Δριμεία κριτική άσκησε ο τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, Άρης Σπηλιωτόπουλος, στην Άννα Διαμαντοπούλου αναφορικά με τις σημερινές εξαγγελίες της για το «νέο Λύκειο», τονίζοντας ότι «το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ενισχύει την παραπαιδεία.

«Οι φόβοι μας επαληθεύτηκαν», είπε ο Άρης Σπηγλιωτόπουλος, ενώ αναλυτικά η δήλωσή του έχει ως εξής:

«Την ημέρα που οι εκπαιδευτικοί απεργούν για την κατάργηση σχολικών μονάδων στην χώρα διάλεξε η υπουργός Παιδείας να ανακοινώσει τις αλλαγές για το Νέο Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δυστυχώς οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν. Η υπουργός εξαγγέλλει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ενισχύει την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια. Ανακοίνωσε την εισαγωγή φοιτητών σε Σχολή, αλλά δεν γνωρίζει το σύστημα πρόσβασης και κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό για τον εαυτό της τον τρόπο κατανομής των φοιτητών από την Σχολή σε τμήμα. Οι αλλαγές προέκυψαν από μονόλογο, προειλημμένες αποφάσεις και προσχηματικό διάλογο. Η βιασύνη, η προχειρότητα και η έλλειψη σχεδιασμού αποδεικνύονται ξεκάθαρα. Το άγχος και τη σύγχυσή τους την μετακυλύουν σε μαθητές και γονείς και μεταβιβάζουν τις ευθύνες τους στα Πανεπιστήμια για να σώσουν τα προσχήματα».

Σχετικά με δημοσιεύματα του Τύπου για Συγχωνεύσεις ΑΕΙ:

«Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν αλλεπάλληλα δημοσιεύματα στον τύπο περί “Καλλικράτη” και στην Ανώτατη Εκπαίδευση με συνενώσεις και καταργήσεις Τμημάτων και Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, μετά τη “μεγάλη επιτυχία” που είχε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στον “Καλλικράτη” για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έχει γίνει καμία συζήτηση, δεν έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση δεν έχει υπάρξει καν μία έκθεση ή μία μελέτη για το συγκεκριμένο θέμα.

Η κυβέρνηση μετά την επικοινωνιακή οικονομική πολιτική με τα γνωστά και οφθαλμοφανή αποτελέσματά της προχώρα σε μία επικοινωνιακή εκπαιδευτική πολιτική με αποτελέσματα, πολύ φοβούμαστε, χειρότερα και αυτών της οικονομίας για το μέλλον της χώρας.

Ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης δεν μπορεί να αλλάξει με ασκήσεις επί χάρτου και επικοινωνιακά τερτίπια. Είναι θέμα μελέτης, αξιολογικών στόχων και κριτηρίων, συζήτησης και διαβούλευσης με την Πανεπιστημιακή κοινότητα και αυτή των Τ.Ε.Ι. Δυστυχώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φαίνεται ότι αντί για στήριξη της ανώτατης εκπαίδευσης προχωρά σε υποβάθμιση . Αντί για οικονομική βοήθεια των ΑΕΙ προχωρά σε μείωση των πιστώσεών τους και ως μοναδική λύση για αυτή την υποβάθμιση βρίσκει το κλείσιμο ή τη συνένωση αυτών. Με ύποπτες διαρροές, με ακριτομυθίες και μισόλογα δεν αντιμετωπίζονται τα θέματα της Παιδείας. Όλα αυτά τα τεχνάσματα άλλους σκοπούς εξυπηρετούν και πάντως όχι τα ίδια τα Πανεπιστήμια.

Καλούμε για μια ακόμη φορά την υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει τις πραγματικές της προθέσεις για το τι προγραμματίζει για την ανώτατη εκπαίδευση».