Πριν μόλις 3 μήνες είχαμε δημοσιεύσει την είδηση πως η Ινδία ξεπέρασε την Κίνα και ως κατασκευαστής μοτοσυκλετών, ανεβαίνοντας στο Νο 1 του σχετικού παγκόσμιου τσαρτ. Πριν τρία χρόνια η Κινα είχε χάσει και έναν άλλο τίτλο από την Ινδία, αυτόν της μεγαλύτερης αγοράς μοτοσυκλετών του κόσμου. Η αγορά της Κίνας έχει πάρει τον κατήφορο εδώ και πέντε χρόνια, αποτέλεσμα των μέτρων που πήρε η κινεζική κυβέρνηση για την παροχή κινήτρων υπέρ της χρήσης ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων στις πόλεις. Πλέον απαγορεύεται η προσέγγιση μοτοσυκλετών στο κέντρο των κινεζικών πόλεων. Αντίθετη πορεία ακολουθεί η αγορά της Ινδίας, όπου η κατακλυσμική αύξηση των πωλήσεων δικύκλων δημιουργεί ένα πανίσχυρο ρεύμα το οποίο πια επηρεάζει και την παγκόσμια αγορά. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί και συγκλονιστικοί. Η αύξηση των πωλήσεων στην ινδική αγορά πέρυσι ήταν της τάξης του 6,9%. Μάλιστα η ανοδική τάση δεν αναμένεται να ανακοπεί για πολλά χρόνια, αφού τροφοδοτείται από τον διαρκώς αυξανόμενο πληθυσμό της χώρας (τελευταία έχει εκτιμηθεί στο 1,32 δισεκ.) Η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού αυτού δεν διαθέτει ακόμη το κλασικό πακέτο καταναλωτικών αγαθών του δυτικού κόσμου: τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας, αυτοκίνητο, μοτοσυκλέτα, κλιματισμό, σπίτι στην εξοχή κ.λπ. Όμως χάρη στην ραγδαία αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος, τεράστια πλήθη Ινδών ξεφεύγουν από τη φτώχεια κάθε χρόνο και αμέσως εκδηλώνουν την αναμενόμενη καταναλωτική «πείνα».
Ποιο μοντέλο μοτοσυκλέτας είναι πρώτο σε πωλήσεις στον κόσμο
Η Ινδική Royal Enfield κυριαρχεί στην Ινδική και παγκόσμια αγορά μοτοσυκλετών
