«Πώς γίνεται ενώ όλοι πολιτικοί και μη, επιθυμούν να μπει η Ελλάδα σε ένα νέο κύκλο ανάπτυξης και παραγωγικότητας να αποκλείουν από την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση το Μάρκετινγκ που είναι το εργαλείο για να επιτευχθεί αυτό;»

Αυτό διερωτάται σε επιστολή της στο newsbeast.gr η Α.Π., φοιτήτρια του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κατηγορώντας τον υπουργό Παιδείας ότι δεν έχει ούτε στοιχειώδεις γνώσεις για την Επιστήμη του Μάρκετινγκ.

Ακολουθεί η επιστολή της φοιτήτριας του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης:

«Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και θα ήθελα να σας μεταφέρω κάποιες σκέψεις για το σχέδιο Αθηνά. Αντικείμενο του τμήματος είναι το Μάρκετινγκ. Σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά, το τμήμα μας μαζί με άλλα δύο του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης συγχωνεύονται με το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Σερρών και το τμήμα που δημιουργείται θα έχει όνομα Διοίκηση Εσοπιχειρήσεων, Συστημάτων και Οργανισμών.

Φυσικά δημιουργούνται κάποια προφανή προβλήματα όπως η αναγκαστική μετακίνηση χιλιάδων φοιτητών σε μια άλλη πόλη, που σημαίνει επιπλέον έξοδα για τις οικογένειές τους που ήδη έχουν επιβαρυνθεί οικονομικά από συνεχείς φόρους, χαράτσια, μειώσεις μισθών, απολύσεις και την κατάσταση που όλοι βιώνουν καθημερινά πλέον.

Επιπλέον πώς θα απορροφήσει η κοινωνία των Σερρών τόσους φοιτητές για πρακτική άσκηση όταν σαφώς ο πληθυσμός των επιχειρήσεων και οργανισμών της Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγαλύτερος; Υπάρχουν ωστόσο φοιτητές που κατάγονται από την Θεσσαλονίκη ή τις γύρω περιοχές και δήλωσαν το τμήμα αυτό γνωρίζοντας ότι δεν θα χρειαστεί να φύγουν από την πόλη τους γιατί όσο κι αν προσπαθήσουν οι ίδιοι ή οι γονείς τους δεν έχουν την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στα έξοδα που απαιτούνται για να σπουδάσει κάποιος σε άλλη πόλη.

Οι φοιτητές αυτοί φυσικά, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους και τα όνειρά τους για μια ένα καλύτερο αύριο και ίσως μια επιτυχημένη καριέρα που έχει προσφέρει σε πολλούς απόφοιτους το τμήμα αυτό. Κι αυτό γιατί; Επειδή ο Υπουργός Παιδείας δεν έχει ούτε στοιχειώδεις γνώσεις σχετικά με την Επιστήμη του Μάρκετινγκ (ή αυτό θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε) αναφέρει σε δηλώσεις του πως δεν μπορεί να καλύψει τέσσερα έτη σπουδών καθώς μπορεί να καλυφθεί το αντικείμενο μόνο με κάποια μαθήματα ή όσοι επιθυμούν να το επιλέγουν σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Από τις δηλώσεις αυτές διακρίνεται πόσο πρόχειρα έχει δημιουργηθεί το σχέδιο Αθηνά αφού αν είχε μελετηθεί παραπάνω και με στοιχεία για το αντικείμενο κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά του δικαιώματα και την επαγγελματική αποκατάσταση που προσφέρει στους αποφοίτους θα διαπίστωναν ότι στην περίοδο που διανύουμε το Μάρκετινγκ έχει να προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη της χώρας. Αν γνώριζαν απλά τον ορισμό του Μάρκετινγκ θα καταλάβαιναν πόσο απαραίτητο είναι για να κινηθεί η αγορά που βρίσκεται σε πραγματικά άσχημη κατάσταση. («Μάρκετινγκ είναι η λειτουργία της επιχείρησης, η οποία αναγνωρίζει τις ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών, ορίζει ποιους στόχους μπορεί καλύτερα η επιχείρηση να υπηρετήσει, σχεδιάζει κατάλληλα προϊόντα και υπηρεσίες, προγραμματίζει να υπηρετήσει την αγορά και απαιτεί από τον κάθε ένα μέσα στον οργανισμό να σκέφτεται και να εξυπηρετεί τους πελάτες», Philip Kotler).

Και τι γίνεται με τους φοιτητές που επέλεξαν αυτό το τμήμα γιατί ήταν το όνειρό τους και το αντικείμενο με το οποίο ήθελαν να ασχοληθούν; Έτσι απλά τους το καταστρέφουν; Πώς γίνεται λοιπόν ενώ όλοι πολιτικοί και μη, επιθυμούν να μπει η Ελλάδα σε ένα νέο κύκλο ανάπτυξης και παραγωγικότητας να αποκλείουν από την δημόσια δωρεάν εκπαίδευση το Μάρκετινγκ που είναι το εργαλείο για να επιτευχθεί αυτό; Και τέλος πώς γίνεται ενώ οι πολιτικοί που πιστεύω ότι γνωρίζουν τη δύναμη του Μάρκετινγκ να το απαξιώνουν τόσο μέσω του σχεδίου Αθηνά; Μήπως υπάρχει κάτι άλλο πίσω από αυτό;».