Να καταδείξει το γεγονός ότι στην τρυφερή ηλικία των τεσσάρων ή πέντε ετών τα παιδιά που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο, ενδεχομένως να μην είναι ακόμη σε θέση να μάθουν αγγλικά ή οποιαδήποτε ξένη γλώσσα ήθελε σύμφωνα με πληροφορίες η βουλευτής Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ Ελισάβετ (Μπέτυ) Σκούφα μιλώντας προχθές στην αίθουσα του Κοινοβουλίου, ωστόσο στην προφορική της τοποθέτηση, απευθυνόμενη προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αναρωτήθηκε μήπως υποκρύπτονται κάποια άλλα ειδικά συμφέροντα.

Η εκπαιδευτικός στο επάγγελμα κ. Σκούφα, (που σημειωτέον έμαθε τις πρώτες τις αγγλικές λέξεις από τη μητέρα της που ήταν καθηγήτρια ξένων γλωσσών), αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά μήπως το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας θέλει να εισάγει την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο «αποτελεί ενδεχομένως και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων».

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η ίδια είναι μια από τις βουλευτές που παρακολούθησε τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας που παρέχει δωρεάν η Βουλή των Ελλήνων στους εκπροσώπους του έθνους στο πλαίσιο της κατάρτισής τους, καθώς επίσης και ότι από προχθές που τοποθετήθηκε στο Κοινοβούλιο δεν έχει μιλήσει εκ νέου δημοσίως, κάτι που ενδέχεται να συμβεί πολύ σύντομα, ίσως και πάλι από το βήμα του «ναού της Δημοκρατίας».

Θυμίζουμε ότι η κ. Σκούφα, απευθυνόμενη στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επεσήμανε τα εξής: «Κατανοώ ότι έχετε τελειώσει, έχετε ολοκληρώσει σημαντικό μέρος των σπουδών σας στην Αμερική, όμως, επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όλοι εδώ μέσα είμαστε εκλεγμένοι από τον ελληνικό λαό, αυτόν πρέπει να υπηρετούμε και επίσης είστε Υπουργός στο Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας.

Άρα, θα πρέπει να στηρίξετε ως επί το πλείστον την ελληνική εκπαίδευση, όχι, τα όποια καλά ή πιο χειρότερα ενδιαφέροντα επιχειρηματικά των αμερικανικών πανεπιστημίων. Επιτρέψτε μου να πω, μία ακόμη πολιτική παρατήρηση.

Όταν μιλάτε για ανάγκη διεθνών συνεργασιών των ελληνικών πανεπιστημίων με το εξωτερικό, φαντάζομαι ότι θέλετε να διορθώσετε την παράλειψή σας και να μην μας αναφέρετε την επόμενη φορά μόνο αμερικανικά πανεπιστήμια, εκτός αν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος.

Θέλω να πω, παρόλο που θα φανεί σκληρό, ότι με κάνετε να πονηρεύομαι ότι ακριβώς και η εισαγωγή της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο κάποιο άλλο ειδικό κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί. Μήπως αποτελεί και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων; Διότι στα σίγουρα παιδαγωγικού σκοπούς δεν εξυπηρετεί, όπως έχουν πολλάκις τονίσει καθηγητές παιδαγωγικών σχολών στην Ελλάδα.

Σας ερωτώ, λοιπόν, ευθέως για ποιον λόγο θέλετε να επιβάλλετε, να καρατομήσετε την προσωπικότητα των νηπίων σε τόσο τρυφερή ηλικία, των τεσσάρων ετών, επιβάλλοντάς τους την εκμάθηση των αγγλικών; Δεν έχετε πείσει κανέναν σε αυτήν την αίθουσα ότι η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί τον όποιο παιδαγωγικό σκοπό. Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι ακριβώς σκοπός της ίδρυσης και λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι τα παιδιά να αναπτύξουν όλα τα ερεθίσματα, να ανακαλύψουν το σώμα τους, να μάθουν να μιλάνε, να αναπτύξουν στα πρώτα στάδια τις κοινωνικές σχέσεις, να κοινωνικοποιηθούν και όχι να αποκτήσουν απλά κάποιες δεξιότητες άνωθεν επιβεβλημένες.

Είναι αντιπαιδαγωγικό αυτό που κάνετε, κυρία Υπουργέ, με το δεύτερο άρθρο του νομοσχεδίου, όπως και πλήρως αντιπαιδαγωγικό είναι – για να μείνω σήμερα μόνο στην προσχολική ηλικία και την κατάλληλη ή μη κατάλληλη – η παντελώς ακατάλληλη προσχολική εκπαίδευση που μας πλασάρετε. Θα μου επιτρέψετε να πω, ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιον λόγο αυξάνετε τον αριθμό των νηπίων στα είκοσι πέντε.

Πιστεύετε, κυρία Υπουργέ, ότι μία ή ένας νηπιαγωγός μπορεί να δείξει την απαιτούμενη εξατομικευμένη προσοχή, στήριξη, φροντίδα που χρειάζονται τα παιδιά μας στην ηλικία των τεσσάρων και έξι ετών, όταν, μάλιστα, σε αυτή την τάξη υπάρχουν και συνομήλικά τους με ειδικές εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες, νήπια ΑμεΑ; Για ποιον λόγο, κυρία Υπουργέ, φέρνετε αυτές τις δύο τελείως αντιπαιδαγωγικές και απαράδεκτες διατάξεις ουσιαστικά καταδικάζοντας τους αυριανούς πολίτες και σπρώχνοντας στο καλάθι των αχρήστων την πολύ σημαντική αγωγή και παιδεία, που πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά μας στην προσχολική ηλικία;».