Οι Έλληνες γύρισαν την πλάτη στη λαϊκή αγορά

Στο μισό έπεσαν οι μετακινήσεις των καταναλωτών για να αγοράσουν τρόφιμα - Τι ισχύει για φούρνους και σούπερ μάρκετ


ΕΛΛΑΔΑ
13:09
29/04/2020
Οι Έλληνες γύρισαν την πλάτη στη λαϊκή αγορά
4
loading

Τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας περιόρισαν δραστικά τις επισκέψεις των καταναλωτών στα καταστήματα για αγορές τροφίμων σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.050 ατόμων που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 12 έως 14 Απριλίου 2020.

Συγκεκριμένα, ο μέσος αριθμός εβδομαδιαίων επισκέψεων των καταναλωτών για αγορές τροφίμων έχουν μειωθεί από 13,6 σε μόλις 6,1 δηλαδή κατά 55%.

Η μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή καταγράφεται στη λαϊκή αγορά όπου οι επισκέψεις έχουν μειωθεί από 1,7 σε 0,3 κατά 83%.

Οι μικρότερες, αλλά και πάλι σημαντικές μειώσεις, καταγράφονται στο σούπερ μάρκετ και στα αρτοπωλεία-φούρνους κατά 44%, από 3,4 σε 1,9 και από 3,7 σε 2,0 αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι τα σημεία πώλησης το τελευταίο διάστημα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, κάτι που όπως φαίνεται δεν είναι αναγκαίο λόγω της σημαντικής μείωσης των επισκέψεων.

Άλλωστε τα στοιχεία που συγκέντρωσε το ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι μόλις το 0,1% του αγοραστικού κοινού επισκέπτεται τα καταστήματα σούπερ μάρκετ ώρες 07:00-08:00 π.μ.

Παράλληλα καταγράφονται ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τα κριτήρια επιλογής τροφίμων.

Συγκεκριμένα ενώ στη μέτρηση του Δεκεμβρίου τα βασικά κριτήρια επιλογής τροφίμων ήταν η ποιότητα και τα χρήματα, τον Απρίλιο η εικόνα έχει αλλάξει τελείως και τα βασικά κριτήρια πλέον είναι η υγιεινή και ασφάλεια με 31% και ο χρόνος-άνεση-ευκολία με 23%.

Η τάση αυτή συνδέεται ξεκάθαρα με την πανδημία του COVID-19, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν στην επίσκεψη τους πρώτα απ' όλα την προστασία από τον κορωνοϊό και δευτερευόντως την ταχύτητα στην επίσκεψη, η οποία συνδέεται και με τους περιορισμούς πρόσβασης στα καταστήματα, αλλά και με την μικρότερη έκθεση στον κίνδυνο μόλυνσης.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκε η πρόθεση των καταναλωτών να διατηρήσουν συνήθειες που υιοθέτησαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού ή των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας.

Η κύρια τάση που θα διατηρηθεί από τους περισσότερους καταναλωτές είναι να απολυμαίνουν τα προϊόντα από τις αγορές τους πριν τα αποθηκεύσουν σε ποσοστό 59%, με το 25% να δηλώνει ότι θα το κάνει για τουλάχιστον 2 μήνες αφού παύσει ο κίνδυνος.

Η δεύτερη τάση είναι η αποθήκευση τροφίμων στο σπίτι για περίπτωση ανάγκης, την οποία θα συνεχίσουν να κάνουν 1 στους 2 καταναλωτές (48%).

Η τάση με τη πιο μακροχρόνια επίδραση όμως φαίνεται ότι είναι η αποφυγή εξόδων προκειμένου να έχουν χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, η οποία θα διατηρηθεί από το 46% του κοινού, αλλά με το 19% να δηλώνει ότι θα το κάνει ως το τέλος του 2020.

Το 46% θα συνεχίσει να φοράει γάντια και το 32% να φοράει μάσκα. Το 35% θα συνεχίσει να αποφεύγει να τα χύμα προϊόντα, ενώ το 26% να παραγγέλνει προϊόντα για παράδοση κατ' οίκον.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

4
σχόλια
  1. avatar Και που να δείτε

    από 4 Μαΐου με υποχρεωτική τη χρήση μάσκας, το αποστειρωμένο plexiglass περιβάλλον και τα αλλά κούλα αντιφατικά ανεφάρμοστα μέτρα πως θα ανακάμψουν.... το εμπόριο και η οικονομία!!!
    Καλύτερα κατάδικος σε ρωμαϊκή γαλέρα παρά αποστειρωμένος ελεύθερος πολιορκημένος να αναπνέω και να γεύομαι χλωρίνη και αντισηπτικό με δελτίο και στην ουρά ντυμένος μόνιμα χειρουργός Γιακούμπ!!!
    Οι καλόγεροι σε μοναστήρι έχουν περισσότερες ελευθερίες, το Χριστό στη ζωή τους, γαλήνη και επάρκεια αγαθών.
    Το μεγάλο κλουβί που μας ετοίμασαν με άλλοθι τον θανατηφόρο ιό και αυτούς δεσμοφύλακες θα καταρρεύσει διότι η ελευθερία είναι πολυτιμότερη από μία κατοχική ζωή με κανόνες φυλακής και την ανασφάλεια για το αύριο.
    Επιτέλους η Χώρα χρειάζεται πολιτικούς ηγέτες που θα πάρουν την ευθύνη διαχείρισης της πανδημίας με στόχο να επιβιώσουν οι πολίτες σε όλο το φάσμα της κρίσης και όχι μόνο της πολύτιμης υγείας αγνοώντας σημαντικά τη ψυχική και οικονομική κατάρρευση του πληθυσμού φοβούμενοι το πολιτικό κόστος από τις αναμενόμενες απώλειες συνανθρώπων μας που είναι αναπόφευκτες δυστυχώς σε συνθήκες πολέμου.
    Επιτέλους δεν είναι δυνατόν να εκλέγονται ανίκανοι πολιτικοί για να μας προσφέρουν μόνο μνημόνια, λαθρομεταναστευτικά προβλήματα, πανδημίες, εθνικές ταπεινώσεις, δυσβάσταχτους φόρους, οικονομική ύφεση και τώρα στέρηση συνταγματικών μας ελευθεριών και από πάνω να ισχυρίζονται και να υπερηφανεύονται ότι δουλεύουν για εμάς εισπράττοντας παχυλούς κυβερνητικούς μισθούς εκείνοι και οι επόμενες γενιές τους!!!

  2. avatar gnm

    το κριτήριο είναι ότι βαρεθήκαμε τη [...] το 13033 και των χαρτιών του σερίφη

    1. avatar Η βαρεμάρα βασικό χαρακτηριστικό σου

      Α, γι\' αυτό σε έψαχνα σήμερα στη λαϊκή και δεν σε είδα. Είπα κι εγώ. Ανησύχησα. Απλά βαρέθηκες. Πάλι καλά.

  3. avatar Mπάμπης Μπαμπίδης

    H ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΙΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΈΧΕΙ ΑΡΙΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΤΙΜΕΣ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει