Εικόνες μεγάλου συνωστισμού παρατηρήθηκαν στην κηδεία του αρχιμανδρίτη Σαράντη Σαράντου, κάτι που χαρακτηρίστηκε «λάθος».

«Ο πατήρ Σαράντης Σαράντος, είναι ένας κληρικός 80 ετών, επί 52 χρόνια υπηρετούσε στο Μαρούσι. Η οικογένειά του έχει 4 παιδιά και 19 εγγόνια. Πεθαίνει την Κυριακή το βράδυ τις 11. Στις 12 με παίρνουν τα παιδιά και μου λένε ότι δεν ήθελαν να δημιουργηθεί πρόβλημα και να μην κηδευτεί στο Μαρούσι. Το πρωί έκανα εγώ την κηδεία και ήμουν εγώ εκεί. Ειδοποιώ από το πρωί την Αστυνομία να βρίσκεται στο χώρο, ήρθε η Αστυνομία και ασφαλίσαμε το χώρο. Έγινε στο μοναστήρι στον Άγιο Στέφανο. Είμαι αυστηρός με την τήρηση των μέτρων, σε σημείο που να έχω παρεξηγήσεις», είπε στο MEGA ο Μητροπολίτης Κηφισίας Αμαρουσίου και Ωρωπού, Κύριλλος

«Μέσα στο ναό μπήκε μόνο η οικογένεια και οι ιερείς. Στο δημόσιο χώρο πρέπει να έχουμε μια αρωγή και μια βοήθεια. Μία εικόνα αν θέλουμε την κάνουμε θετική, και αν θέλουμε αρνητική. Ήταν λάθος που ήρθε ο κόσμος. Το έμαθαν και ήρθαν. Για να προσεγγίσει κάποιος εκεί υπάρχει μια διαδικασία. Η Aστυνομία έκανε σωστά τη δουλειά της. Δεν είναι 500 άτομα, δεν χωράνε 500 άτομα. Στις εικόνες πόσοι φορούν μάσκες; Το 80% φοράει μάσκες», συνέχισε.

«Όταν πήγα και ξεκίνησα την ακολουθία, όποιος ήταν μέσα στον ναό τον βγάλαμε έξω. Στο διάστημα αυτό, όταν βγήκε το φέρετρο από μέσα. Σε σύγκριση με καταστάσεις που βλέπουμε αλλού, το 80% φορούσε μάσκες. Στην κηδεία ήταν σκορπισμένοι. Οι αποφάσεις δε λαμβάνονται μόνο μέσα σε κλειστά γραφεία. Είναι αλλιώς σε μια λειτουργία σε μια συγκροτημένη κατάσταση, και αλλιώς σε μια κηδεία. Η αστυνομία ήταν εκεί και έκανε και προσωπικό έλεγχο» ανέφερε.

Λινού: Είχε τεράστια επίδραση στην κοινωνία

«Ο πατήρ Σαράντης Σαράντος ήταν μια μορφή που τη ζωή του δεν την έζησε ούτε ο σεβασμιότατος, γιατί είναι νεότερος. Έχασε τη σύζυγό του σε ατύχημα, και παρέμεινε κληρικός, και είχε τεράστια επίδραση στην κοινωνία. Και στην εκκλησία, όπως και σε όλους τους χώρους, υπάρχουν και οι αρνητές, και αυτοί που έχουν αναγάγει σε κάτι μεταφυσικό τη νόσο, και υπάρχει μελέτη που λέει ότι επειδή δεν μπορούμε να μοιραστούμε τον πόνο για μεγάλες απώλειες, θα δημιουργήσει προβλήματα. Αυτό δεν αναιρεί ότι αυτή η εικόνα είναι επικίνδυνη. Θα έπρεπε να το έχει προβλέψει η πολιτεία και να υπάρχουν συστάσεις», είπε η κ. Αθηνά Λινού, καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών.

«Για το Πάσχα νομίζω ότι πρέπει να γίνουν οι ακολουθίες, να γίνουν πολλαπλές ώστε να διασπαρεί ο κόσμος, και σε εξωτερικούς χώρους. Αν είμαστε σε εξωτερικό χώρο, με σοβαρή επίβλεψη, με κορδέλες, αποστάσεις και μάσκες, τότε θα μπορούν περισσότεροι άνθρωποι να το απολαύσουν. Αν αυτό προετοιμαστεί εγκαίρως, θα μπορούσε να γίνει», πρόσθεσε η ίδια.

«Εύχομαι Ανάσταση να μπορούμε να κάνουμε στις εκκλησίες»

«Σε λίγο έχουμε συνεδρίαση Συνόδου. Η πρόταση της κ. Λινού έχει τεθεί προς συζήτηση. Μη συγκρίνουμε την κηδεία με τις ήρεμες συνάξεις σε ναούς. Είναι διαφορετική νοοτροπία. Άλλη η ψυχολογία η μία και άλλο η άλλη. Οι ακολουθίες μπορούν να γίνουν άνετα με μικρή συμμετοχή ανθρώπων. Δεν υπάρχει συναισθηματικός φόρτος» είπε.

Στη συνέχεια πρόσθεσε για το Πάσχα: «Εύχομαι Ανάσταση να μπορούμε να κάνουμε στις εκκλησίες. Πρέπει μέσα από τη νομιμότητα και τις διατάξεις που υπάρχουν, να γίνει κανονικά η Ανάσταση. Σήμερα θα συζητήσουμε για να κάνουμε μια πρόταση στην πολιτεία και θα θέλαμε μια μικρή συμμετοχή πιστών κατά διαστήματα, όπως ακριβώς πρέπει να γίνει. Το Πάσχα με κλειστές εκκλησίες και χωρίς πιστούς θα προκαλέσει κοινωνική αναστάτωση».

«Η Ανάσταση γίνεται υπαίθρια έτσι και αλλιώς. Στην επαρχία επειδή δεν υπάρχουν ιερείς σε όλα τα χωριά, γίνεται Ανάσταση σε διαφορετικές ώρες, ώστε να χαρούν οι άνθρωποι το χαρμόσυνο γεγονός», συμπλήρωσε η κ. Λινού. «Πιστεύω ότι θα είναι χρήσιμη η μετακίνηση από νομό σε νομό, υπό τον όρο ότι θα τηρούνται τα μέτρα».