την ιστορία ΔΕΝ θα την ξαναγράψετε απόγονοι δολοφόνων!

          12. avatar agilotos.stravos

            Eσυ εξισωσες τους 2 καταγεγραμμενους τζιχαντιστες με τους2.000.000 μεταναστες που περασαν απο 'δω.Εσυ τωρα εξισωνεις τους 2νεκρους ανηλικους(8&14ετων αν θυμαμαι καλα)στον Μελιγαλα με τους περιπου 700 δολοφονημενους προδοτες ταγματασφαλιτες,Που ειναι η αμετρητη λιστα με τα ανηλικα θυματα?Τοση προπαγανδα και δεν υπαρχει μια φωτο?Εγω δεν αμφισβητω τους ανηλικους νεκρους απλα τον τροπο που πεθαναν.Κ περιμενω αν θες να μας πεις πως πεθανε η θεια σου.Γνωριζεις μηπως εσυ πως σκοτωθηκε ο 8χρονος?Εμενα μια εκδοχη μου εχουν περιγραψει..
            "7.000 τα θύματα των κομμουνιστών στο βάραθρο του Φενεού"διαβαζω.Μιλαμε για χωριο που το '40 ειχε 150 οικογενειες!Ποιος κοιμαται τωρα?Κ ποιος αναπαραγει εδω μεσα χωρις να μελεταει?
            Στο εχω ξαναγραψει,εισαι ασχετος με τα μαθηματικα.Στο ξαναυπεθυμιζω το 2.000.000 και το 700 ειναι μεγαλυτερο νουμερο απο το 2.Εχεις χασει κανονικα τη μπαλα,σ'εχουν κανει να βλεπεις 2 δεντρα κι οχι ολοκληρο δασος.Κι αυτο για να σ'εχουν κατω απο ενα γαλανολευκο πανι,να γινεσαι κοιμισμενο πιονι.Πανω απ'ολα η πατρις!
            Οποιος εχει πτυχια δε σημαινει οτι ειναι κι εξυπνος.Κι εμενα οι αριστεροι μου σερβιραν δηθεν παλικαρισιες ιστοριες απο εμφυλιο κ κατοχη.Τις σημειωνα&τις διασταυρωνα.Δεν ειμαι σαν κι εσενα που εχαψες το 376,Φενεο&το οτι οι ανταρτες βαραγαν στον αερα...για να σκοτωσουν μετα αμαχους!!Προβατο με πτυχιο εισαι
            "την ιστορία ΔΕΝ θα την ξαναγράψετε απόγονοι δολοφόνων"Μα εσυ δε ξερεις οτι την Ιστορια την εγραψαν οι εθνικοφρονες νικητες,πως να τη διαβασεις δλδ??!

          13. avatar Αλέξανδρος

            Λοιπόν καταλαβαίνεις βέβαια πως γράφοντας κατεβατά και προσπαθώντας να μειώσεις τον συνομιλητή σου, αυτό είναι δείγμα πως ούτε τον εαυτό σου δεν πείθεις και προσπαθείς απεγνωσμένα να δηλώσεις ανωτερότητα: epic fail! (βλέπεις έχω κάνει και κάποια πολιτικά σεμινάρια και το πρώτο πράγμα που μας είχαν πει είναι πως όποιος βρίζει έχει χάσει ήδη και το ξέρει). Διάβασε λοιπόν και αυτό: όσο και να προσπαθείτε να αλλάξετε την ιστορία, όσο και να προσπαθείτε να προπαγανδίσετε τις αντεθνικές σας θέσεις, η ίδια η ιστορία σας κατέταξε...στον πάτο της θάλασσας! Αν έμαθα κάτι από την ιστορία των παππούδων μου είναι να μην περιμένω να έρθετε να με πιάσετε στον ύπνο και να με σφάξετε, αλλά να πάρω πρώτος το μαχαίρι να επιτεθώ. Σε περίπτωση που γίνει το μπαμ, αν δεν είσαι από αυτούς που θα φύγουν με τη ουρά στα σκέλια "πρόσφυγες" σε εξωτικά μέρη, να εύχεσαι να μην βρεθείς μπροστά μου. Ελληνόφωνοι γρεκύλοι, προδότες, αυτή η γη δεν σας ανήκει! πήγαινε τάισε κάποιον κακόμοιρο μετανάστη τώρα και άσε τις ιστορικές αναλύσεις....

          14. avatar agilotos.stravos

            Δεν προσπαθω να μειωσω κανεναν συνομιλητη μου,απο κανενα κατεβατο.Ο ιδιος ο συνομιλιτης μου ειναι μειωμενος απο μονος του οταν αποδικνυεται με επιχειρηματα οτι δε ξερει μαθηματικα,δε γνωριζει τη νεοελληνικη Ιστορια κ ειναι κ ανθελληνας αφου παραδεχεται οτι ειναι κατα των ελληνων μεταναστων(Καναδας)κ υπερ των ελληνων προδοτων(ταγματασφαλιτες).
            Ετσι ο ψευτης κ η [...] δε χρειαζεται καν να καθυβριστει.Αυτοχαρακτηριζεται απο τα λογια&τις πραξεις του.
            Αληθεια εκει στα πολιτικα σεμιναρια δε σου διδαξαν οτι μπορει να φανεις ψευτης&προβοκατορας,οταν μιλας χωρις τεκμηρια?Οταν δεν απαντας σε 3 καταμετρημενες(και βαλε)ερωτησεις,οταν δεν απαντας για την πηγη(το χωριο σου)για το περιστατικο που γραφεις,ενω εχεις κι εκκρεμοτητες σε αλλο θρεντ(Καναδας'18)?Epic fail ειναι να σε κυνηγαω ν'απαντησεις τοσες μερες κι εσυ να τρεχεις.
            Ποιοι ειναι στον πατο της θαλασσας?Εχεις καταλαβει με ποιανου το μερος ειμαι?
            Αφου λοιπον παραδεχεσαι οτι επιτιθεσαι με μαχαιρια,πιθανον να αντιμετωπισεις προβλημα απο τη δικαιοσυνη.Εγω δεν εχω τετοιες προθεσεις,οταν μαλιστα μιλαμε για γεγονοτα του παρελθοντος&δε μπορουμε να κανουμε τπτ πια.
            Απο τους παππουδες σου θ'ακουσεις αληθειες&υπερβολες.Μελετησε αυτα που σου σερβιρουν εστω&μετα το πτυχιακο.
            Παραφραζοντας το συνθημα σου Υπανθρωποι&ρατσιστες ο πλανητης Γη δε σας ανηκει.Αν δε σας αρεσει να πατε σε αλλον γαλαξια.
            Θα περιμενω υπομονετικα τις απαντησεις σου.Αλλιως θ'αλλαξεις κι εσυ το αβαταρ,οπως καμποσοι ομοιδεατες σου εδω μεσα.

          15. avatar Αλέξανδρος

            σε τι ρε παλληκάρι μου να απαντήσω πρώτα;; έχεις παρερμηνεύσει και διαστρεβλώσει σχεδόν τα πάντα. Είναι δυνατόν να γυρνάω και να απαντάω σε κάθε [...] που γράφεις πριν σκεφτείς;; άντε να απαντήσω σε κάποια που τώρα διάβασα: "7000 νεκροί στον Φενεό όταν στο χωριό ζούσανε 150 οικογένειες-υπερβολή" Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβεις πως οι νεκροί δεν ήταν μόνο από το χωριό αλλά τους μάζεψαν από τις γύρω περιοχές στο χωριό και τους εκτέλεσαν;;. Τόση εντύπωση σου κάνουν όλα αυτά; πρώτη φορά τα ακούς και τα διαβάζεις; "παραδέχομαι πως θα πάρω το μαχαίρι και θα αρχίζω να σφάζω-αξιόποινη πράξη, που είναι η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος;" προσπέρασες (κατα λάθος) την φράση "αν γίνει το μπαμ"...δηλαδή ΑΝ γίνει εμφύλιος και σε δω έξω από το σπίτι μου να έρθεις με μαχαίρι να με σκοτώσεις, και εγώ σου βγάλω πρώτος το μαχαίρι...σοβαρά τώρα αυτό θα μου πεις: "γιατί έβγαλες μαχαίρι δολοφόνε να με σκοτώσεις πρώτο;;;"....τελειώνουν οι χαρακτήρες, συνέχισε τις ασυναρτησίες εσύ και μετά περίμενε από εμένα να μαζεύω απαντήσεις στην κάθε μια.

          16. avatar agilotos.stravos

            Μα&τα διπλανα χωρια(Κλιτορια,Ματι)πανω κατω τον ιδιο πλυθησμο ειχαν.Δεν καταλαβαινεις οτι δε σου βγαινουν τα νουμερα?Οτι δε βολευει στρατιωτικα να μεταφερεις 7000(?)αιχμαλωτους σε ενα χωριο επειδη αυτο εχει..βαραθρο?Δε ξερεις οτι κι αλλα χωρια διπλα εχουν βαθιες χαραδρες?&ποσοι ηταν οι ανατρτες για να σφαξουν 7000?Λογικα πανω απο 10000.Μα εκεινη την εποχη ποτε δε συγκεντρωθηκαν τοσοι,ουτε στον εμφυλιο!Καποια πραγματα δλδ δε χρεαζεται να εχεις πτυχια,αλλα μυαλο
            Μη ξεχνας οτι σκοτωναν&οι γερμανοι στις εκαθαριστικες τους επιχειρησεις εκει,οι οποιοι ειχαν απολυτο ελεγχο.Πως να κανεις τετοια μεταφορα ανενοχλητος?Πως γινεται το 1991 να βρισκεις μονο 150σκελετους εκει?
            Στον Φενεο οι δολοφονημενοι ηταν περιπου 220.Ποιος ο λογος καποιος ν'αρχιζει να σφαζει ετσι?Γιατι δεν εσφαζαν σε οποιο χωριο εμπαιναν οι κκεδες?Γιατι δεν εσφαξαν μακρινους μου συγγενεις που κοιταζαν τη δουλιτσα τους&δεν ανακατευοντουσαν?Η απαντηση λοιπον ειναι οτι οι περισσοτεροι νεκροι απο αυτους συνεργαστηκαν συμφωνα με μαρτυριες με τα ταγματα ασφαλειας,καποιοι ηταν χωροφυλακοι και φυσικα λιγοι ηταν οι εντελως αθωοι,οπως μικρα παιδια.Πως ομως να τολμησεις να μαχαιρωσεις εναν ανηλικο?Μια ερμηνεια ειναι οτι πρεπει να το κανεις για να μην εκδικηθει για τους νεκρους γονιους του οταν μεγαλωσει.Γιατι ποτε οι ανταρτες δε σκοτωναν ασχετα παιδια.Μια σκληρη λογικη που αν δε μπεις στο πνευμα της εποχης εχεις χασει.Ομοιως αντιδρουσε&η εθνικοφρονη πλευρα.
            Θα σου μαθω Ιστορια ρε μπαγασα εστω&ετσι!Παμε παρακατω?

          17. avatar Αλέξανδρος

            πάνω που λέω δεν θα ασχοληθώ άλλο με τις παπα-τιές σου, μου πετάς αυτές τις πί-τες και με τριγκάρεις. Πάλι δεν απάντησες στην γκέλα σου περί μαχαιρώματος αλλά δεν πειράζει συνήθισα στις υπεκφυγές σου. Αυτό περί εκδίκησης των παιδιών των δολοφονημένων δεν μπορώ να το αφήσω ασχολίαστο όμως: καταρχάς παιδιά σκοτώναν οι κομμουνιστές επειδή ήταν σαδιστές,δολοφόνοι και εκδικητικοί. Αυτό και μόνο φτάνει. Τα παιδιά λοιπόν κάποιων δολοφονημένων ήταν οι λεγόμενοι Χίτες και Ταγματασφαλίτες. Μια σκληρή λογική όντως της εποχής, έχεις δίκιο, αλλά οποιοσδήποτε έβλεπε τον πατέρα του να σφαγιάζεται μπροστά στα μα΄τια του χωρίς λόγο και αιτία θα έπαιρνε εκδίκηση, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να πάρει εκδίκηση αν δεν ήταν κότα! Θα σε ξυπνήσω ρε μπαγάσα που θα πάει αν και προτιμάς να μένεις κοιμισμένος. Τσεκούρι και φωτιά έλεγε ο μεγάλος Στρατηγός, σε κάτι υπόδουλους κοιμισμένους σαν εσένα απευθυνόταν.

          18. avatar agilotos.stravos

            Τι ν'απαντησω ρε ψευτονταη της δεκαρας με το μαχαιρι?»Αν γίνει εμφύλιος και σε δω έξω από το σπίτι μου να έρθεις με μαχαίρι να με σκοτώσεις ..Μιλαμε για πολυ γκαου.Δε μου λες,δε μου δινεις απο τωρα τη διευθυνση σου να μη ψαχνω?
            Στραπατσαριστηκε το 7χιλιαρο,δικαιολογηθηκαν οι δολοφονιες ανηλικων,το 700 ειναι μεγαλυτερος απο το 2..οσο παμε προοδευεις..
            Στον ΕΛΑΣ τελη '44 ειχαν καταταγει πανω απο 80.000 ανδρες.Στον εμφυλιο συμμετειχαν μονο στα βουνα του Γραμμου περιπου 18.000 ανταρτες.Αν οπως βλακωδεστατα γραφεις ηταν ολοι αυτοι σαδιστές,δολοφόνοι και εκδικητικοί(τι να εκδικηθουν?)δε θα εμενε κολυμπηθροξυλο.Θα εσφαζαν τα παντα σε καθε πολη&χωριο που εμπαιναν&ο πλυθησμος της ελλαδας τωρα θα ηταν ο μισος.Γιατι παντα εκαναν επιλογες&η αποδειξη γι αυτο ειναι οι πολεις που ΔΕΝ πυρποληθηκαν&οι χωρικοι που ΔΕ σφαχτηκαν.Φυσικα κ υπηρχαν εγκληματιες,απλα οι εθνικοφρονες ηταν περισσοτερο εγκληματιες.Κ σου ξαναγραφω,να μελεταμε το καθε περιστατικο.
            Μα εδω δε ξερεις τι ειναι οι ταγματασφαλιτες(συνεργατες των ναζι)τι να με ξυπνησεις?
            Αν ενα παιδι ειχε την αισθηση του δικαιου&εβλεπε τον γονιο του νεκρο δε θα επαιρνε εκδικηση αν κατανοουσε οτι ηταν προδοτης.
            Μονο αυτο απαντα κ θα σ'αφησω ν'αντιγραψεις τις υπολοιπες ερωτησεις.
            Πως γινεται να θεωρεισαι εθνικιστης οταν υποστηριζεις τους ταγματασφαλιτες,αυτους που βοηθησαν τους ναζι να υποδουλωσουν την πατριδα σου?Οι χαυγιτες τους στηριζουν ανοιχτα γιατι ειναι νεοναζι.Εσυ?

          19. avatar Αλέξανδρος

            ρε τσεκούρι και φωτιά ρε! που είσαι ρε στρατηγέ να δεις για ποιους πολέμησες...αν το ήξερες δεν θα είχες κάνει ποτέ αυτή την επανάσταση....οκ οκ οι κομμουνιστές δεν βασάνιζαν, δεν δολοφονούσαν, στον "εμφύλιο" πολεμούσαν για την πατρίδα και για την απελευθέρωση του έθνους από κάποιους. Επίσης λένιν,μάρξ και τρότσκι δεν ήταν εβραίοι, και αυτό που βλέπεις κάθε πρωί στον ουρανό δεν είναι ο Ήλιος. Μια ερώτηση θα σου κάνω μόνο επειδή από τις 2 ερωτήσεις και πάνω διαλέγεις ποια θα απαντήσεις και επειδή νομίζω πως βρήκα το root cause Που λένε και οι φίλοι μας οι Εγγλέζοι, σκέψου καλά πριν απαντήσεις:..... σε ποια ηλικία έμαθες πως δεν υπάρχει Αι Βασίλης;....ξέρεις πως δεν υπάρχει Αι Βασίλης, έτσι; ....α ρε στρατηγέ, α ρε στρατηγέ πόσα τσεκούρια θα χρειαζόσουν σήμερα....

          20. avatar agilotos.stravos

            Τι 2 ερωτησεις,δε κοιτας τι εχεις μαζεψει?
            Ειδες λοιπον πως κοιμασαι εθνικιστης κ ξυπνας νεοναζι?Τα βλεπεις που απο την ελλειψη επιχειρηματολογιας εχεις καταληξεις στους αγιους βασιληδες?
            Μ'αρεσει που επικαλεισαι και τον γερο του Μωρια.Ο οποιος ειπε φωτια κ τσεκουρι στους προσκυνημενους,στους προγονους των ταγματασφαλιτων δλδ.Γιατι οταν ο Κολοκοτρωνης εσφαζε τους προδοτες ελληνες που ταχθηκαν με τον εχθρο ,κανενας δεν τον ειπε σφαγεα.Κι οταν πηγε ο Αρης κ καθαρισε ακριβως τις ιδιες περιοχες στην Πελοποννησο 120 χρονια μετα βγηκαν χρονια αργοτερα να τον πουν εγκληματια.Τα τσεκουρια δλδ που λες πανε και για το δικο σου το κεφαλι κ για τους ομοιδεατες σου τους εθνοπροδοτες που αντι να κανουν αυτο που εκαναν οι ηρωες του '21 και οι ανταρτες του '41(ν'ανεβαινουν δλδ στο βουνο κ να πολεμησουν για τη λευτερια)εκαναν δοσοληψιες με τον κατακτητη.
            Απ'οπου κ να το πιασεις επομενως,τρως ταπες απο παντου.Κι αυτο γιατι απο τη 2η χειροτερη ιδεολογια(τον εθνικισμο)πηγες στην 1η(τον ναζισμο).Ειπαμε προοδευεις…

  12. avatar Αντώνης

    Τιμή και δόξα στους αγωνιστές του 40. Σε αυτούς που ποτέ δε λύγισαν και ποτέ δε συμβιβάστηκαν με τίποτα λιγότερο από την Λευτεριά της πατρίδας δίνοντας ακόμα και την ίδια τους τη ζωή για τα ιδανικά που πιστεύανε και για να μπορούμε εμείς σήμερα να είμαστε ελεύθεροι και να μιλάμε ελληνικά και όχι γερμανικά. Πραγματικά παληκάρια. Δυστυχώς σήμερα σε αντίστοιχες συνθήκες θωρώ πως πολλοί λιγότεροι θα έκαναν το ίδιο, καθότι οι περισσότεροι στο πρώτο μικρό αποκόμματο ψωμιού ως αντάλλαγμα θα προδίδανε και την ίδια τους τη μάνα.

  13. avatar ΑΙΜΑ ΤΙΜΗ

    ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1941 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΜΟΛΟΤΩΦ-ΡΙΜΠΕΝΤΡΟΠ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΛΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΑΝ ΜΗΝ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΙΤΑΛΩΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΗΤΑΝ....ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ.ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ,ΣΤΟ ΒΙΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΟ ΣΑΣ ΧΩΣΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ,ΑΠΑΤΡΙΔΕΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ!!

    1. avatar Τι λεει ρε το χρυσαυγουλο;

      Ποιους χωσατε στην αμμο (...); Αυτα που λετε στις φασιστοσυναξεις σας μη τα λετε και παραεξω γιατι γελανε και οι πετρες. Αν δεν ηταν οι ναπαλμ των φιλων σας των αμερικανων δεν θα εισασταν η σπορα των ηττημενων του 45 που λεει ο φυρερισκος σας αλλα οι ηττημενοι του 48. Αν καποιος κερδισε στον εμφυλιο αυτος ηταν οι αμερικανοι. (...)

      1. avatar Ναι οκ,

        και αν ήταν οι ηττημένοι θα τρωγαμε με χρυσα κουτάλια...

        Ορσε ζωντόβολο κόπρε

    2. avatar Μουά

      Κατ αρχήν, ποιοι είσαστε εσείς που "τους χώσατε στην άμμο"; Είσαστε πολλοί; Ζούσατε τότε; Ο Γράμμος και το Βίτσι έχουν "άμμο"; Γιατί απ όσο ξέρω οι παραλίες έχουν άμμο και τα WC για τις γάτες.
      Ο εμφύλιος δεν ήταν ματς Βάβροι-Γάζελοι να πάτε κόντρα ποιοι πετάξανε περισσότερες φωτό, καπνό και άλλες βολίδες ή ποιοι χώσανε ποιους στην άμμο. Μια τραγική περίοδος στην ιστορία της Ελλάδας ήτανε με πολύ πόνο για όλους. Και τέλος πάντων φέτος έχουμε 2016. Μήπως ήρθε καιρός να ξεπεράσετε τα διάφορα κόμπλεξ που έχετε;
      (...)

      1. avatar ΛΕΩ

        Δεν έγραψες κάποιο σχόλιο για το ΚΚΕ σύντροφε...

        1. avatar Φασιστοφαγος

          Την επομενη φορα να του πεις τι να γραψει εληνα σειναγονοιστι! Μη του αφηνεις τοσα χαλαρα τα λουρια. Ακου εκει να γραφει αυτα που θελει. Να του δωσεις οδηγιες σε παρακαλω

  14. avatar τετραγωνακιας ξερω και εγω να πουλαω τρελα

    αντε παλι εδω η μαχη του δραμαλη θα γινει, παιδες ξεκολατε περασαν χρονια πλεον ολοι στο ιδιο καζανι ζουμε τωρα ,πρεπει ολοι να δουμε τα λαθοι μας αλλοι λιγα αλλοι πολλα να μην τα ξανακανουμε και δινουμε δικαωματα στους εξω, χωρες με εμφυλιακες τασεις ποτε δεν στεριωσαν ισα ισα που βολευει τους εξω

    1. avatar Vasilis Tsolakis

      τετραγωνακια οσο φοραμε παρωπιδες ποτε δεν θα υπαρξει σωτηρια

  15. avatar προς όλους τους φασίστες σχολιαστές.

    Νίκος Γόδας, Έλληνας, κομουνιστής αντάρτης, που πολέμησε στην Ελλάδα για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους γερμανοτσολιάδες, παππούδες σας, χιτλερικούς, φασίστες και την ελευθέρωσε.

    Ώσπου ήρθαν οι ξένοι, άγγλοι και μετά αμερικανοί και την σκλάβωσαν και πάλη οι παππούδες σας στην πρώτη γραμμή, μαζί με τους ξένους μόνο στολή άλλαξαν.

    Η Ελλάδα είναι η Πρώτη χώρα που βομβαρδίζετε, από τους αμερικανούς, με βόμβες Ναπάλμ, στο Γράμμο, ακόμα, δεν μπορεί να φυτρώσει τίποτα, «κρανίου τόπος».
    Μετά τους γερμανούς αώτους υποστήριξαν οι παππούδες σας, πάντα ξενόδουλοι, σε αντίθεση με τους κομουνιστές που πολέμησαν στην Ελλάδα, για την Ελλάδα, μόνο.

    1. avatar Χρήστος

      Δηλαδή, εσύ θα προτιμούσες να επικρατούσαν οι κομμουνιστές στον εμφύλιο;;
      Να είχαμε την μοίρα των άλλων κομμουνιστικών κρατών;
      Εγώ όχι!!!

  16. avatar Elu_Thingol

    ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΥΠΕΡΑΝΩ ΟΛΩΝ

    1. avatar καλα κρασια

      Εσυ από ολο το αρθρο αυτό καταλαβες! Η επιστημη υποκλινεται!

      1. avatar Elu_Thingol

        ΘΡΥΛΟΣ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΑΛΗΤΕΙΑ. Red Devils Chania 7 (φυσικά αν με διαβάζεις εδώ στο NS, γνωρίζεις καλά πως όντως η επιστήμη μου υποκλίνεται)

  17. avatar Μαυρος κι Αναρχος!

    Το παιζουν πατριωτες αυτοι που κατηγορουν καποιον ο οποιος στην πατριδα του πολεμουσε Αγγλους, Αμερικανους και νωριτερα ναζιδια Γερμανους.
    Καποτε ρουφιανοι- Παντοτε ρουφιανοι.
    Μπραβο στο newsbeast για το θεμα- ξυδακι στους φασιστες που τους φανταζομαι να τρωνε τις σαρκες τους και να ευχονται η ιστοσελιδα να ηταν εφημεριδα για να μπορουν να την καψουν

  18. avatar Προς όλους τους φασίστες

    Ποιοι είναι οι πατριώτες:
    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΘΗΝΑΣ από τον ΕΛΑΣ, https://www.youtube.com/watch?v=sqXCmU-UF4I
    ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, από τον ΕΛΑΣ https://www.youtube.com/watch?v=Rv3aSGFna7w
    Και σήμερα ποιος είναι ενάντια στο να κάνουν κουμάντο οι ξένες κυβερνήσεις στην Ελλάδα, ποιοι είναι ενάντια στον πόλεμο που θέλουν να μας βάλουν, μόνο το ΚΚΕ.
    «Ο κίνδυνος αφορά στη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο που έχει ήδη ξεκινήσει, στην περιοχή της Ανατ. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής, στην ενεργή συμμετοχή της χώρας μας στους πολεμοκάπηλους σχεδιασμούς και στις επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών με πρόσχημα την ανάγκη αντιμετώπισης των τζιχαντιστών που το ΝΑΤΟ ενίσχυε τα προηγούμενα χρόνια»

    1. avatar Χρήστος

      Ένας ανιστόρητος μόνοι δεν ξέρει πως Αθήνα και Θεσσαλονίκη ΔΕΝ απελευθερώθηκαν από τους Γερμανούς,αλλά ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΗΚΑΝ από τους Γερμανούς.

      1. avatar Φασιστοφαγος

        Ε, και τι; Σου εθιξε κανεις τα SS εσενα και κανεις ετσι; Εγκαταλειφθηκαν και αρα απελευθερωθηκαν. Ακομα κατεχομενα ειναι; (...) Ναρκωτικα περνετε;

        1. avatar Χρήστος

          Εγκαταλειφθηκαν και αρα απελευθερωθηκαν!! Ναι, έχεις δίκιο, έτσι σκέφτοναι οι τών Εξαρχείων! Εγκαταλελειμμένο κτήριο και το απελευθερώνουμε!!

  19. avatar ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

    ΑΠΟ ΤΟ 1821 ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΑΣ ΒΑΖΟΥΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ . ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΗ ΜΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΟΚΙΝΗΤΑ [...]. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΔΟΥΛΟΥΣ .

    1. avatar Χρήστος

      Οι ξένοι φταίνε ε;
      Φταίνε για τους 2 εμφυλίους τού 1821;
      Φταίνε για τον ατυχή πόλεμο του 1897;
      Φταίνε για την Μικρασιατική τού 1922;
      Φταίνε για τον εμφύλιο 1944-1949;
      Φταίνε για την εισβολή τής Κύπρου το 1974;
      ΠΑΝΤΟΤΕ φταίνε οι ξένοι;
      ΌΧΙ, δεν φταίνε οι ξένοι, η ΚΟΥΤΡΑ ΜΑΣ φταίει φίλε! Που πέφτει διχόνοια και οι άλλοι την εκμεταλλεύονται.
      ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ, πάντοτε εμείς. Και όποτε το καταλάβουμε, τότε θα διαπρέψουμε.

  20. avatar Ο αντικειμενικος

    Μονοπλευρη η παρουσιαση σας.
    Μηπως ηταν μεσα σε αυτους που εξολοθρευσαν τον ανθο της Πειραικης κοινωνιας λογω της αντιθεσης τους προς τα σχεδια και τις μεθοδους του ΚΚΕ ??

    1. avatar Το όνομα μου

      Μονόπλευρη η παρουσίαση της ζωής ενός ανθρώπου. Όλα θα τα δούμε εδω μεσα. Πόσες πλευρες ηθελες δηλαδη; 5-6. Αυτό ήταν, αυτό πίστευε. Τέλος και ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει