Μείωση της τάξης του 11% παρουσιάζουν τα εμπορικά έσοδα της FIFA για το Μουντιάλ της Ρωσίας σε σχέση με το 2014, σύμφωνα με έρευνες. Συγκεκριμένα, ο χορηγικός τζίρος της Διεθνούς Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας στο Μουντιάλ της Ρωσίας δεν θα ξεπεράσει τα 1,450 δισεκατομμύρια δολάρια, τη στιγμή που προ τετραετίας, στη Βραζιλία, έφτασε τα 1,629 δισεκ. δολάρια, με τις απώλειες να  φτάνουν τα 179 εκατ. δολάρια. Το γεγονός ότι η FIFA έχασε στο διάστημα που μεσολάβησε από το Μουντιάλ της Βραζιλίας έως αυτό της Ρωσίας κάποιους βασικούς της συνεργάτες, οφείλεται στο σκάνδαλο που ήρθε στην επιφάνεια το 2015, όπου υψηλόβαθμα στελέχη της Ομοσπονδίας συνελήφθησαν υπό το βάρος κατηγοριών για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, απάτη, ξέπλυμα μαύρου χρήματος, δωροδοκίες και εκβιασμούς. Το «FIFA-gate», όπως ονομάστηκε, συμπαρέσυρε και τους δύο ισχυρούς άνδρες μέχρι τότε του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, τον Σεπ Μπλάτερ και τον Μισέλ Πλατινί που τιμωρήθηκαν από την Επιτροπή Δεοντολογίας της FIFA με ποινή απαγόρευσης ενασχόλησης με το ποδόσφαιρο για οκτώ χρόνια. Όπως ήταν λογικό, η αξιοπιστία και η εικόνα της Ομοσπονδίας κλυδωνίστηκαν συθέμελα με αποτέλεσμα εταιρείες που επί χρόνια αποτελούσαν στενούς συνεργάτες της FIFA να προχωρήσουν σε διακοπή της συνεργασίας τους. Δώδεκα κορυφαία brands αποφάσισαν να διακόψουν ή να μην προχωρήσουν σε επέκταση της συνεργασίας τους με την FIFA μετά το Μουντιάλ της Βραζιλίας, με την Ομοσπονδία να προσπαθεί να καλύψει το έδαφος συνάπτοντας νέες συνεργασίες. Κι απ’ ότι φαίνεται δεν κατάφερε να καλύψει τη ζημιά σε όλο της το μέγεθος. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι καμία εταιρεία από τις βιομηχανίες τροφίμων, στοιχήματος, ασφαλειών και τηλεπικοινωνίων δεν θα βρίσκεται ως σπόνσορας ή συνεργάτης της FIFA στη Ρωσία, γυρίζοντας την πλάτη στη διοργάνωση. Εξίσου εντυπωσιακό και το γεγονός πως για πρώτη φορά από το 1998 (Γαλλία) δεν υπάρχει στη λίστα των χορηγών εταιρεία που να προέρχεται από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Συνολικά για το Μουντιάλ της Ρωσίας η FIFA έχει 7 συνεργάτες (FIFA partners), 5 σπόνσορες (FIFA World Cup Sponsors) και 4 σπόνσορες που προέρχονται από την τοπική αγορά της Ρωσίας.