Το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας στη Διονυσίου Αεροπαγίτου δεν άρεσε σε αρκετούς σχολιαστές στο Twitter, οι οποίοι είχαν αρκετά να πουν για το δημιούργημα από χαλκό που φιλοτεχνήθηκε από την Αφροδίτη Λίτη και τοποθετήθηκε στο αλσύλλιο της Ροβέρτου Γκάλι. Οι αντιδράσεις αυτές φιλοξενούνται σε δημοσίευμα του βρετανικού Guardian, το οποίο στον τίτλο του διερωτάται χαρακτηριστικά: «Γκάντι με τακούνια;».

Το δημοσίευμα σημειώνει πως τις αντιδράσεις συγκεντρώνει το άγαλμα που τοποθετήθηκε απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο, όπου η παγκοσμίου φήμης τραγουδίστριας της όπερας έκανε το ντεμπούτο της.

Άγαλμα Μαρία Κάλλας

«Το 1,8 μέτρου έργο, το οποίο δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τις πιο υποτιμημένα “περιουσιακά στοιχεία” της χώρας, δέχθηκε επικρίσεις ότι είναι κιτς, ανάρμοστο και, ακόμη χειρότερα, ότι δεν φέρει την παραμικρή ομοιότητα με τη ”La Divina”», γράφει ο Guardian.

Συνεχίζει σημειώνοντας πως το χρυσό άγαλμα προκάλεσε «θύελλα» στα social media και χλευάζεται σε γελοιογραφίες. «Επικριτές έχουν παραπονεθεί ότι μοιάζει περισσότερο με “Γκάντι με τακούνια” ή με ένα αγαλματίδιο από τα Όσκαρ – χωρίς όμως τη λάμψη του Χόλιγουντ – παρά την πριμαντόνα».

Μαρία Κάλλας: Το μεγαλύτερο… αμάρτημα του αγάλματος

Το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας στη Διονυσίου Αεροπαγίτου

Για τον πρώην τραγουδιστή της όπερα και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Μιχάλη Μουσσού, το άγαλμα διαπράττει το μεγαλύτερο αμάρτημα, δίνοντάς λάθος στάση στη φιγούρα της Μαρίας Κάλλας.

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς καμία τραγουδίστρια της όπερας, ούτε καν μαθήτρια της Β’ τάξης σε μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος», είπε, σημειώνοντας ότι αν το έκανε αυτό θα μπλόκαρε την παραγωγή της φωνής.

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την… απελευθέρωση της φωνής. Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει στην πραγματική ζωή, με τη στάση σώματος που οραματίστηκε η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί», τόνισε ακόμη.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, το άγαλμα φιλοτέχνησε η Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.