Η αναγόρευση του σερ Ντέιβιντ Μπέκαμ αποτέλεσε ένα σημαντικό σημείο αναγνώρισης, έπειτα από τρεις δεκαετίες καριέρας και επιρροής. Ωστόσο, την ίδια ημέρα που του απονεμήθηκε ο τίτλος του ιππότη, δημοσιεύματα για οικογενειακή ένταση απείλησαν να επισκιάσουν την ιστορική στιγμή.

Ο σερ Ντέιβιντ, γνωστός για την ακρίβεια εντός και εκτός γηπέδου, έχει αφιερώσει δεκαετίες στη διαχείριση της δημόσιας εικόνας της οικογένειάς του. Το 2024 αποτελεί έτος εορτασμού, καθώς συμπληρώνει τα 50 του χρόνια ηγούμενος μιας αυτοκρατορίας που εκτιμάται στα 500 εκατομμύρια λίρες, όπως αναφέρει το BBC.

Όμως η δημόσια προσοχή τους τελευταίους μήνες έχει επικεντρωθεί σε φήμες ρήξης μεταξύ του μεγαλύτερου γιου Μπρούκλιν και της συζύγου του Νικόλα Πελτς με την υπόλοιπη οικογένεια. Ειδικός στη διαχείριση φήμης αναφέρει πως τα δημοσιεύματα επηρεάζουν πλέον τη δημόσια εικόνα των Μπέκαμ, με τη θεματολογία να θυμίζει σαπουνόπερα.

Οικογένεια… σαν ριάλιτι

Η ειδικός σε διαχείριση κρίσεων Λόρεν Μπίτσινγκ σημειώνει πως η οικογένεια «αρχίζει να θυμίζει οικογένεια ριάλιτι». Οι φήμες ξεκίνησαν πριν τρία χρόνια, όταν δημοσιεύτηκε ότι η Νικόλα αρνήθηκε να φορέσει σχέδιο της Βικτόρια Μπέκαμ στον γάμο της. Η Νικόλα διέψευσε τότε την ένταση, εξηγώντας πως δεν πρόλαβε να ετοιμαστεί το φόρεμα.

Η απουσία του ζεύγους από τα 50ά γενέθλια του Ντέιβιντ αναζωπύρωσε τα σενάρια. Πηγή του BBC ανέφερε ότι ο Μπρούκλιν επέλεξε να μην παραβρεθεί επειδή ο Ρομέο, ο αδελφός του, θα εμφανιζόταν με γυναίκα με την οποία ο Μπρούκλιν είχε συνδεθεί στο παρελθόν. Η πρόσκλησή της αποτέλεσε νέα πηγή έντασης.

Ούτε ο Ντέιβιντ ούτε η Βικτόρια έχουν σχολιάσει τις φήμες. Την Κυριακή, ο Ντέιβιντ δημοσίευσε φωτογραφίες με όλα τα παιδιά του για την Ημέρα του Πατέρα, συμπεριλαμβανομένης και μιας με τον Μπρούκλιν, γράφοντας «σε αγαπώ». Η Βικτόρια έκανε επίσης αφιέρωση που περιλάμβανε όλα τα παιδιά τους.

Η Μπίτσινγκ προειδοποιεί πως η εικόνα της οικογένειας κινδυνεύει να μετατραπεί σε ριάλιτι αφήγημα, αντί για την επιτυχημένη κληρονομιά που χτίζουν. Ο ειδικός PR Μαρκ Μπορκόφσκι υπενθυμίζει ότι οι Μπέκαμ είχαν πάντα πλήρη έλεγχο του αφηγήματός τους – με στρατηγικές εμφανίσεις, deals και οικογενειακή προσήλωση.

Ο σύμβουλος κοινωνικών μέσων Ματ Ναβάρα σημειώνει ότι η απουσία «κοινωνικών σημάτων» –όπως αναρτήσεις ή σχόλια– οδηγεί τους θαυμαστές στο να υποθέτουν ένταση. Ειδικά στα social media, όπου το περιεχόμενο που δημιουργεί engagement υπερισχύει της ακρίβειας.

Παρά τις φήμες, ο Ναβάρα τονίζει ότι η «μάρκα Μπέκαμ» είναι «τραυματισμένη αλλά όχι κατεστραμμένη», και προτείνει μια εικόνα οικογενειακής ενότητας, προειδοποιώντας ωστόσο πως κάθε τεχνητή διαχείριση μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα.