Η συγκλονιστική επιστροφή του «Γιατρού» στο βάθρο και η 2η θέση με την αγαπημένη του Μ1 ήταν φυσικό να γεννήσει περισσότερα ερωτήματα από όσα απάντησε.

Το πιο ερεθιστικό όλων είναι βέβαια αυτό: Μέχρι που θα μπορούσε να φτάσει ο Valentino αν δεν έκανε εκείνο το λάθος στον δεύτερο γύρο προσπαθώντας να προσπεράσει το Dovizioso και αν δεν έχανε χρόνο πίσω από τον αργό αλλά πεισματάρη Stefan Bradl και τους Crutchlow, Pedrosa;

Πολλά τα αν θα μου πείτε και δεν κερδίζονται έτσι οι αγώνες. Ωστόσο πρέπει να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με το θέμα, αφενός γιατί είμαστε σίγουροι πως την ίδια ερώτηση έθεσαν οι περισσότεροι θεατές που είδαν τον αγώνα, και αφετέρου υπάρχουν κάποια στοιχεία που ρίχνουν ένα διαφορετικό φως στην οδήγηση του Rossi.

Το γεγονός είναι πως ο Lorenzo ξεκίνησε και τερμάτισε πρώτος χωρίς να αμφισβητηθεί ποτέ, με διαφορά 6 δευτερολέπτων από το δεύτερο Rossi. H οδήγησή του ήταν άμεμπτη, πίεσε πάνω από το 100% μέχρι τα μισά του αγώνα -κατά δήλωσή του- και μετά απλώς έλεγξε τον ρυθμό και την απόστασή τους από τους υπόλοιπους.

Η πορεία του Rossi προς το βάθρο ήταν αντιδιαμετρική. Ξεκίνησε 7ος, ανέβηκε 5ος στον πρώτο γύρο και ύστερα από το λάθος του έπεσε πάλι στην 7η θέση στον δεύτερο γύρο.

Ύστερα ο Ιταλός κόλλησε πίσω από το Bradl. Έχασε 5 ολόκληρους γύρους μέχρι να περάσει (στον 8ο) τον Γερμανό της LCR Honda και μετά ξαμολύθηκε να πιάσει τους «γαμπρούς» της δεύτερης θέσης.

Δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο ακόμα θα ανέβαζε ρυθμό ο Jorge αν ένιωθε από νωρίς στο σβέρκο του την καυτή ανάσα του Rossi. Όμως αναλύοντας το γυρολόγιο του ιταλού αστέρα δύο διαπιστώσεις εντυπωσιάζουν.

Η πρώτη είναι ότι ο Rossi αποτέλεσε το μοναδικό αναβάτη που έκανε χρόνο κάτω από 1’56 στο δεύτερο μισό του αγώνα. Και μάλιστα 5 φορές!

Η δεύτερη είναι πως οι χρόνοι του Rossi, όσο πλησίαζε ο τερματισμός, γίνονταν όλο και ταχύτεροι μέχρι τον 16ο από τους 22 γύρους. Οι περισσότεροι άλλοι αναβάτες έκαναν τον ταχύτερο χρόνο τους μέσα στους 4 πρώτους γύρους, οπότε τα λάστιχα ήταν φρέσκα.

Τον ταχύτερο γύρο πάντως τον έκανε ο πιτσιρικάς Marc Marquez, ήταν μάλιστα καλύτερος του Lorenzo κατά 124 χιλιοστά και του Rossi κατά 311χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Όμως οι Marquez και Lorenzo έκαναν τους χρόνους αυτούς στους γύρους 3 και 2 αντίστοιχα.

Ο Rossi είχε μετά τις επίσημες δοκιμαστικές περιόδους του χειμώνα, εκφραστεί με θαυμασμό για την ταχύτητα και σταθερότητα του Lorenzo.

Ωστόσο φαίνεται πως και ο ίδιος είναι απόλυτα έτοιμος να ανταγωνιστεί τον καθένα, διαθέτοντας ακόμα αποθέματα δύναμης και μαχητικότητας που ίσως δεν έχει το όμοιό της ακόμα, μέχρι να ωριμάσει ο Marquez.

Κι αυτή, πέρα από τους απόλυτους χρόνους, είναι μια παρακαταθήκη για ένα καλύτερο θέαμα φέτος, για εκπλήξεις και για μια από τις τελευταίες ευκαιρίες να θαυμάσουμε το βασιλιά των MotoGP σε δράση.

Ας δούμε μια σύγκριση των χρόνων των τριών πρώτων, ανά γύρο. Lorenzo, Rossi και Marquez χρησιμοποίησαν ακριβώς τα ίδια λάστιχα εμπρός/πίσω.

Χρόνος: Lorenzo – Rossi – Marquez

Γύρος 1: 2’01.783 – 2’02.752 – 2’03.306
Γύρος 2: 1’55.569 – 1’57.209 – 1’56.054
Γύρος 3: 1’55.684 – 1’56.382 – 1’55.445
Γύρος 4: 1’55.644 – 1’56.315 – 1’55.807
Γύρος 5: 1’55.820 – 1’56.691 – 1’56.180
Γύρος 6: 1’55.947 – 1’56.802 – 1’56.401
Γύρος 7: 1’55.900 – 1’56.974 – 1’56.198
Γύρος 8: 1’55.856 – 1’56.396 – 1’56.253
Γύρος 9: 1’56.051 – 1’56.408 – 1’56.035
Γύρος 10: 1’55.893 – 1’56.469 – 1’56.584
Γύρος 11: 1’56.171 – 1’56.173 – 1’56.545
Γύρος 12: 1’56.196 – 1’55.921 – 1’56.416
Γύρος 13: 1’56.102 – 1’56.326 – 1’56.398
Γύρος 14: 1’56.062 – 1’55.912 – 1’56.695
Γύρος 15: 1’56.444 – 1’55.986 – 1’56.493
Γύρος 16: 1’56.333 – 1’55.756 – 1’56.362
Γύρος 17: 1’56.284 – 1’56.144 – 1’56.527
Γύρος 18: 1’56.076 – 1’56.168 – 1’56.765
Γύρος 19: 1’56.173 – 1’56.531 – 1’56.770
Γύρος 20: 1’56.331 – 1’56.252 – 1’56.336
Γύρος 21: 1’56.289 – 1’56.328 – 1’56.414
Γύρος 22: 1’57.194 – 1’55.897 – 1’56.019