«Αν η Πολιτεία συνεχίσει να διατηρεί εκκλησιαστικά σχολεία με μαθητικό δυναμικό κάτω από 20 μαθητές, είναι ένα σοβαρό ζήτημα όχι απλώς για τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά για το ίδιο το επίπεδο και την ποιότητα των σπουδών τους».

Τα παραπάνω ανέφερε σε συνέντευξή του στο Αγιορείτικο Βήμα ο υπουργός Παιδείας, έπειτα από σχετική ερώτηση ενώ μεταξύ των άλλων τόνισε ότι «ένα σύγχρονο εκκλησιαστικό σχολείο χρειάζεται ένα σοβαρό παιδαγωγικό πλαίσιο, αλλά και ένα συγκεκριμένο περιβάλλον υπεύθυνης και οργανωμένης σχολικής και εκκλησιαστικής ζωής. Πάντως, όλα αυτά είναι ζητήματα, τα οποία θα τα προσεγγίσουμε από κοινού με την εκκλησία και θα βρούμε τις ενδεδειγμένες λύσεις».

Όσον αφορά τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, ο κ .Λοβέρδος ανέφερε ότι «για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30η Ιανουαρίου 2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται, για όλες τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα».

Σε σχετική ερώτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι « είναι ενταγμένο από συστάσεως του ελληνικού κράτους στον κορμό των μαθημάτων του σχολείου, τα δε αναλυτικά προγράμματα του μαθήματος, όπως και όλων των άλλων μαθημάτων, είναι νόμος του κράτους και διδάσκονται υποχρεωτικά. Το υφιστάμενο μάθημα των Θρησκευτικών συνιστά γνωριμία με τα μορφωτικά αγαθά, τις αξίες και τον πολιτισμό που διαμόρφωσε ο Χριστιανισμός και ιδιαίτερα η ορθόδοξη παράδοση».

Ο υπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε υπέρ της ενίσχυσης και της αναβάθμισης της Αθωνιάδας, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόταση του για ίδρυση ΙΕΚ, «μια πρόταση που σκοπό έχει να αναβαθμίσει τη Σχολή και ταυτοχρόνως να προσφέρει στις 20 Μονές της αθωνικής πολιτείας τους αναγκαίους τεχνίτες για την στήριξη του σημαντικού έργου τους. Γι’ αυτό και πρότεινα να αναπτυχθούν ειδικότητες σχετικές με την ζωή και το έργο των μονών, όπως αυτές του συντηρητή έργων τέχνης συντήρησης υφάσματος, βιβλιοδεσίας, αγιογραφίας, βυζαντινής μουσικής, ξυλογλυπτικής, αργυροχρυσοχοΐας, μεταλλοτεχνίας, κοσμηματοποιΐας, σχεδίου, δασοκομικής, μελισσοκομίας, οινοποιΐας».